Citat:
Alltså, mycket beror ju faktiskt på din spelstil. Det går att spela aggresiva early-game junglare i lägre elo utan större problem bara man är tillräckligt aggresiv och vet att man måste ha x gold lead vid 20 minuter. Det går alltså inte att spela på ett "farmande" vis utan det gäller att pusha för övertag hela, hela tiden. Det passar verkligen inte alla och man måste veta lite hur man ska vinna för att vinna såna matcher.Hur ser ni på det här med tank-metan? Jag spelar ofta tank jungler och varje match slutar på ungefär samma sätt. Även om nästan alla mina ganks resulterar i kills/assist så förlorar vi ändå matchen i slutändan för att jag ensam inte har dmg nog att vinna en teamfight. Det känns som att oavsett hur mycket jag feedar mina lanes så hittar de likförbannat ett sätt att throwa matchen. Oftast så dör de utan att ens göra skada i teamfights på grund av dåliga beslut och usla mechanics.
Är det meningslöst att spela tank eller gör jag något fel?
Är det meningslöst att spela tank eller gör jag något fel?
Känner du att det är så är det nog bättre du spelar en mera early-game orienterad junglare, även om tanksen är "bra".
Är du en bra riven spelare så borde det inte vara några större problem imo även om hon blivit sämre i metan just nu så tycker jag fortfarande att Riven i soloq (Om man är en duktig riven spelare) inte borde ha några större problem.