Citat:
Ursprungligen postat av
E.Merckx
Tycker du verkligen att det r en bra frklaring, p det som Rdman Lennart Furufors sger?
" Vi hade ftt information som exempelvis att Sture Bergwall visste om Therese Johannessens bjveckseksem, som inte ens polisen visste om. Det var mamman som senare berttade det och det r ganska bra information. Jag vill inte sga att allt r galet, det r mycket mjligt att det r rtt som det r nu, men det vore intressant att f veta hur han kunnat knna till vissa saker, sger Lennart Furufors."
Ja, det tycker jag.
Just uttrycket "att kunna knna till vissa saker", passar utmrkt in p min beskrivning.
Studera hela frhrshistorien om hur TQ till slut kom fram till ngot som man kanske med mycket god vilja skulle kunna tyda som "bjveckseksem".
Eller tror du att TQ rakt ut sa: " Hon hade bjveckseksem i hger(eller vnster) knveck (eller armbgsveck, eller ljumske, eller.....)".
Svar: Nej, s tydligt uttryckte han sig
aldrig. Inte heller i nmnda fall.
Men, r man vertygad att han var skyldig och har man rymligt samvete nr det gller bevisvrderingen, s kan man som jag tidigare beskrev, alltid hitta ngot uttalande frn TQ, som med skohornsmetoden kan fs att passa in som (tvivelaktigt) bevis.