2015-05-12, 22:56
Medlem
är det bättre att växla in till baht nu eller vänta några veckor?
Citera
2015-05-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemo
är det bättre att växla in till baht nu eller vänta några veckor?

Om jag behöver riktigt mycket pengar på hemmaplan brukar jag fördelar det på två tillfällen, för då måste minst ett tillfälle varit det rätta.

Det börjar talas igen om sänkt ränta, p g a att inflationen inte blev som man hade hoppats. Därmed är det bäddat för en ytterligare försämring av kronans kurs den närmaste framtiden.

(Börsen är inte heller så munter just nu. Onekligen är det roligare när kurserna stiger.)
Citera
2015-05-13, 02:04
Medlem
nu hänger jag inte med

ifall man vill växla till baht i sverige och få det som mastercard/visa erbjuder som ligger på ca 4 bath/kr, var gör man det? för förex erbjuder mkt mindre än så.

kan man gå till min bank (nordea) och ta ut thailändska pengar?
Senast redigerad av systemo 2015-05-13 kl. 02:10.
Citera
2015-05-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systemo
nu hänger jag inte med

ifall man vill växla till baht i sverige och få det som mastercard/visa erbjuder som ligger på ca 4 bath/kr, var gör man det? för förex erbjuder mkt mindre än så.

kan man gå till min bank (nordea) och ta ut thailändska pengar?

Om du tar ut pengar i Thailand via bankomat, brukar kursen ligga ungefär på SEB:s avistakurs (f n ca 25 öre/baht), plus uttagsavgiften på några tior.
Citera
2018-09-25, 00:31
Medlem
När ska kronan sluta sjunka? Har ju blivit vansinnigt dyrt att såväl åka utomlands som att importera från utlandet.
Citera
2018-09-25, 12:01
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acceler8
När ska kronan sluta sjunka? Har ju blivit vansinnigt dyrt att såväl åka utomlands som att importera från utlandet.

När vår ränta är ikapp EU och USA. Höjningarna har redan påbörjats i de länderna men Riksbankens projekterade höjningar ligger något kvartal efter.

Sedan om svensk export skulle gå som tåget så skulle det väl även få kronan att sjunka, men jag kan inte säga hur troligt det är.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in