2015-05-13, 18:48
Medlem
CSJ-1995s avatar
Tjo guys..

Jag kommer nog klassas som forumets pajas efter ni läst detta, men ... Who cares in 100 years?

Anyways.

Jag började chatta med en klasskamrat (tjej) som jag ej träffat sen jag hoppa av plugge!

Vi gick i samma klass första ring på gymnasiet, sen hoppade jag eav efter knappt ett halvår då jag börja jobba istället.

Vi har dock inte träffats sen dess att jag hoppa av för 2 år sen, å när vi gick i samma klass så snackade vi knappt. Jag la dock altid märke till henne.

Här om dagen så hade hon "likat" en av mina inlägg på Facebook, senare skrev jag lite random å frågade hur de va på plugget nu förtiden.

Sen frågade hon vad jag gjorde nu mer. Då va jag tvungen att gå ut o jag har självklart inte internet på mobilen, men får ett medd från henne precis innan WiFi:Et slutade nås då hon skrev

"Fan göruuuu va social med mig"

Jag kom hem igen, skrev vad jag hade sysslat med o så.

Senare frågar jag vad hon sysslat med. Då säger hon att allt är skit på plugget etc

Sen berättar hon att hon är sjukskriven,

Jag- Varför är du sjukskriven då? om jag får fråga asså

Hon- Jaa klart du får fråga
-Men orkar inte förklara idag. Vi kan ta d imorn

Jag- Tänkte bara om du hade typ AIDS eller nåt, inte så kul o berätta till randoms

Hon-
-Du kan va lungn inge aids

Där sluta hela chatten vilket var igår kväll!

De jag vill veta, hur vet man om tjejer ens VILL chatta med mig.. Jag menar, så hon inte chattar med mig för å få slut på vad jag har att säga :/

Sen undrar jag om jag äns ska fortsätta skriva eller inte med tanke på att hon skrev "Men orkar inte förklara idag. Vi kan ta d imorn"

Vadå, borde jag skriva å fråga "vad vare du va sjukskriven för??"

Tjejer!!

Hur skriver ni om ni igentligen inte vill chatta med snubben som skriver?

Hur tror ni att hon ser de? Jag kanske bara gör en höna av en fjäder här nu men grejjen är att jag tycker hon är grymt vacker å skulle gärna chansa på henne!

Som är nu klassad som Flashbacks pajas... Men vore tacksam för lite hjälp

Vad borde jag göra för att få hennes uppmerksamhet osv?

Tack för att ni läste så långt, o tackar på förhand för svar!
Citera
2015-05-13, 18:52
Medlem
LeMacos avatar
Fråga om hon vill ses?

Börja med ett, hej kanske?
Citera
2015-05-13, 18:54
Medlem
bithaxs avatar
Nej, hon vill inte ens chatta med dig när du stavar som en kratta.
Citera
2015-05-13, 18:54
Medlem
nabbolbs avatar
Fråga vettja.
Citera
2015-05-13, 18:59
Medlem
Hon svarar ju eller hur? Vill hon inte chatta med dig skulle hon troligtvis inte svara alls och då märker du uppenbarligen det. Om hon inte svarar är det ju bara vänta och se, ingen idé alls att spamma henne, sånt är bara irriterande. Om hon svarar är det ju bara köra på och fråga om hon vill ses sen.
Citera
2015-05-13, 19:22
Medlem
Skit i att skriva.

Skriver hon till dig är det ett tecken på att hon är intresserad och vill chatta
Citera
2015-05-13, 19:25
Medlem
b0gfettos avatar
Du borde kanske inte fråga om sjukskrivningen det första du gör nu, det kanske är något privat som depression eller något så pressa inte om det.
Citera
2015-05-13, 19:35
Medlem
Drumedarens avatar
Jag hade själv valt att inte snacka med dig, för att jag helt eneklt inte klarar av att du skriver som ett nyavlat föl.

Men pressa henne inte på varför hon är sjukskriven, det kan vara allvarliga saker som man helt enkelt inte berättar för alla.
Citera
2015-05-13, 20:56
Medlem
Emiliasecrets avatar
Fråga inte henne så mycket om "privata" saker som sjukskrivningen osv med en gång eftersom det kan kännas pressande för henne. Om hon börjar skriva till dig betyder det antagligen att hon vill chatta med dig.
Fast försök att stava lite bättre väldigt mycket slang och sånt i ditt skriftspråk.
Citera
2015-05-14, 00:18
Medlem
CSJ-1995s avatar
Jag får tacka för alla svar!!!

Jag lade ju till "Om jag får fråga"

Så skrev hon ändå "klart du får"

Då tänkte jag bara lite, Är de så klart? Jag menar, om jag va hennes vän, släkting eller typ partner så skulle jag förstå att jag får fråga. Eller tänker jag fel?

Får panik >_<

Å jag får ursekta stavningen, antar att jag hängt i raggar-kretsarna för mycket!
Citera
2015-05-14, 00:30
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Jo det är bara att chatta vidare.

Men att fråga någon varför den är sjukskriven är extremt ohyfsat, jag själv har slutat skriva med folk bara av frågan. Inte för att det är något särskilt märkvärdigt utan för att man inte uppför sig så. Simplaste sociala reglerna och då är jag själv inte fin i kanten, tvärtom lite likgiltigt gränslös men den som frågar och ställer en massa privata frågor är socialt efterbliven.
Citera
2015-05-14, 00:46
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSJ-1995
Jag får tacka för alla svar!!!

Jag lade ju till "Om jag får fråga"

Så skrev hon ändå "klart du får"

Då tänkte jag bara lite, Är de så klart? Jag menar, om jag va hennes vän, släkting eller typ partner så skulle jag förstå att jag får fråga. Eller tänker jag fel?

Får panik >_<

Å jag får ursekta stavningen, antar att jag hängt i raggar-kretsarna för mycket!

Visst får du fråga, men om det är något privat så kanske det inte är det bästa att inleda konversationen med.

Angående din sista mening så är det bara att beklaga, men det kan bara bli bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in