2015-05-13, 10:34
Medlem
Illusioners avatar
Porseland till Brynäs.

Kontrakt på ett år.
Senast redigerad av Illusioner 2015-05-13 kl. 10:41.
Citera
2015-05-13, 10:45
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Porseland till Brynäs.

Kontrakt på ett år.

Ingen aning om hur bra han är egentligen, men pga hans bakgrund så hade ja velat ha hit honom.

Ska bli riktigt intressant att se hur han presterar på SHL-nivå. Sjukt bra skott har han iaf.
Citera
2015-05-13, 11:02
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Ingen aning om hur bra han är egentligen, men pga hans bakgrund så hade ja velat ha hit honom.

Ska bli riktigt intressant att se hur han presterar på SHL-nivå. Sjukt bra skott har han iaf.
Hur som helst är han garanterat mycket bättre än Eklund. Ett bra skott har vi saknat i år så det låter bra. Djoos hotade verkligen inte alls.
Citera
2015-05-13, 11:03
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Porseland till Brynäs.

Kontrakt på ett år.

Spännande. Har inte heller någon aning om vem det är, men som sagt spännande bakgrund. Vad vet vi om Porseland?
Citera
2015-05-13, 11:21
Avslutad
Var längesen man hörde Porselands namn... Bättre än sopan Eklund är han garanterat.
Citera
2015-05-13, 11:40
Medlem
Embas avatar
Kul med Porseland i SHL.

Snyggt.
Citera
2015-05-13, 12:49
Medlem
Displaceds avatar
Hoppas han äger en Porsche. Något annat vore en skymf.

Intressant värvning, tycker Bengtzén gjort det rätt bra hittills. En forward återstår väl? Hoppas på något från AHL men det lutar nog mot svenskt.
Citera
2015-05-13, 12:59
Avslutad
Affären med Honken till Leksand verkar gå i lås eftersom Jobs menar att spelarna måste bo på orten.

Vad fan spelar det för roll?
Citera
2015-05-13, 12:59
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hoppas han äger en Porsche. Något annat vore en skymf.

Intressant värvning, tycker Bengtzén gjort det rätt bra hittills. En forward återstår väl? Hoppas på något från AHL men det lutar nog mot svenskt.
Brynäs lag ser mest intressant ut av samtliga om man jämför med föregående säsong. Tror att ni hamnar topp 6.
Citera
2015-05-13, 13:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Att diskutera om AJ är bra eller dålig tränare, att diskutera om det pågår en maktkamp i HV71 är inte silly men det är jävligt silly att de som modererar inte fattar det.

Om det nu skulle vara på det viset att sprickan i HV leder till att någon får sparken eller säger upp sig, så är det väl självklart att det hör samman med sillyn. Eller menar du att ledning inte ingår i lagbygget? Då måste man ju även kunna diskutera orsakerna till detta. Tycker du har gnällt mycket på sistone om OT hit och dit. Är du någon sorts självutnämnd låtsasmoderator eller? Tycker moderingen av hockeytrådarna är utmärkt. Inte som i t ex juridik där man blir varnad om stavar fel.

Nu är jag inte alls insatt i denna soppa, men av de få HV-supportrar jag känner har jag sedan länge fått intrycket av att AJ ses som en börda för laget. Missnöjet verkar vara utbrett. Sen ska jag säga att han ändå är rätt rolig att se på presskonferenser osv.
Citera
2015-05-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Affären med Honken till Leksand verkar gå i lås eftersom Jobs menar att spelarna måste bo på orten.

Vad fan spelar det för roll?

Lika bra, Leksand ska inte ha en avdankad Brynäsare mellan stolparna. Ollad är inte heller välkommen inom kommungränserna (förutom hos vissa kappvändare).

Kapten-först-av-skutan försäsongstränade inte ens med laget, han höll till i Stockholm med sina polare. Det är ingen lagkapten i mina ögon. Men så är ryno en jävligt pissig spelare också, anser jag. ytterst glad att han nu är borta.

Men ja, det bästa vore nog om alla bodde på orten, alternativt inom en fem mils radie. Men för att det ska funka som morot till ev spelare måste man kanske tänka i nya banor. Försök få med någon mäklarfirma som kan visa hus till bra priser (avtal med Leksands IF förstås. Men avtal, kontrakt och ekonomi överlag är ju inte Leksands kanslis starkare sida har vi märkt..), försöka att sälja hela bygden för spelaren i fråga, inte bara klubben och dess fans. För det finns väl ingen spelare idag som bryr sig om hur många fans ett lag har?
Citera
2015-05-13, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Lika bra, Leksand ska inte ha en avdankad Brynäsare mellan stolparna. Ollad är inte heller välkommen inom kommungränserna (förutom hos vissa kappvändare).

Kapten-först-av-skutan försäsongstränade inte ens med laget, han höll till i Stockholm med sina polare. Det är ingen lagkapten i mina ögon. Men så är ryno en jävligt pissig spelare också, anser jag. ytterst glad att han nu är borta.

Men ja, det bästa vore nog om alla bodde på orten, alternativt inom en fem mils radie. Men för att det ska funka som morot till ev spelare måste man kanske tänka i nya banor. Försök få med någon mäklarfirma som kan visa hus till bra priser (avtal med Leksands IF förstås. Men avtal, kontrakt och ekonomi överlag är ju inte Leksands kanslis starkare sida har vi märkt..), försöka att sälja hela bygden för spelaren i fråga, inte bara klubben och dess fans. För det finns väl ingen spelare idag som bryr sig om hur många fans ett lag har?

Fast Honken håller lätt en säsong till i As. Han är fortfarande riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in