2015-05-06, 22:10
  #493
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hon missförstod hela det inlägg hon kommenterade trots att det bara bestod av några rader enkel text. Det är inte egenskaper som är bra om man ska lyckas skapa något av värde.
Jag förstod det som att det var mer än bara ett inlägg som kommenterades då det finns mer än så att läsa mellan raderna p.g.a. andra inlägg du har skrivit i tråden.
Citera
2015-05-06, 22:12
  #494
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Det är förmodligen så, men å andra sidan är kvinnor bättre på kreativitet så om det handlar om mer än bara strikt logik behövs både logik och kreativitet i de flesta tankearbeten idag.


Jag känner till båda kvinnor och män som har den tendensen, så jag vet inte om jag håller med. Har du något forskningsunderlag som visar på det du tror på?

Empirisk erfarenhet. På varje tjej som har den egenskapen går det 50 killar, minst. Det är därför det inte är någon slump att alla stora IT-bolag är skapade av män. T.o.m Facebook som blev en vinnare på att skapa något som tilltalar vårt sociala behov, alltså sådant som kvinnor i högre utsträckning borde se behov av.
Citera
2015-05-06, 22:18
  #495
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Empirisk erfarenhet. På varje tjej som har den egenskapen går det 50 killar, minst.
Den typen av data är sällan något att förlita sig på. Jag upplever att kvinnor är mycket om inte än mer ambitiösa än de flesta män. Se vad empirisk erfarenhet kan ställa till med.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är därför det inte är någon slump att alla stora IT-bolag är skapade av män. T.o.m Facebook som blev en vinnare på att skapa något som tilltalar vårt sociala behov, alltså sådant som kvinnor i högre utsträckning borde se behov av.
Jag vet inte, hade det skett på lika villkor där inte även IT-världen hade varit full av män som ofta även där nedvärderar kvinnors kunskap och ambition...så tror jag att det hade sett annorlunda ut.

Ta t ex Flashback som exempel. Är man här hela tiden får man en bild av att det bara är män som kan resonera och ha drivkraften att fortsätta debattera tills det nås en slutsats. Men, här kör man också med fula metoder där man i grupp nedvärderar kvinnor på alla möjliga sätt. På andra forum där det är mer jämställt i tanke och handling är det många fler kvinnor som debatterar häftigt och förnuftigt och visar både kunskap och intelligens. Min empiriska erfarenhet.
__________________
Senast redigerad av R.a.z.o.r. 2015-05-06 kl. 22:21.
Citera
2015-05-06, 22:28
  #496
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Den typen av data är sällan något att förlita sig på. Jag upplever att kvinnor är mycket om inte än mer ambitiösa än de flesta män. Se vad empirisk erfarenhet kan ställa till med.


Jag vet inte, hade det skett på lika villkor där inte även IT-världen hade varit full av män som ofta även där nedvärderar kvinnors kunskap och ambition...så tror jag att det hade sett annorlunda ut.

Ta t ex Flashback som exempel. Är man här hela tiden får man en bild av att det bara är män som kan resonera och ha drivkraften att fortsätta debattera tills det nås en slutsats. Men, här kör man också med fula metoder där man i grupp nedvärderar kvinnor på alla möjliga sätt. På andra forum där det är mer jämställt i tanke och handling är det många fler kvinnor som debatterar häftigt och förnuftigt och visar både kunskap och intelligens. Min empiriska erfarenhet.

Du väljer att totalt blunda för det som alla kan se utan problem, i princip alla framgångsrika företag är skapade av män. Men jag förstår att du väljer att stoppa huvudet i sanden och säga att sådana fakta inte är att förlita sig på för det får hela din världsbild att kvinnor diskrimineras att rämna.
Citera
2015-05-06, 22:37
  #497
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du väljer att totalt blunda för det som alla kan se utan problem, i princip alla framgångsrika företag är skapade av män. Men jag förstår att du väljer att stoppa huvudet i sanden och säga att sådana fakta inte är att förlita sig på för det får hela din världsbild att kvinnor diskrimineras att rämna.
Jag ser hur det är, vad som jag inte är säker på är varför det är som det är.
Det kan vara så enkelt som att män helt enkelt är mer intresserade av kamp, strid, att skaffa sig makt och pengar och sådant är viktigt för att lyckas med att driva ett företag.
Citera
2015-05-06, 22:45
  #498
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Jag ser hur det är, vad som jag inte är säker på är varför det är som det är.
Det kan vara så enkelt som att män helt enkelt är mer intresserade av kamp, strid, att skaffa sig makt och pengar och sådant är viktigt för att lyckas med att driva ett företag.

Orsakerna kan vi spekulera kring, jag kallar det för starkare drivkraft och du beskriver det så där. Men det är rätt sekundärt för topic i tråden, slutsatsen är ändå att kvinnor inte gör lika stor insats och det är därför de inte har lika framstående positioner i arbetslivet.
Citera
2015-05-07, 00:01
  #499
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Nästan alla dessa yrken du nämner kräver god fysik, muskelstyrka, vilket män har mer av än kvinnor. Jag syf

Nästan alla dessa yrken du nämner kräver god fysik, muskelstyrka, vilket män har mer av än kvinnor. Jag syftar på arbeten där den fysiska styrkan inte är ett problem.
Jo, visst. Det passar den feministiska agendan. Män fortsätter att vara drönare och arbetare. Kvinnor som plötsligt och lägligt är så svaga tar över chefsrollen och styrelserummen.
Vad hände med den så starka kvinnan? Ni som bär och föder barn.
Den enda skillnaden var ju det vi har mellan benen! Gäller det inte längre?

Jag bryr mig inte ett skit om att vi har den fysiska styrkan,fysiken och att inte ni har den. Ni vill bli jämlikar, Då bidrar man lika mycket... Gör det!

Ni feminister vill bli jämlika! Det är hög tid att bli det.
Ta tag i de Vita Svenska Männens smörgåsbord



Min åsikt är att yrken som rent kroppsligt bättre passar män, rent kroppsligt bättre passar män. Om du kan bevisa att kvinnor bäst passar till traditionella kvinnoyrken tar jag gärna till mig den informationen.
Precis, här träffar du helt rätt!
Männen ska göra slit och skitjobb för det passar oss män kroppsligt!
Samtidigt, och helt otroligt, vill du låta påskina att kvinnor inte passar till sina traditionella yrken. Utan passar minst lika bra till manliga yrken, de du precis förklarade var mer lämpliga för män pga av kroppsliga företräden.

Feminister är så fulla med skit att de inte märker sina egna ologiska tankar.

Denna eviga dubbelmoral. Ska ha ett slut, nu!

Ni feminister vill ha jämlikhet, GÖR DÅ SAMMA ARBETEN SOM MÄN i alla områden. Annars är man inte jämlik.
När kvinnor i egen regi byggt/producerat en procent av vad män gjort, är det en början. Men jag antar att det aldrig kommer ske.
Er största förmåga är att snacka skit och nedvärdera de män som skapat samhället ni nu spatserar runt i. Förargade över "den manliga blicken". Vi får alltså inte ens titta på er!

Helt jävla fantastisk otroligt korkat!

Nä, feminister gör samma insats som män i yrkesliv och fritid eller... kryp tillbaka i era hålor!
__________________
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-07 kl. 00:18.
Citera
2015-05-07, 00:06
  #500
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
... och så inför vi dryga böter för alla arbetsgivare som inte uppfyller kvinnokvoten!

Det är bara för företagarna att påbörja rekryteringståget!

Ja, jätteskoj!

Är det underligt om kvinnor gör SAMMA ARBETE,
som männen dem vill bli jämlika med?


.
__________________
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-07 kl. 00:49.
Citera
2015-05-07, 05:57
  #501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ja, jätteskoj!

Är det underligt om kvinnor gör SAMMA ARBETE,
som männen dem vill bli jämlika med?


.
Nej, så då har vi alltså bestämt:

Förtur för kvinnor till alla jobb som Kent-Inger väljer!
Samt
Alla företag som Kent-Inger väljer får dryga böter om de inte har minst 50% kvinnor anställda!
Citera
2015-05-07, 08:55
  #502
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Orsakerna kan vi spekulera kring, jag kallar det för starkare drivkraft och du beskriver det så där. Men det är rätt sekundärt för topic i tråden, slutsatsen är ändå att kvinnor inte gör lika stor insats och det är därför de inte har lika framstående positioner i arbetslivet.

Den slutsatsen att kvinnor inte gör en lika stor insatts i arbetslivet drar inte jag. Ett företag består inte enbart av dennes grundare, utan det är arbetarna i företaget tillsammans med dess grundare som möjliggör företagets fortsatta existens. Du har dock förmodligen rätt att kvinnor inte är lika hungriga på att slåss om maktpositioner varför de inte heller når de högsta positionerna.
Citera
2015-05-07, 09:05
  #503
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Jo, visst. Det passar den feministiska agendan. Män fortsätter att vara drönare och arbetare. Kvinnor som plötsligt och lägligt är så svaga tar över chefsrollen och styrelserummen.
Vad hände med den så starka kvinnan? Ni som bär och föder barn.
Den enda skillnaden var ju det vi har mellan benen! Gäller det inte längre?

Jag bryr mig inte ett skit om att vi har den fysiska styrkan,fysiken och att inte ni har den. Ni vill bli jämlikar, Då bidrar man lika mycket... Gör det!

Ni feminister vill bli jämlika! Det är hög tid att bli det.
Ta tag i de Vita Svenska Männens smörgåsbord
Nu nedvärderar du många av dessa arbeten när du kallar dem för drönararbeten.

Med styrka brukar man inte bara mena muskelstyrka utan även psykisk/själslig styrka och där tycker jag inte att kvinnor skulle vara svagare än män.

P.S. Jag är man, inte kvinna så tilltala mig inte som om jag vore det. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Männen ska göra slit och skitjobb för det passar oss män kroppsligt!

Men vad fan ingen tvingar dig till det. Klarar du bättre av en annan form av arbete, gör det istället. Jag vill inte tvinga folk att vara i ett visst jobb för att statistisken ska se bra ut, jag vill att de fritt ska få välja vad de vill göra utan trakasserier för att de inte är i "rätt yrke" för sitt kön. Förstått?
Citera
2015-05-07, 09:10
  #504
Medlem
Sedan när värnplikten kommer tillbaks ser jag ingen orsak till att inte kalla in alla kvinnor mellan 18-40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in