2015-02-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
När jag var 15 (iofs tio år sedan) så åkte man tåget över och köpte öl och sprit.

kanske andra regler idag dock

Det är 16 år upp till 20% och 18 år för resten, PS ser varje vecka fjortisar som vinfylla från närmsta 7-11
Citera
2015-02-25, 01:31
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
När jag var 15 (iofs tio år sedan) så åkte man tåget över och köpte öl och sprit.

kanske andra regler idag dock

Tror inte det är andra lagar. Är nog samma lagar då som nu. Men tror inte att butikerna är jättenoga med åldersgränserna.
Citera
2015-03-03, 17:49
Medlem
Kom med flyg till Köpenhamn förra veckan och kom på att jag borde passa på att ta med lite alkohol hem. Grufslufs inlägg om att köpa alkohol i Danmark var till stor nytta (tack!) och såg på Google Maps att det fanns en Netto- och Faktabutik nära flygplatsen. Behövde bara ta gång- och cykelvägen över motorvägen som var precis bredvid flygplatsen, på andra sidan var ett bostadsområde och butiken låg några hundra meter längre bort. Karta

Var aldrig inne på Fakta, men på Netto köpte jag en flaska Finsbury Gin (70 cl) för ungefär 95 svenska. Motsvarade flaska skulle ha kostat 229 kr på andra sidan sundet
Citera
2015-03-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Tror inte det är andra lagar. Är nog samma lagar då som nu. Men tror inte att butikerna är jättenoga med åldersgränserna.

Så ni menar att man kan åka under 18 år till Danmark och köpa alkohol för att ta med sig de hem?
Skit att jag inte tänkte på de under min tonårstid
Citera
2015-03-23, 20:58
Medlem
Ska till Danmark om ca 2 veckor.

Någon som vet butiker nära Köpenhamn / Helsingör?

Åker bil, så skulle vara najs med lite info så man vet vart man kan stanna
Citera
2015-03-23, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av plasthandsken194
Ska till Danmark om ca 2 veckor.

Någon som vet butiker nära Köpenhamn / Helsingör?

Åker bil, så skulle vara najs med lite info så man vet vart man kan stanna

Brukar handla på kvickly i helsingör.
Citera
2015-04-28, 19:36
Medlem
colt94s avatar
ska kanske åka ner till Fredrikshamn och fylla på baren några bra tips på butiker som har en hemsida där man kan se lite priser?
Citera
2015-05-06, 17:03
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Finns det några bra butiker nära Öresundsbron i Danmark?
Citera
2015-05-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colt94
ska kanske åka ner till Fredrikshamn och fylla på baren några bra tips på butiker som har en hemsida där man kan se lite priser?

Stenaline har just nu Småland öl för 59 kr för ett 24 pack flak vilket är ett jäkligt bra pris.
Gäller fram till 10 maj dvs på söndag.
Citera
2015-05-06, 18:05
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Finns det några bra butiker nära Öresundsbron i Danmark?
http://driveinbottleshop.dk/
Citera
2015-05-06, 22:33
Medlem
Ska på Roskildefestivalen i slutet på juni och ska tälta där. Har ingen bil. Vart kan man köpa billig sprit/cider i Köpenhamn eller Roskilde? Typ nåt som är ganska nära tågstationerna så att man slipper bära en massa öl över halva staden?
Citera
2015-05-15, 14:29
Medlem
Besviken.Fredriks avatar
Var och köpte tre flaskor sprit i Köpenhamn, ganska fränt asså. Bara ta bilen/tåget över bron och shoppa loss och sen åka tillbaka ju. Blev förvånad över hur mycket billigare det var på Fakta än på Drivein-bottleshop, men Fakta hade lite sämre sortiment.

Citat:
Ursprungligen postat av saltine
Ska på Roskildefestivalen i slutet på juni och ska tälta där. Har ingen bil. Vart kan man köpa billig sprit/cider i Köpenhamn eller Roskilde? Typ nåt som är ganska nära tågstationerna så att man slipper bära en massa öl över halva staden?
Gå till fakta, ligger en kvart till fots från Kastrup
https://www.google.se/maps?q=Fakta,+...ed=0CAcQ_AUoAQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in