2015-05-08, 14:16
Medlem
Geomeisters avatar
Köpte News of the World och A Kind of Magic idag. It's been a long time coming!
Citera
2015-05-12, 18:48
Medlem
Alecia79s avatar
Alltså jag älskar verkligen Live At The Rainbow ´74! Bästa live album jag köpt på super lång tid!

Detta var verkligen Queen som bäst!
Citera
2015-05-13, 09:16
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Alltså jag älskar verkligen Live At The Rainbow ´74! Bästa live album jag köpt på super lång tid!

Detta var verkligen Queen som bäst!

Lyssnade igenom denna nyligen igen. Inte alls fel. Älskar Freddies mellansnack
Citera
2015-05-13, 09:33
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Jag däremot köpte Sheer Heart Attack härom dagen faktiskt. Grymt album av ett fantastiskt band!

Stone Cold Crazy... Vilken jävla rökare!
Citera
2015-05-16, 03:06
Medlem
Alecia79s avatar
Idag såg jag för första gången på Live At The Rainbow ´74 på bluray.... och jag säger bara... WOW!

Vilken konsert! Den skulle man ha varit på! Grym spel-lista, grym gitarr... och Freddie... alltså vilken artist! Han stog ju aldrig stilla! Han bara njöt lika mycket som publiken gjorde och rockade loss med sin grymma röst!

Jag satt i TV-rummet och körde på super hög volym och sjöng med på varenda låt och verkligen njöt.

Även fast kvalitén på själva videon inte var så bra... det var mörkt jätte ofta, så att man inte såg dom på scenen. Man såg aldrig publiken, och hörde knappt den heller. Och sen tyckte jag det var irriterande när dom filmade så att man såg Freddie och Brian samtidigt i samma bild.

Så jag ska ge följande betyg:

konserten/bandet: 10/10
Videon: 6/10
Ljudet: 5/10
Citera
2015-05-16, 20:35
Medlem
TomJonass avatar
En lite teknisk fråga.
Lyssnar/ser just på Queen Live at Wembley 1986. Fantastiskt.
Hur kan de fixa denna enorma vägg av ljud med trummor, bas och gitarr? (och kanske nån key-board i mörkret)
Jag antar att Brian Mays gitarr är oerhört viktig hela tiden, inte bara hans solon??
Citera
2015-05-16, 21:46
Medlem
TomJonass avatar
Använder Brian May alla 20 (eller hur många det är) VOX combo förstärkare?
Var finns högtalarna för PA-ljudet där på Wembley under konserten??
Citera
2015-05-23, 22:34
Medlem
TomJonass avatar
På Wembley-DVDn dyker plötsligt en gitarrist till upp på Hammer on Fall.
Är säker på att han stått i nakgrunden hela tiden och kompat.
Citera
2015-05-24, 02:52
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas

Inget fel alls med det tycker jag. Däremot vore det fel om det egentligen vore kompgitarristen som var den verklige talangen medan den kända bara var där mest för att "det är honom man vill se". Vilket inte är fallet. Då Brian May sjunger mycket och delvis är en frontman (eller ja, en personlighet som berättar saker och introducerar) kan jag tänka mig att han vill ha lite avlastning på gitarrspelandet. Förstår dock inte riktigt poängen med att ha en "dold" kompgitarrist. Jag skulle då inte bry mig om det.. Men det kanske finns folk som är starkt emot alla på en scen som inte är originalmedlemmar?
Citera
2015-05-27, 13:47
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas

Snubben som spelade gitarr heter Spike Edney och turnerade då som Queens "osynlige" medlem på live-spelningarna och körde mestadels synth och extrapiano på låtarna. Under 80-talet ville Freddie vara mer showman åt publiken än sitta vid pianot... Därav försvann tyvärr låtar som Killer Queen, Somebody To Love, Don't Stop Me Now, Play The Game... Men men!

Spike Edney turnerar fortfarande med Brian och Roger under namnet Queen + Adam Lambert...
Citera
2015-05-27, 13:49
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Tack för tipsen!

Vore kul om dom begav sig ut på turné en gång till. OK, inte samma utan Mercury, men ändå.

Jag såg de med Adam Lambert i Berlin i vintras. Jag såg de med Paul Rodgers i Globen för tio år sedan.
Kan redan nu säga att den med Lambert var mer energifylld och mer "teatralisk", så som man förväntar sig av en Queen-konsert.
Så dyker de upp med Adam Lambert i närheten kan jag lova dig att du inte blir besviken. Jag blev överrumplad... Hade inga förväntningar alls. Men... Adam Lambert "nailed" it.
Citera
2015-05-29, 16:41
Medlem
vickessons avatar
Själv älskar jag Live at Wembley 86'. Så himla underbar stämning.
Favoritlåtarna från Wembley är helt klart Love of My Life och Tear It Up (där Brain May först spelar introt utav Liar, men sen går över till Tear It Up).

Favoritlåtarna någonsin utav bandet är Love of My Life och Spread Your Wings.

Dock finns det inga jag tycker är dåliga, med Freddies röst låter alla låtar bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in