2015-05-06, 15:57
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
...Taikon...
...
Den som vill göra egna efterforskningar via registreringsnummer rekommenderar jag för övrigt Biluppgifter.se och Transportstyrelsens chatt.

Finns bara 93 Taikon på birthday, dom lär vara släkt allihop

Sitter just själv med biluppgifter.se och kollar upp JWW711, som var en av dom två bilar som stod med vilande zigenare i när jag gick förbi vid den gamla kranen innerst i Lundbyhamnen i förmiddags. Tvättkläder hängande i pileträdet och på kranens underrede. Detta är visst ett ställe där dom kommer och går.

Bilen tillhör "en 61årig man i Västra Frölunda" som står som ägare till över 100 bilar.
Stämmer bra på bilmålvakten Hasse.
http://www.expressen.se/gt/hasse-har-miljoner-i-parkeringsboter/
2015-05-06, 16:08
Medlem
Negerfinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
RBY670 (95% säker att den tillhör ZT eller någon av vänsteraktivisterna som hjälper dem,då jag själv bevittnat hur de fört över saker från fordonet till lägret)
samt

LAUTARU, GHEORGHE, HUDDINGE
Senast godkända besiktning: 2014-01-28
Fordonsstatus: I trafik (2015-03-27)

Citat:
EPA272 (inte lika säker,men bilen har på tok för lång tid stått parkerad på exakt samma ställer bredvid lägret för att det bara ska vara en tillfällighet).

LUPASCU, DANILA, KISTA
Fordonsstatus: Avställd (2013-05-31)
2015-05-06, 16:10
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Så jag är inte den enda som vet om det? Blev skitskraj när jag skulle gå förbi trädgårdslandet och det var fullt med husvagnar, uppbrända bilar och skit överallt

Kan inte låta bli att undra, kan inte polisen driva bort dem?
Håller med förjävligt när dom får ställen att bo på och sen så beter dom sig som as och skräpar ner.
2015-05-06, 16:52
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrymega
På Hisingen i Göteborg på ödetomten mellan järnvägen och Polstjärnegatan har det upprättats ett zigenarläger med husvagnar och tält. De har klippt upp staketet för att kunna köra in med sina bilar. Bl a har jag sett en norskskyltad gammal rostig skåpbil med löst hängande avgasrör köra in på tomten.

Lägret mittemot Polstjärnegatan 2-4 som rapporterades i början av mars finns kvar. Rejält uppkörd lerig infartsväg genom det uppklippta staketet. Inga bilar hemma idag på förmiddagen. Består av en husvagn och en handfull tält/kojor.

Som jag nämnde för en stund sedan är det återigen rastplats i den inre änden av Lundbyhamnen.

Husvagnarna vid Älvsborgsbron, ovanför Röda Sten, som nämndes i GPs artikel om hemlösa (=tiggarturister) i november står kvar. Artikeln nämner tre vagnar, tyckte jag såg tre sist jag åkte förbi (man ser dom när linje 20 snurrar sig upp på bron. Har fortfarande inte idkat skogspromenad på närmare håll. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2560537-sa-bor-de-hemlosa-i-goteborg

Och så då två läger på var sin sida om Kvibergsvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Yes, det stämmer, lägret är återkommande varje år och precis som du nämner så kördes dom bort innan Gothia Cup drog igång förra året, lär blir samma sak när Gothia Cup drar igång igen.
Minns förra året då de hade lämnat lägret, det såg förjävligt ut och kan tänka mig att Göteborgs kommun fick betala dyra pengar för upprensningen.

Det andra lägret jag syftar på ligger tvärs över Kvibergsvägen, på andra sidan, man ser den bäst om man kör på Brovägen mot von Utfallsgatan.

Tycker det första lägret såg större ut i år än förra året - och då verkade de ändå vara rätt nyanlända nu, mest personbilar inne på gräsplanen, inte så mycket byggen ännu. Andra lägret verkar stort. Många tält. Bara sett på stort avstånd.

Vet nån om parkeringsplatserna vid Kallebäck/Delsjömotet har ockuperats i år igen?
2015-05-06, 17:15
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsalt
.

Vet nån om parkeringsplatserna vid Kallebäck/Delsjömotet har ockuperats i år igen?

Nej, den parkeringen är inte ockuperad. Ännu.
2015-05-06, 20:22
Medlem
Skrämmande med TBC-kvinnan. Lösningen är enligt tiggarvurmarna att återinföra TBC-vaccinationer i det allmänna vaccinationsprogrammet. TBC-smitta är tydligen ovanligt utanför flyktingläger eller U-länder, men tydligen tycker vissa att Sverige ska rusta för förändrade tider....
2015-05-06, 21:09
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerfink
LAUTARU, GHEORGHE, HUDDINGE
Senast godkända besiktning: 2014-01-28
Fordonsstatus: I trafik (2015-03-27)

LUPASCU, DANILA, KISTA
Fordonsstatus: Avställd (2013-05-31)

Den personen äger fler bilar. När lägret i Kista skulle avhysas så filmades det och filmen lades ut på Youtube. Jag skrev ner alla registreringsnummer jag kunde se på filmen och två av bilarna tillhörde en Danil* Lup*scu i Kista (a, a): en Opel Vectra 1996, avställd feb 2014 och en Ford Mondeo 1997, avställd mars 2014.
Det finns ingen med det namnet folkbokförd i Sverige, men jag hittade en person på FB som verkar vistas i Sverige:
https://www.facebook.com/lupascu.danila.1/photos

Är det en av de välklädda unga hanterarna som finns i bakgrunden och tjänar pengar på att hyra ut bilar?
Senast redigerad av JumpingJack 2015-05-06 kl. 21:20.
2015-05-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Sven-Erik Aabo Hovmöller
19471113-02**
Manhemsvägen 4
191 45 Sollentuna

Om någon vill göra en anmälan så pm'ar jag gärna de sista två siffrorna för den goda sakens skull.

//Hasse

Bra! Har man personnumer är det ju busenkelt ringa till kronofogden och fråga om det finns skulder i allmänna lr enskilda mål på personnummret, borde finnas nåt där.
2015-05-06, 22:35
Medlem
Citat:
Lägret mittemot Polstjärnegatan 2-4 som rapporterades i början av mars finns kvar. Rejält uppkörd lerig infartsväg genom det uppklippta staketet. Inga bilar hemma idag på förmiddagen. Består av en husvagn och en handfull tält/kojor.

Som jag nämnde för en stund sedan är det återigen rastplats i den inre änden av Lundbyhamnen.

Husvagnarna vid Älvsborgsbron, ovanför Röda Sten, som nämndes i GPs artikel om hemlösa (=tiggarturister) i november står kvar. Artikeln nämner tre vagnar, tyckte jag såg tre sist jag åkte förbi (man ser dom när linje 20 snurrar sig upp på bron. Har fortfarande inte idkat skogspromenad på närmare håll. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2560537-sa-bor-de-hemlosa-i-goteborg

Och så då två läger på var sin sida om Kvibergsvägen.

Tycker det första lägret såg större ut i år än förra året - och då verkade de ändå vara rätt nyanlända nu, mest personbilar inne på gräsplanen, inte så mycket byggen ännu. Andra lägret verkar stort. Många tält. Bara sett på stort avstånd.

Jag kan rapportera att ingen bosättning finns vid delsjömotet. Än så länge är väl bäst att tillägga....

När vi ändå rapporterar om bosättningar i Göteborg får vi inte glömma den som finns under bron vid nerfarten till Götatunneln där Stadstjänaregatan korsar Götaleden. Där finns ett flertal tält uppsatta + väldigt mycket bråte.
Senast redigerad av Realista 2015-05-06 kl. 23:19.
2015-05-06, 22:46
Medlem
Jag passerar två bosättningar på vägen till jobbet varje dag. Den ena ligger i kilen mellan Norrviksvägen och akallalänken vid hästa gård i Akalla. Den andra ligger vid crossbanan i hägerstalund (Akalla). Någon som vet mer m dessa läger? Det förstnämnda är mindre och har legat där i flera år. Någon måste väl äga marken? Varför kör ingen bort dem? Det andr alägret vid Crossbanan är betydligt större med både tält och husvagnar. Det syns helt ogenerat från både vägen och hägerstalunds världshus. Tror det är i en hästhage. Fattar inte att markägaren låter dem bo där!?
2015-05-06, 23:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Angående fordonsägaruppgifter från transportstyrelsen så borde man kolla upp om Anna Silver sitter på ett fordonsstall.

Hon figurerar iaf i reportage när tiggarläger flyttas där hon med sina "aktivistvänner" kör bråtet efter avhysning med hyrbilar till att anordna nya läger.

Så visst finns det inhemska personer som kan stå till svars för illigala läger med följd av extrem nerskräpning.

Utifrån reg.nr så kan man även kolla upp ägaren med brottsregistret Där kan man hitta rumänska romer som äger över 20 bilar i sverige och som är dömda för stölder för bl.a kontokort.

Visst är det organiserat brottslighet som politiker gärna vill blunda för.
2015-05-06, 23:16
Medlem
Citat:
Finns bara 93 Taikon på birthday, dom lär vara släkt allihop

Sitter just själv med biluppgifter.se och kollar upp JWW711, som var en av dom två bilar som stod med vilande zigenare i när jag gick förbi vid den gamla kranen innerst i Lundbyhamnen i förmiddags. Tvättkläder hängande i pileträdet och på kranens underrede. Detta är visst ett ställe där dom kommer och går.

Bilen tillhör "en 61årig man i Västra Frölunda" som står som ägare till över 100 bilar.
Stämmer bra på bilmålvakten Hasse.
http://www.expressen.se/gt/hasse-har-miljoner-i-parkeringsboter/

Fordonet JWW711 är dessutom avställt. Jag har sett flera bilar som zigenare har kört runt med som just varit avställda (och dessutom också tillhört "en 61årig man i Västra Frölunda").

Borde inte polisen göra en kontroll kanske?
Senast redigerad av Realista 2015-05-06 kl. 23:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in