2015-05-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Din text här bevisar att Johannas berättelse kan stämma. Folk ÄR alltså beredda att puckla på en berusad provokativ 16-åring.

Glöm inte att 16-åringen i det här fallet inte är någon liten tjej utan en storväxt tjej på 179 cm och kanske 80-90 kg. Delvis förståligt att någon som blir attackerad och kanske dessutom är mindre än henne till slut tröttnar på att få ta emot provokationer och lättare fysiskt våld och till slut ger igen med samma mynt alternativt att man slår i rent självförsvar.

Självklart skall man inte slå tjejer, men när någon säger "16-årig tjej" kan det vara allt från transa, en smnkad pojke med långt hår, en späd flicka på 150 cm och 40 kg, eller då som i detta fallet en stor tjej som är av manlig normalstorlek både till längd och vikt. Tycker det borde lyftas fram lite mer i tråden än det tidigare gjorts då det delvis kan förklara varför "GM" agerade som han gjorde.
Citera
2015-05-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ja, eller så är det så enkelt som att hon fick papperstussar eller liknande att stoppa i näsborrarna för att stoppa blödningen vilket även torkade bort blodet från överläppen...
Papperstussar i näsan är kanske inte helt uteslutet som skäl till att man inte tvättade resten av ansiktet.
Det var ett bra exempel på vad min fantasi missade. Mitt intellekt också för den delen.
Citera
2015-05-11, 19:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Papperstussar i näsan är kanske inte helt uteslutet som skäl till att man inte tvättade resten av ansiktet.
Det var ett bra exempel på vad min fantasi missade. Mitt intellekt också för den delen.

När man på sjukhuset tar bilder för att dokumentera en misshandel så är en massa torkat blod helt orelevant. Man vill dokumentera skadorna, inte blodet. Man tvättar rent för att blod döljer skador och är missvisande för skadebilden. Småsår på fel ställe kan blöda ordentligt och blodflödet i sig är inte av betydelse. Har man dessutom konsumerat alkohol så blöder det dom f-n.
Citera
2015-05-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
När man på sjukhuset tar bilder för att dokumentera en misshandel så är en massa torkat blod helt orelevant. Man vill dokumentera skadorna, inte blodet. Man tvättar rent för att blod döljer skador och är missvisande för skadebilden. Småsår på fel ställe kan blöda ordentligt och blodflödet i sig är inte av betydelse. Har man dessutom konsumerat alkohol så blöder det dom f-n.
Vi är hysteriskt överens.
Citera
2015-05-11, 22:17
Medlem
"man slår inte en kvinna" vad.. lever ni på 1900-talet?

idag är vi jämlika, alla behandlas lika oavsett kön!
Citera
2015-05-12, 07:30
Medlem
-Är det inte bekräftat tidigare i tråden att attackflatan flög på folk och till slut fick en välförtjänt smäll på snoken?!
Citera
2015-05-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Är det inte bekräftat tidigare i tråden att attackflatan flög på folk och till slut fick en välförtjänt smäll på snoken?!
Det är anonymt omvittnat men inte bekräftat.
Citera
2015-05-12, 09:15
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qesmer
"man slår inte en kvinna" vad.. lever ni på 1900-talet?

idag är vi jämlika, alla behandlas lika oavsett kön!

Hoppas du försöker dig på ironi.
Citera
2015-05-12, 10:27
Bannlyst
Citat:
Nja... enligt vissa extremfeminister är ju styrkeskillnaden mellan män och kvinnor endast socialt konstruerat. Vi är egentligen lika starka om vi från födseln hade behandlats exakt lika!

Så om man ska ta extremfeministerna på orden så är det ju inte värre att slå en kvinna än en man.

Nu är jag ingen extremfeminist så jag tycker självklart det är värre, men jag antyder mest att extremfeministerna inte kan ha kakan kvar samtidigt som de smaskar i sig den!
Citera
2015-05-12, 10:44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Nja... enligt vissa extremfeminister är ju styrkeskillnaden mellan män och kvinnor endast socialt konstruerat. Vi är egentligen lika starka om vi från födseln hade behandlats exakt lika!

Så om man ska ta extremfeministerna på orden så är det ju inte värre att slå en kvinna än en man.

Nu är jag ingen extremfeminist så jag tycker självklart det är värre, men jag antyder mest att extremfeministerna inte kan ha kakan kvar samtidigt som de smaskar i sig den!

Nej, personligen så anser jag att sådan där idioter gjort sig förtjänta av just en box så dom med lite tur klarnar i huvudet en smula.
Citera
2015-05-12, 10:52
Medlem
Citat:

Ahh du är en av de där som anser att jämlikhet skapas genom att kvinnor
får behålla de fördelar de har i samhället, men inte får ha några nackdelar.

Ett smyginförande av bättre villkor för kvinnor än för män?

Nu vet jag inte om jag har varit i slagsmål sedan mellanstadiet, men skulle en
person försätta mig i en situation där jag behöver freda mig med våld så har jag
inga betänkligheter alls att slå bara för att mottagaren är en kvinna och inte en man.
Citera
2015-05-12, 13:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Fast många säger friskt hur de skulle slå ner folk utan att faktiskt göra det när det kommer till kritan.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Glöm inte att 16-åringen i det här fallet inte är någon liten tjej utan en storväxt tjej på 179 cm och kanske 80-90 kg. Delvis förståligt att någon som blir attackerad och kanske dessutom är mindre än henne till slut tröttnar på att få ta emot provokationer och lättare fysiskt våld och till slut ger igen med samma mynt alternativt att man slår i rent självförsvar.

Självklart skall man inte slå tjejer, men när någon säger "16-årig tjej" kan det vara allt från transa, en smnkad pojke med långt hår, en späd flicka på 150 cm och 40 kg, eller då som i detta fallet en stor tjej som är av manlig normalstorlek både till längd och vikt. Tycker det borde lyftas fram lite mer i tråden än det tidigare gjorts då det delvis kan förklara varför "GM" agerade som han gjorde.
Visst är det så att långt ifrån alla som skriver/säger att de skulle göra både det ena och det andra irl sedan inte gör det, men det kan även finnas en vinst i att låta tuffa tangentbordsriddare få stå för vad de skriver. Det är så tröttsamt med allt skräp som slängs fram.

Nej då, det är inte glömt att Johanna är storvuxen. Min generella hållning är dock att man kan avstå från att slå även om den andra är provokativ. Våld är ett ganska primitivt sätt att hantera situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in