Citat:
Ursprungligen postat av
Barrymega
På Hisingen i Göteborg på ödetomten mellan järnvägen och Polstjärnegatan har det upprättats ett zigenarläger med husvagnar och tält. De har klippt upp staketet för att kunna köra in med sina bilar. Bl a har jag sett en norskskyltad gammal rostig skåpbil med löst hängande avgasrör köra in på tomten.
Lägret mittemot Polstjärnegatan 2-4 som rapporterades i början av mars finns kvar. Rejält uppkörd lerig infartsväg genom det uppklippta staketet. Inga bilar hemma idag på förmiddagen. Består av en husvagn och en handfull tält/kojor.
Som jag nämnde för en stund sedan är det återigen rastplats i den inre änden av Lundbyhamnen.
Husvagnarna vid Älvsborgsbron, ovanför Röda Sten, som nämndes i GPs artikel om hemlösa (=tiggarturister) i november står kvar. Artikeln nämner tre vagnar, tyckte jag såg tre sist jag åkte förbi (man ser dom när linje 20 snurrar sig upp på bron. Har fortfarande inte idkat skogspromenad på närmare håll.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2560537-sa-bor-de-hemlosa-i-goteborg
Och så då två läger på var sin sida om Kvibergsvägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
hash
Yes, det stämmer, lägret är återkommande varje år och precis som du nämner så kördes dom bort innan Gothia Cup drog igång förra året, lär blir samma sak när Gothia Cup drar igång igen.
Minns förra året då de hade lämnat lägret, det såg förjävligt ut och kan tänka mig att Göteborgs kommun fick betala dyra pengar för upprensningen.
Det andra lägret jag syftar på ligger tvärs över Kvibergsvägen, på andra sidan, man ser den bäst om man kör på Brovägen mot von Utfallsgatan.
Tycker det första lägret såg större ut i år än förra året - och då verkade de ändå vara rätt nyanlända nu, mest personbilar inne på gräsplanen, inte så mycket byggen ännu. Andra lägret verkar stort. Många tält. Bara sett på stort avstånd.
Vet nån om parkeringsplatserna vid Kallebäck/Delsjömotet har ockuperats i år igen?