Jag undrar vilket typ av frö som är lättast och snabbast att odla. Undrar även vad fördelarna i att odla ute skulle vara. Behöver man bara vattna jorden utomhus så sköter vinden resten? Undrar också om en rotstimulator är ett måste för sticklingar/kloner. Tänka plantera iaf denna månad hur långt skulle de bli klara på?
Jag undrar vilket typ av frö som är lättast och snabbast att odla. Undrar även vad fördelarna i att odla ute skulle vara. Behöver man bara vattna jorden utomhus så sköter vinden resten? Undrar också om en rotstimulator är ett måste för sticklingar/kloner. Tänka plantera iaf denna månad hur långt skulle de bli klara på?
För sticklingar: nej, de klarar sig alldeles utmärkt utan.
För kloner: ja. Jag har testat utan och det tog en bra bit över en månad för en enda liten vit rot att komma ut på allihop. Så om du har evigheter på dig så "funkar" det, men det tar väldigt lång tid och lär säkert misslyckas ganska frekvent också.
Bör jag sätta mina auto frön nu när det regnar ganska bra eller ska jag vänta på bättre väder?
Bör jag oroa mig extra mycket för mögel då jag har mina plantor i våt terräng? planterar i kruka ovanpå jord.
Bör jag sätta mina auto frön nu när det regnar ganska bra eller ska jag vänta på bättre väder?
Bör jag oroa mig extra mycket för mögel då jag har mina plantor i våt terräng? planterar i kruka ovanpå jord.
Vilken växtzon?
Har ska det vara -4 inatt! Har inte satt mina ännu men ska snart göra det då dom kommer att vara inne den första veckan ungefär, kanske lite längre!
Vilken växtzon?
Har ska det vara -4 inatt! Har inte satt mina ännu men ska snart göra det då dom kommer att vara inne den första veckan ungefär, kanske lite längre!
Olika tekniker som topping och att binda, använder man sig utav dessa bara under veg? Om man kör 12/12 från frön, så har jag inte sett några bra resultat när man använder dessa tekniker.
Jag skulle väntat tills det har slutat regna men att jorden fortfarande är fuktig
Om man absolut inte har möjlighet att torka sina plantor inomhus, vad är det bästa alternativet?
Låta dem torka ute med ökad risk för mögel? Eller kan man klippa budsen rakt av plantan och sedan kurera som vanligt?