2015-05-06, 23:50
Medlem
Jag undrar vilket typ av frö som är lättast och snabbast att odla. Undrar även vad fördelarna i att odla ute skulle vara. Behöver man bara vattna jorden utomhus så sköter vinden resten? Undrar också om en rotstimulator är ett måste för sticklingar/kloner. Tänka plantera iaf denna månad hur långt skulle de bli klara på?
Citera
2015-05-07, 00:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Jag undrar vilket typ av frö som är lättast och snabbast att odla. Undrar även vad fördelarna i att odla ute skulle vara. Behöver man bara vattna jorden utomhus så sköter vinden resten? Undrar också om en rotstimulator är ett måste för sticklingar/kloner. Tänka plantera iaf denna månad hur långt skulle de bli klara på?
För sticklingar: nej, de klarar sig alldeles utmärkt utan.
För kloner: ja. Jag har testat utan och det tog en bra bit över en månad för en enda liten vit rot att komma ut på allihop. Så om du har evigheter på dig så "funkar" det, men det tar väldigt lång tid och lär säkert misslyckas ganska frekvent också.
Citera
2015-05-08, 18:36
Medlem
smellyproofs avatar
felpost ta bort
Senast redigerad av smellyproof 2015-05-08 kl. 18:46.
Citera
2015-05-09, 23:05
Medlem
Bör jag sätta mina auto frön nu när det regnar ganska bra eller ska jag vänta på bättre väder?
Bör jag oroa mig extra mycket för mögel då jag har mina plantor i våt terräng? planterar i kruka ovanpå jord.
Citera
2015-05-10, 00:28
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextdoorPsycho
Bör jag sätta mina auto frön nu när det regnar ganska bra eller ska jag vänta på bättre väder?
Bör jag oroa mig extra mycket för mögel då jag har mina plantor i våt terräng? planterar i kruka ovanpå jord.
Vilken växtzon?
Har ska det vara -4 inatt! Har inte satt mina ännu men ska snart göra det då dom kommer att vara inne den första veckan ungefär, kanske lite längre!
Citera
2015-05-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Vilken växtzon?
Har ska det vara -4 inatt! Har inte satt mina ännu men ska snart göra det då dom kommer att vara inne den första veckan ungefär, kanske lite längre!

Bor i 3-4, kommer köra petflaskor över.
Citera
2015-05-12, 15:49
Medlem
AgustSeris avatar
Olika tekniker som topping och att binda, använder man sig utav dessa bara under veg? Om man kör 12/12 från frön, så har jag inte sett några bra resultat när man använder dessa tekniker.
Citera
2015-05-12, 15:51
Medlem
AgustSeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextdoorPsycho
Jag skulle väntat tills det har slutat regna men att jorden fortfarande är fuktig
Citera
2015-05-12, 19:17
Medlem
Noob-fråga här, rätt tråd iaf

Om man absolut inte har möjlighet att torka sina plantor inomhus, vad är det bästa alternativet?
Låta dem torka ute med ökad risk för mögel? Eller kan man klippa budsen rakt av plantan och sedan kurera som vanligt?
Citera
2015-05-13, 12:53
Medlem
Jag undrar vilket märke som är bäst gällande odlingstält. Jag funderar mellan en homebox eller en mammoth elite. Är båda ljustäckande.
Citera
2015-05-13, 13:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Jag undrar vilket märke som är bäst gällande odlingstält. Jag funderar mellan en homebox eller en mammoth elite. Är båda ljustäckande.
Homebox är det bästa märket jag stött på. Väldigt bra kvalité.
Citera
2015-05-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Homebox är det bästa märket jag stött på. Väldigt bra kvalité.

Vilken föredrar du.
Homebox eller Homebox Modular ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in