2015-05-14, 10:02
Avslutad
kan någon ge mig en standard style.css fil. Min html sida ser förjäklig ut nu och jag vet att den kommer se normal ut igen om jag får den style.css filen. Fick en vanlig style.css fil av loopia en gång för länge sedan, men dom kunde inte hjälpa mig med det längre. Så jag undrar om någon kan skicka en vanlig style.css fil till mig så får jag testa om det blir bra vilket jag tror.

Mvh
Citera
2015-05-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figoo
kan någon ge mig en standard style.css fil. Min html sida ser förjäklig ut nu och jag vet att den kommer se normal ut igen om jag får den style.css filen. Fick en vanlig style.css fil av loopia en gång för länge sedan, men dom kunde inte hjälpa mig med det längre. Så jag undrar om någon kan skicka en vanlig style.css fil till mig så får jag testa om det blir bra vilket jag tror.

Mvh

Va? Det är som att skriva "Jag har tappat bort min ritning till huset. Kan någon annan ge mig en ritning till sitt hus så att jag kan fortsätta bygga?"

http://www.w3schools.com/css/default.asp
Senast redigerad av Eventor 2015-05-14 kl. 10:11.
Citera
2015-05-14, 10:12
Avslutad
finns det inten standard style.css fil som är vanlig till enkla sidor?
Citera
2015-05-14, 10:15
Medlem
Citat:
Det har jag svårt att tro. Visst kan man definiera rent generellt hur body eller allt inom exempelvis tabeller skall se ut, men i regel refererar man ju till olika delar av CSS-koden som man har döpt själv i sin HTML-kod så den blir ju helt meningslös om den kommer från en annan sida.

Exakt vad är det du vill ändra på din sida?
Senast redigerad av NotAFreakinClue 2015-05-14 kl. 10:46.
Citera
2015-05-14, 10:42
Medlem
wallchars avatar
är du ute efter vilken css-fil som helst, så kan du gå in på vilken hemsida som helst, och trycka ctrl+u och kopiera:

<link rel="stylesheet" href="https://static.flashback.org/css/default_new.css?v=2223222" type="text/css" />

inte för att jag förstår varför du vill ha någon annans css-fil, för den lär inte göra din site snyggare ändå.
Citera
2015-05-14, 10:47
Medlem
stevie1971s avatar
Citat:
kan någon ge mig en standard style.css

Mvh
Hitta en sida du gillar, välj "visa sidkälla", och ladda ner deras css/css:er och modifiera enligt önskemål. Rätt bökigt att få det att funka bra med din egen htm-kod direkt, men du kan ju "låna idéer".

Antagligen är det enklast att du kör med Wordpress eller annat mer eller mindre färdigt, om du har svårt att få till en egen CSS.

Oftast ritar man en design som ser bra ut och sedan kodar man upp html+css så det ser ut som den ritade designen. Det brukar vara lättast och blir snyggast.

Lycka till!
Citera
2015-05-14, 11:30
Medlem
Citat:
Nej. Vet du vad CSS är och hur det fungerar?

Det finns frameworks som är anpassade till särskilda strukturer, men då behöver du bygga om din sida.
Senast redigerad av 3. 2015-05-14 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in