2009-10-13, 23:52
Medlem
kqrs avatar
Jag hade en frälsarkrans tidigare som jag fick under min konfirmation. Olyckligtvis försvann den under en semester, och sen dess har jag saknat den av och till.

Jag ser att det finns att köpa online på http://www.verbum.se/verbum/webbutik...m1=isbn=90050*

Men jag är inget fan av onlinehandel, så jag undrar om det finns någonstans i stockholmsområdet den säljs fysiskt?
Citera
2009-10-14, 03:59
Medlem
anjoh66s avatar
Varför inte införskaffa ett traditionellt radband/Rosenkrans?

Det borde ju fylla samma funktion och kan lätt hittas hos Katolska bokhandeln på Kungsträdgårdsgatan 12
Citera
2009-10-14, 09:18
Medlem
kqrs avatar
Aldrig fastnat för rosenkransen på samma sätt.
Citera
2009-10-14, 10:34
Moderator
Popesizes avatar
Borde gå att hitta utan större problem. Kolla upp om det finns någon bokhandel med kristen inriktning, typ Libris. Eller gå till ett församlingshem/kyrka. De kan ha sånt till försäljning.

I annat fall kan det gå att hitta i en vanlig bokhandel också. Frälsarkransen är ju skapad av Biskop Emeritus, Martin Lönnebo. Så fråga efter böcker av honom, om de ser ut som fågelholkar om du nämner frälsarkransen
Citera
2009-10-14, 11:02
Medlem
tsews avatar
Jag har sett att den finns i bokhandlar i alla fall...
Gå till religionhyllan så kanske Martin Lönnebos bok med tillhörande frälskrans finns där.
Citera
2009-10-14, 17:27
Medlem
Poeten-Skes avatar
Jag har då sett den säljas i Domkyrkan (Göteborg) som exempel, borde inte vara alltför svårt att få tag i.
Citera
2009-10-14, 18:35
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Ske
Jag har då sett den säljas i Domkyrkan (Göteborg) som exempel, borde inte vara alltför svårt att få tag i.
Jag har också sett den i Domkyrkan kommer jag på nu! Fast det var i Uppsala.
Citera
2009-10-14, 18:38
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kqr
Jag hade en frälsarkrans tidigare som jag fick under min konfirmation. Olyckligtvis försvann den under en semester, och sen dess har jag saknat den av och till.

Jag ser att det finns att köpa online på http://www.verbum.se/verbum/webbutik...m1=isbn=90050*

Men jag är inget fan av onlinehandel, så jag undrar om det finns någonstans i stockholmsområdet den säljs fysiskt?
Beställ med postförskott bara, så slipper du bli blåst..
Citera
2009-10-14, 20:12
Medlem
Iskras avatar
Citat:

det är klart det är bra att vara försiktig, men min erfarenhet är att det är synnerligen ovanligt med konstigheter vid näthandel. Speciellt vid sådana småköp. Dessutom torde Verbum kunna kategoriseras som en tämligen söker butik.
Citera
2015-05-10, 16:25
Medlem
Citat:

Har du kollat på Katolska bokhandeln i kungsträdgården ?
Citera
2015-05-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsew
Jag har också sett den i Domkyrkan kommer jag på nu! Fast det var i Uppsala.

Den finns kvar i U-sala.
Citera
2015-05-10, 16:27
Medlem
Frälsarkransen - den stora - ligger ju i Gamla Uppsala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in