2015-05-06, 14:47
Medlem
Man skulle tro att de jobbigaste är Hall och Kumla. Men det är inte så.
Vad jag förstått är de jobbigaste, storfängelse utan samma säkerhet som de två jag nämnde. Salberga och Norrtälje kan inte vara kul. Där blandas normala brottslingar med brottslingar som ska utvisas med en sämre säkerhet än högriskanstalterna.
De som väntar på utvisning efter avtjänat straff föredrar att sitta inne än att utvisas vilket gör att de jävlarna ser till att dömas för nya brott.
Skulle inte alls bli förvånad om de två som möblerade om Eklund är två med utvisning. Det skulle förklara mycket. Fast det är bara spekulation från min sida.
Citera
2015-05-06, 16:05
Medlem
Iloveludas avatar
Har hört mycket negativt om anstalten i Västervik.
Citera
2015-05-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Har hört mycket negativt om anstalten i Västervik.
Klart. Jag har en bror som sitter i Kristianstad. Jag hör mycket negativt om den anstalten med från honom
Däremot är det han som berättade om Salberga och Norrtälje eftersom det är dit de som knallas hamnar. I det fallet så blir hans anstalt jättebra
Citera
2015-05-06, 17:06
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2015-05-08, 09:26
Medlem
Får man några särskilda T-shirts att ha på natten, eller struntar de i om man har egna kläder på natten?
Citera
2015-05-09, 06:08
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxyeller
Hur många finns det? och vilken skulle kunna vara den värsta "jobbigaste" att sitta på?

Du kan se hela "utbudet" av anstalter på Kriminalvårdens hemsida.

Vilken som är jobbigast är ju ganska subjektivt plus att det varierar över tid med vilka intagna och vilken personal man hamnar hos.

Personligen tycker jag att främst dessa faktorer avgör "jobbighetsgraden":

1) Vem man sitter med. Dagarna blir väldigt långa om man är omgiven av folk som man inte har det minsta gemensamt med. Oftast går det att hitta någon som går att snacka med, men tiden går fan så mkt fortare när det är skön stämning utan tydliga grupperingar och konflikter. En dag kan kännas som en vecka om det är tjafs på G och alla passar rygg från upplåsning till inlåsning.

2) Isoleringsgrad och tillämpade säkerhetsregler. Ju mer avskuren man är från omvärlden, desto större blir känslan av att tiden står still där inne och att man är överflödig för dem på utsidan. Att gå i kulverten på Kumla första gången sänder en tydlig signal: du är inte längre en del av samhället för ett bra tag framöver, och nu tar vi ner dig till underjorden. En del blir knäckta redan där.

3) Personalens attityd. Här varierar det mellan plitar som är schyssta och mänskliga (och oftast blir bemötta på samma sätt tillbaka), personal som bara ser det som ett jobb och uppträder professionellt avmätt till fullfjädrade sadister som medvetet söker sig till en arbetsplats där de kan leva ut sina lustar ostraffat (ungefär som pedofiler söker sig till dagis eller idrottsföreningar).

Sammantaget skulle det nog vara en nära maximalt jobbig situation att sitta på Fenix-avdelning med folk som man inte tål och plitar som älskar att jävlas. En inte helt ovanlig sits skulle jag tro.
Citera
2015-05-09, 06:22
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Klart. Jag har en bror som sitter i Kristianstad. Jag hör mycket negativt om den anstalten med från honom
Däremot är det han som berättade om Salberga och Norrtälje eftersom det är dit de som knallas hamnar. I det fallet så blir hans anstalt jättebra

Antar att du syftar på Kristiantad Vä, eftersom gamla centrumkåken i Krstd stängde för ett par år sen. Klass 2-delen av Vä inhyser snabbknullare, plus att det finns speciella ungdomsavdelningar (normalintagna) samt en klass 3-del med en jävla blandning.

Inget bra ställe men väldigt långt ifrån det värsta.
Citera
2015-05-12, 14:48
Medlem
RapLifes avatar
Hur pass noggrann visitation får man genomgå när man inställer sig på en klass 2 anstalt? Om man vill ta med sig något in, är enda alternativet att köra upp det i röven? Jag är lite nojjig att kondomen ska spricka inuti röven så man får gräva ut hela innehållet "manuellt" eller hur man ska säga.
Citera
2015-05-12, 15:47
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Hur pass noggrann visitation får man genomgå när man inställer sig på en klass 2 anstalt? Om man vill ta med sig något in, är enda alternativet att köra upp det i röven? Jag är lite nojjig att kondomen ska spricka inuti röven så man får gräva ut hela innehållet "manuellt" eller hur man ska säga.

Den är så pass grundlig att du får plocka av dig precis allt och sen sätta på dig kåk-kläder i plits närvaro. Ingen som normalt kollar munhåla, bakom öronen eller annat som man ser på t ex amerikanska kåkar. Men det är ju hyffsat svårt att stasha ngn större mängd där utan att det märks. Då återstår röven eller möjligen tejpa under pungen om det inte rör sig om större kvantiteter.

Men inte ens där går du säker. Har de hunden framme eller misstänker ngt så får du sitta på tulltoa tills det kommer ut. Packa i flera gummin om du tvunget ska ha med dig grejer in.
Senast redigerad av ExConvict 2015-05-12 kl. 15:51.
Citera
2015-05-12, 17:46
Medlem
RapLifes avatar
Tack för bra svar! Har inte direkt tänkt att ta med ett halvhekto tjack för försäljning utan mer lite piller för eget bruk. Då får man ju med sig många doser fasttejpade under pungen och mellan skinkorna. Har lite fobi för att stoppa upp saker i röven ända sen jag såg 1 guy 1 jar, ser ett lite liknande scenario framför mig fast med piller i hela arslet som man måste hinna gräva ut innan man ODar.
Citera
2015-05-13, 10:19
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Tack för bra svar! Har inte direkt tänkt att ta med ett halvhekto tjack för försäljning utan mer lite piller för eget bruk. Då får man ju med sig många doser fasttejpade under pungen och mellan skinkorna. Har lite fobi för att stoppa upp saker i röven ända sen jag såg 1 guy 1 jar, ser ett lite liknande scenario framför mig fast med piller i hela arslet som man måste hinna gräva ut innan man ODar.

Mellan skinkorna är mer riskabelt. Men mellan pung och kuk, under kuken du vet, och under pungen, går ibland.lyckades smuggla en del på det sättet från olika högsäkerhetsanstalter. Men risk finns, kan finnas hund om du har otur också. Men det är inget att du måste lyfta på kuken och visa allt, men naken kommer du vara när du byter om när du kommit dit.
Citera
2015-05-15, 13:04
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Du kan se hela "utbudet" av anstalter på Kriminalvårdens hemsida.

Vilken som är jobbigast är ju ganska subjektivt plus att det varierar över tid med vilka intagna och vilken personal man hamnar hos.

Personligen tycker jag att främst dessa faktorer avgör "jobbighetsgraden":

1) Vem man sitter med. Dagarna blir väldigt långa om man är omgiven av folk som man inte har det minsta gemensamt med. Oftast går det att hitta någon som går att snacka med, men tiden går fan så mkt fortare när det är skön stämning utan tydliga grupperingar och konflikter. En dag kan kännas som en vecka om det är tjafs på G och alla passar rygg från upplåsning till inlåsning.

2) Isoleringsgrad och tillämpade säkerhetsregler. Ju mer avskuren man är från omvärlden, desto större blir känslan av att tiden står still där inne och att man är överflödig för dem på utsidan. Att gå i kulverten på Kumla första gången sänder en tydlig signal: du är inte längre en del av samhället för ett bra tag framöver, och nu tar vi ner dig till underjorden. En del blir knäckta redan där.

3) Personalens attityd. Här varierar det mellan plitar som är schyssta och mänskliga (och oftast blir bemötta på samma sätt tillbaka), personal som bara ser det som ett jobb och uppträder professionellt avmätt till fullfjädrade sadister som medvetet söker sig till en arbetsplats där de kan leva ut sina lustar ostraffat (ungefär som pedofiler söker sig till dagis eller idrottsföreningar).

Sammantaget skulle det nog vara en nära maximalt jobbig situation att sitta på Fenix-avdelning med folk som man inte tål och plitar som älskar att jävlas. En inte helt ovanlig sits skulle jag tro.

Som vanligt ett klokt svar som också stämmer helt med vad jag själv tycker.

Till alla som frågar om vilka anstalter som är värst att sitta på så har både ExConvict, Jag och flera andra åtskilliga gånger skrivit att anstalten spelar mindre roll, det är ovanstående som avgör trivseln.

Sedan handlar det såklart om vem du är. Vissa skiter i om det är jidder och tjafs hela tiden så länge gymmet är bra, medans andra bara vill att det skall finnas tillgång på någon slags drog. För dem som har familj är det viktigast kanske att det finns besökslägenhet osv osv alla har olika intressen.

På anstalter med stor rotation dvs många med kortare volter kan en avdelning som var perfekt bli skit på ett par veckor. 2-3 bra gubbar som går och 2-3 dåliga som kommer och vips så var allt skit.

Angående att ta in droger så skulle väl svälja och sedan skita ut vara det säkraste iaf om du skall på kåk med egen mugg på cellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in