Citat:
Ursprungligen postat av
kneedrag
Röstfiskeri!!!
Nä de har gjort sitt vid makten nu ska de ut med rumpan bar!
De ser ju att sd går som tåget i opinionsmätningarna
Med Sverigedemokraternas framgångar vore de nästan korkat att fortsätta blunda för de problem som invandringspolitiken för med sig.
Men visst, röstfiskeri och detta är väl i sånt där djupt vatten där man brukar höra att det råder fiskeförbud? Typ som när Folkpartiet ville ha språktest för massa år sedan.
Tror inte de kommer få de så hett om öronen, den höga massinvandringen är så havererad att ingen kan blunda för det längre. Även om detta låter radikalt..
"Öppna era hjärtan" och Reinfeldts upptäckt att det finns mycket mark i Sverige som inte används, som han upptäckte över nån flygning över Norrlands inland nångång som Statsminister och berättade i dansk media varför invandringsnivån skulle fortsätta i samma höga nivå.
Känns som två olika partier, typ "Nya Arbetarpartiet" och Nationaldemokraterna eller något.
Men inga städer byggdes i Norrland, och ingenting kom när Moderaterna hade makten.
De är nog de som jag tycker är vidrigast i det här.
Och det enda stoppet för fortsatt ökande siffror för Sverigedemokraterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vobbler
Det här får ju SD att se ut som 17-åriga blöjrassar.
Kan inte säga att jag är överraskad över det här, hade det på känn att det skulle komma något liknande. Det har varit några förskalv under en period nu och idag mullrar det till ordentligt.
Jag är inte heller förvånad.
Kanske att de är ett kraftfullare åtgärd än jag hade väntat men borgligheten kommer köra på, jag trodde bara att Folkpartiet och Kristdemokraterna skulle hinna snabbare än Moderaterna.
Och visst är detta hårdare än Sverigedemokraternas invandringspolitik? Att slopa PUT finns väl inte hos SD, snarare en rejäl sänkning i nivå med våra skandinaviska grannländer?
Eller? ..osäker här.