2015-05-12, 09:59
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Skönt att Tercio kommer in med proffsutlåtanden. Får man fråga vilken organisation du själv är medlem i eller varit medlem i?

Ja läs och lär ditt jävla stolpskott. Det är inte upp till mig att bestämma vad nmr ska göra, men tar man in personer som patrik fridén med flera så visar man tydligt att man inte är en seriös politisk rörelse utan ett gäng där det subkulturella och kompisband är det viktiga. Nu tror jag inte att det kommer att hända med tanke på hur kritiskt nordfront skrivit tidigare om de "ukrainafrivilliga" svp:arna.
Citera
2015-05-12, 10:47
Medlem
Snälla ta in Patrik Fridén, då de vanliga tomtarna blir tystare och tystare så behöver vi en klassiker att följa med glädje och underhållning.
Citera
2015-05-12, 10:58
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ja läs och lär ditt jävla stolpskott. Det är inte upp till mig att bestämma vad nmr ska göra, men tar man in personer som patrik fridén med flera så visar man tydligt att man inte är en seriös politisk rörelse utan ett gäng där det subkulturella och kompisband är det viktiga. Nu tror jag inte att det kommer att hända med tanke på hur kritiskt nordfront skrivit tidigare om de "ukrainafrivilliga" svp:arna.

Tror nog det är bäst för Motståndsrörelsen själva att avgöra det. Utveckla gärna det här med subkultur och kompisband som du påstår att Fridén varit drivande i.. Alla nästen och lokalavdelningar består nästan uteslutande av kompisgäng.. Du hänger inte så mycket utomhus va?
Citera
2015-05-12, 11:10
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Det är inte min sak att avgöra, men figurer som har skitit i det blå skåpet bör som jag ser det hållas på behörigt avstånd. Det känns inte trovärdigt att ha tokstollar, knäppgökar, kriminella psykopater, ZOG-agenter och dokumenterat destruktiva individer som stödmedlemmar.
Att vara stödmedlem innebär att han endast betalar en avgift som går direkt till NMR. Hurusom det skulle kunna vara destruktivt har jag svårt att förstå.
Citera
2015-05-12, 11:46
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad var det för esoteriska studier han bedrev då?
Om man ser till den text som släpptes när han lämnade:
"As a result of bassist Haakon Forwald's family situation back home in Norway and his initiatory work with the Norwegian cell division of the Misanthropic Luciferian Order (MLO), it has been decided that Forwald will step back from the position as DISSECTION's bass player in order to focus on his esoteric and exoteric work in Norway. DISSECTION wish Forwald the best of luck on the path to anti-cosmic gnosis and thank him for his time with the band. "
Han har hela tiden ända sen tonåren varit intresserad av olika religiösa och filosofiska spörsmål (och den typen av spörsmål kallas ibland för "esoteriska" lite konstigt nog, trots att det ordet kan innebära nästan vad faan som helst). Men just för det musikaliska i just den musikstilen (black metal) så gjorde han grundliga förarbeten just för att ge både det textmässiga, det musikaliska och det visuella en betydande tyngd, alltså ett professionellt sätt att se på sitt arbete. För hans del var satanismen inte ett religiöst engagemang utan en musikalisk genre, där utövaren spelar en roll med mycket symbolik.

Det där pressmeddelandet som du refererar till anser han själv var rätt famöst, och det stämmer således inget vidare bra. Han lämnade bandet dels pga familjeangelägenheter dels för att han själv ansåg sig ha uppnått sina mål med engagemanget i det bandet.

Och ovanstående saker vet jag därför att jag har talat med honom — jag fabulerar inte!
Citera
2015-05-12, 19:20
Medlem
I Uppdrag granskning om SMR så nämns det vid 16:10 i denna video https://www.youtube.com/watch?v=UrwVXha20UE, att klippet kommer från "Svenska Motståndsrörelsens film 2008". Vet någon var man kan hitta filmen?
Citera
2015-05-12, 19:22
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
I Uppdrag granskning om SMR så nämns det vid 16:10 i denna video https://www.youtube.com/watch?v=UrwVXha20UE, att klippet kommer från "Svenska Motståndsrörelsens film 2008". Vet någon var man kan hitta filmen?
https://www.youtube.com/watch?v=qZOl7MhQNkY
Citera
2015-05-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Tackar!

Edit: söker även liknande klipp!
Senast redigerad av awerty 2015-05-12 kl. 19:41.
Citera
2015-05-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Lyssnade en del på en intervju med Klas Lund på nordfån. Jisses vilken stolle. Är det inte så att det var han som blev misshandlad i samband med Landin ?? (hjärnskadad ??) Är Lund den nye ledaren för nassarna ? Vilken utbildning har han ?? (förutom fängelse). Inkomst ?? (Förutom socialt bidrag) Utgår inte nassarna från någon form av krav på att samhället styrs av kompetenta personer ??

Bilden av NMR är en bild av en samling

Vilka här vill bli ledda av dessa stollar

Vad i intervjun är det du hakar upp dig på? Vad är det som du menar gör Klas Lund till en stolle?
Citera
2015-05-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YiddoYiddo
Vad i intervjun är det du hakar upp dig på? Vad är det som du menar gör Klas Lund till en stolle?

Personligen orkar jag sällan lyssna på deras fyrkantiga och långtråkiga intervjuer.

Men visst är väl Klas Lund en riktig stolle precis som ni övriga militanta nynazister.

Klas Lund är bland annat dömd för dråp, misshandel, bankrån, olaga vapeninnehav.

Dessutom nolltaxerar han och vägrar betala skatt till det fosterland han påstår sig värna.
Citera
2015-05-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Personligen orkar jag sällan lyssna på deras fyrkantiga och långtråkiga intervjuer.

Men visst är väl Klas Lund en riktig stolle precis som ni övriga militanta nynazister.

Klas Lund är bland annat dömd för dråp, misshandel, bankrån, olaga vapeninnehav.

Dessutom nolltaxerar han och vägrar betala skatt till det fosterland han påstår sig värna.

Och blir dessutom försörjd av andra nassar.
Citera
2015-05-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Aj, vilken usel retoriker. Hans Hitlerinspirerade skrik är ju helt feltajmade och låter enbart galna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in