2015-05-01, 21:53
Medlem
Min egen uppfattning är att det finns 100,000 tiggeziggisar i landet
och i sommar blir det 150,000 - 200,000 st.

De besätter ju varje järnvägstation varje större bussstation de flesta matvaru-
affärer varje t-banestation osv - ofta med flera samtidigt o i skift.

DETTA GÄLLER I PRINCIP I HELA LANDET INK NORDLIGASTE NORRLAND
2015-05-01, 22:36
Medlem
Det du ska gora naesta gaang de sitter coh sexar sig franfor en butik och de haelsar sa se dem i ogonen och da tittar de ner pa en gaang och haaller kaften. Det var en haer som tipsade om det. Fungerar var gang. Ju mer man snackar med dem ju varre blir det. Man ska inte halsa pa dem, man ska inte snacka med dem och man ska inge ge dem nagot. Man ska halla dem isolerade och man ska ringa polisen naer de blockerar en gangtunnel, trakasserar, stjael och beter sig vaerre aen djur.

Citat:
Ursprungligen postat av wilmar
Rent juridiskt så anser sig asen äga marken de ockuperat och därmed tar sig rätten att köra iväg folk på ett hotfullt sätt. Något jävligare pack än romer finns inte på denna jord! De är långt lägre stående än apor. De beter sig så svinigt man kan och sitter sedan med sina falska leenden och vill ha betalt för det också. Fy fan. I hate them.
2015-05-01, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Min första reaktion till det är "Ring SOC!"

Och min reaktion på ditt svar är att jag inte vill nyttja mer skattepengar på de som redan fått miljarder för att ordna det här i sitt hemland.
2015-05-01, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och min reaktion på ditt svar är att jag inte vill nyttja mer skattepengar på de som redan fått miljarder för att ordna det här i sitt hemland.

Det fungerar avskräckande, och är en av anledningarna till att vi inte har haft deras ungar springandes omkring här. Du kan gissa hur kul det hade varit.
2015-05-01, 22:50
Medlem
Harrfenas avatar
När man läser och ser vad som händer i landet blir man å fundera lite...
I säkert 20 år har jag 4-5 ggr per år åkt ut och tältat, grillat fisk
och tagit mig några bira.
Inpräntat i mig att,,, två dygn på ett ställe får man husera har jag levt efter detta.
Gäller inte det längre?????
2015-05-02, 04:29
Moderator
Chantres avatar
Vid infarten till lägret på Industrigatan står det en skylt om att parkering inom området är förbjudet och att Q-park är den som utfärdar parkeringsbot.

Är det här företaget seriöst när man inte lappar några av alla dessa bilar och husvagnar som finns långtidsparkerade inom området?

http://hotpot.se/politik/wp-content/uploads/2015/03/eu-migranter_malmo_industrigatan-lastpall-3.jpg

Citat:
Vi erbjuder parkeringslösningar av hög kvalitet, i attraktiva lägen.

https://www.q-park.se/omqpark/tabid/1407/language/sv-se/default.aspx
2015-05-02, 06:42
Medlem
Som Kleinfeldt har sagt manga ganger...landet tillhor numera muslimerna, somalierna och zigenarna. De har forsta tjing pa det de anser sig ha raett till och lagar och regler gaeller inte dem. Om det hade gjort det hade de blivit tagna for att de kor runt med stulet gods, utan forsakring, kor runt med stulna bilar, for att de stjael av gamlingar och i affarer for att de aer malvakter daer det foerkommer enorma moms och skattefiffel. Listan kan goras lang. Det som skulle innebaera laanga och kaennbara straff foer dig och mig aer inte applicerbart enligt politikerna, polisen och andra foer de grupperna. De aer prioriterade.

Den roda Audin pa bilden ar avstalld men den har setts till pa stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vid infarten till lägret på Industrigatan står det en skylt om att parkering inom området är förbjudet och att Q-park är den som utfärdar parkeringsbot.

Är det här företaget seriöst när man inte lappar några av alla dessa bilar och husvagnar som finns långtidsparkerade inom området?

http://hotpot.se/politik/wp-content/uploads/2015/03/eu-migranter_malmo_industrigatan-lastpall-3.jpg

https://www.q-park.se/omqpark/tabid/1407/language/sv-se/default.aspx
2015-05-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Inpräntat i mig att,,, två dygn på ett ställe får man husera har jag levt efter detta.

Av någon anledning verkar andra lagar gälla för migranterna än för dig och mig, jag är ganska säker på att polisen inte nämner något om besittningsrätt om du som svensk ockuperar någon annans mark.
2015-05-02, 13:34
Medlem
Alwaysrights avatar
Någon som vet var tiggarna i Täby håller till över natten? Kommunen har inte kännedom om något läger ännu (men det är väl en tidsfråga)....
2015-05-02, 13:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena

Nja, ETT dygn får man som svensk tälta utan att fråga markägaren om lov. Med vissa begränsningar: Du får t ex inte tälta inom synhåll för markägarens bostad, du får inte tälta på brukad åkermark mm.

Men för att svara på din fråga: "Gäller inte det längre?????"

Jo det gäller fortfarande. I allra högsta grad. Om du är svensk. Jag bifogar en länk med information: http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Taltning/#

Men här kommer kruxet: Dessa regler gäller inte för zigenartiggaren! Zigenartiggaren står över lagen och behöver inte följa någon av reglerna i ovanstående länk. De får bo hur länge som helst på annans mark, och försöker du köra bort dem är du rasist och får henvänstern och media på dig. Efter ett tag kan zigenartiggaren hävda besittningsrätt på marken och då blir du aldrig av med dem.

De kan dessutom utan några som helst konsekvenser våldföra sig på miljön, hugga ner träd, kasta sopor och skrot omkring sig, köra sönder marken till en lervälling, och givetvis, självklart, bajsa precis överallt. Dessa zigenartiggare kan förstöra och förgifta vår svenska vackra natur utan några som helst konsekvenser. De står över lagen!

Men som sagt: Försök inte med ovanstående om du är svensk! Då blir det dryga böter, och kanske till och med fängelse. Det är bara zigenartiggaren som inte behöver följa svensk lag!
2015-05-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Det du ska gora naesta gaang de sitter coh sexar sig franfor en butik och de haelsar sa se dem i ogonen och da tittar de ner pa en gaang och haaller kaften. Det var en haer som tipsade om det. Fungerar var gang. Ju mer man snackar med dem ju varre blir det. Man ska inte halsa pa dem, man ska inte snacka med dem och man ska inge ge dem nagot. Man ska halla dem isolerade och man ska ringa polisen naer de blockerar en gangtunnel, trakasserar, stjael och beter sig vaerre aen djur.
Jag ser dem i ögonen med hat i min blick och viker inte en tum samtidigt som jag säger håll käften ditt as! Det uppskattas inte av vissa pk-patrask men det är ett fritt land och jag uttrycker mig hur jag vill, ÄN SÅ LÄNGE?

TAKK SÅ MIKKET.
2015-05-02, 16:40
Medlem
rojass avatar
ZT håller på att packa sina saker och flytta från bosättningarna vid Snösätravägen och Magelungsvägen (där buss 165) stannar,och jag tog regnr. på några av bilarna som deltog i flytten (inga var svenskregistrerade):
W50906Y
HD01BEJ
BH1365AA

Ingen särskild aktivitet tycktes pågå i lägret som står bredvid Hökarängens bollplan,och jag har vid flera tillfällen observerat två fordon varav ett med mycket stor sannolikhet tillhör lägret eller ZT lokala välgörare:
RBY670 (95% säker att den tillhör ZT eller någon av vänsteraktivisterna som hjälper dem,då jag själv bevittnat hur de fört över saker från fordonet till lägret)
samt
EPA272 (inte lika säker,men bilen har på tok för lång tid stått parkerad på exakt samma ställer bredvid lägret för att det bara ska vara en tillfällighet).

Se ut som att Högdalen tillslut håller på att bli fritt från illegala zigenarkåkstäder.

Senast redigerad av rojas 2015-05-02 kl. 17:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in