2015-05-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Precis men sen är det planen med. En ny arbetarklass som inte kan tala för sig och gör vad som helst för ett riktigt underbetalt skitjobb. Kapitalism in action.

Den korruption som kommer att uppstå när det måste se ut som att människor som inte arbetar faktiskt arbetar kommer inte att bli nådig. Förmodligen kommer en helt sektor växa fram där man betalar någon som sedan ser till att det ser ut som att du arbetar i deras bolag. Precis som idag med falsk arbetskraftsinvandring. Ett genuint ogenomtänkt förslag.
Citera
2015-05-08, 11:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe123
Ett vanvettigt förslag så till vida att det skapar en underklass som måste skaffa ett arbete till varje pris för att få PUT, och därmed kommer att arbeta till vilka löner som helst.

Vi har redan en underklass skapad av borligheten ute i förorterna.
Att få en klass under den vore något jag aldrig kunnat tänka mig var möjlligt. Hur ska det fungera, att man har uppheållstillstånd men det är inte permament eller?

Något som gör det mindre radikalt än vid första anblicken vore logisk.
Och borgarna vill ha "first class and second class citizen" och de som arbetar för löner som inte går att leva på.
Har borgligheten vaknat till helt enkelt?

Får läsa på mer om det här, uttalar mig om saker jag inte riktigt vet.
Citera
2015-05-08, 11:52
Medlem
jj_6s avatar
Konsekvensanalys är det som är mest frånvarande hos dagens politiker.

Vad blir konsekvensen av att PUT villkoras med att ett anställningsbevis ska uppvisas. Mitt eget bolag skulle kunna erbjuda ett eller flera bevis mot en viss ersättning... Kommer dock inte att ske då jag har en etisk kompass och vill Sverige väl.

Upplägget är redan etablerat genom den sk arbetskraftsinvandringen. Ett rejält uppsving i den branschen kommer som ett brev på posten. Ett scenario är att bemanningsbolag bildas som enbart pysslar med den nya affärsmöjligheten.

Nedan är ett exempel på hur man gör.

http://www.friatider.se/chefer-pa-mcdonalds-misstanks-ha-salt-arbetstillstand-till-invandrare
Citera
2015-05-08, 12:04
Medlem
Triremers avatar
Galenskapen inom MUF fortsätter. M vill införa tillfälliga uppehållstilsstånd för flyktingar, MUF med Me*jer i spetsen vill det inte. De vill låta alla som kommer hit få permanent uppehållstillstånd.

http://www.va.se/nyheter/2015/05/08/...allstillstand/

"Lo*ise Me*jer är vice ordförande i MUF:s förbundsstyrelse samt aktiv i Skånemoderaterna.

– Detta är den absolut viktigaste striden om öppenhet som vi moderater står inför. Vi ska inte möta människor på flykt med hot om hemresa. Vi måste välkomna dem med jobb och integration. I Europa, Sverige och framför allt Skåne måste fler öppna sina hjärtan, säger hon."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/muf-...lyktingutspel/

Me*jer: "Idag föreslår M att tillfälliga uppehållstillstånd ska vara huvudregeln när människor söker asyl i Sverige. Imorgon kommer jag att lägga en tilläggsattsats på MUF:s motion om öppenhet som säger att permanenta uppehållstillstånd ska vara huvudregeln. Detta är den absolut viktigaste striden om öppenheten som partiet står inför och där MUF ska visa vägen. Hoppas att Skånemoderaterna gör ett kraftigt ställningstagande för att fler ska öppna sina hjärtan och att när människor kommer hit, har de - om de så vill - också kommit hem."

Öppenhet, tolerans, öppna hjärtan...

När de låter ideologin styra tappar de allt sunt förnuft. Att de anklagar vänsterfolk för att vara känslostyrda är direkt pinsamt när de lutar sig mot ideologin för att ta hit 100 000 plus per år.

När dagens MUF:are blir en del av partiet kommer partiet att hamna under 4%.
Senast redigerad av Triremer 2015-05-08 kl. 12:32.
Citera
2015-05-08, 12:06
Medlem
Svinhudens avatar
Moderaterna kommer ut som lögnare och rasister. Tjoho!
Inget ali-parti kommer ändå få min röst igen. Någonsin.
Citera
2015-05-08, 12:06
Medlem
Germangestalts avatar
Det vore en välkommen förändring men Moderaterna har ingen trovärdighet i frågan. De har förrått svenska folket så länge nu.

MUF vill förstås ha fortsatt folkutplåning, de är ju frälsta globalistslavar.
Citera
2015-05-08, 12:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Konsekvensanalys är det som är mest frånvarande hos dagens politiker.

Vad blir konsekvensen av att PUT villkoras med att ett anställningsbevis ska uppvisas. Mitt eget bolag skulle kunna erbjuda ett eller flera bevis mot en viss ersättning... Kommer dock inte att ske då jag har en etisk kompass och vill Sverige väl.

Upplägget är redan etablerat genom den sk arbetskraftsinvandringen. Ett rejält uppsving i den branschen kommer som ett brev på posten. Ett scenario är att bemanningsbolag bildas som enbart pysslar med den nya affärsmöjligheten.

Nedan är ett exempel på hur man gör

http://www.friatider.se/chefer-pa-mcdonalds-misstanks-ha-salt-arbetstillstand-till-invandrare

Man får helt enkelt visa upp sin skattade inkomst för Migrationsverket. Svårt att fejka inbetald skatt...

Håller helt med att konsekvenstänket hos politiker är lika obefintlig som markförankringen hos desamma. Det är ibland som att dom aldrig vart ute i verkligheten.
Citera
2015-05-08, 12:08
Bannlyst
M är det nya NSDAP...

Seriöst... Med tanke på hur andra M projekt inom är asylindustrin är misslyckade, så är det inte mycket att hänga grannen. Bra, om att PUT inte delas ut med en gång ,men man PUT skall bara ges när man ser att flyktingen har ett riktigt jobb utan att belasta samhället, risken annars bli låtsas jobb på någon pizzeria eller annat mygel.
Citera
2015-05-08, 12:09
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
När dagens MUF:are blir en del av partiet kommer partiet att hamna under 4%.
Jag förstår mig inte på MUF:are, eller moderater för den delen.
Moderater gillar väl inte bidragstagare, så varför vill man då ha en massa bidragstagare till Sverige?
Det går inte ihop logiskt.
Citera
2015-05-08, 12:11
Medlem
Tandlöst förslag. Någon kommer bli rik på att sälja falska anställningskontrakt ifall detta börjar gälla.
Citera
2015-05-08, 12:13
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Moderater gillar väl inte bidragstagare, så varför vill man då ha en massa bidragstagare till Sverige?

Utgår man ifrån Reinfeldts bok så "borde" förklaringen vara att med tillräckligt stor invandring så måste välfärdssystemet försvinna och "drömsamhället" är uppnått?
Citera
2015-05-08, 12:14
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51

Bidragstagare existerar eftersom det finns et bidragssystem. Kollapsa bidragssystemet och det finns inte längre några bidragstagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in