2015-05-04, 07:46
  #301
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du verkar också fatta trögt. Kvinnor kan söka till både sjuksköterska och civilingenjör. Om männen söker till sjuksköterskeutbildningen istället för till civilingenjörsutbildningen så ökar konkurrensen till sjuksköterskeutbildningen och alla kvinnor kommer inte in.

Istället blir det många fler lediga platser på civilingenjörsutbildningrn och de kvinnor som annars skulle ha blivit sköterskor väljer dessa platser istället eftersom de fortfarande vill ha en utbildning.

Fattar du inte nu så tänker jag inte förklara fler gånger.
Du är en idiot som hela tiden säger till andra att e fattar trögt. Det är humor det. En subsaharisk intelligenskvot som påpekar att andra fattar trögt.

Självfallet ska kvinnor kvoteras till att bli slammsugare också med målet 50 %. Att de inte vill ta jobbet behöver man väl inte bry sig om.

Man kan helt enkelt korslänka jobbansökningarna från de olika arbetsplatserna. Så om en söt liten jänta sökt juristjobb så korslänkas det till VA-väst, så pang får hon tillbaka svar. Du har fått jobbet, du börjar imorgon 7.30, som slamsugare.

Det ska vara jämställt. Inte ska kvinnorna glida runt på räkmackor, sitta på flotta kontor och tro de är något speciellt. De ska ut och suga slam från restaurangerna också.
Citera
2015-05-04, 07:56
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Du är en idiot som hela tiden säger till andra att e fattar trögt. Det är humor det. En subsaharisk intelligenskvot som påpekar att andra fattar trögt.

Självfallet ska kvinnor kvoteras till att bli slammsugare också med målet 50 %. Att de inte vill ta jobbet behöver man väl inte bry sig om.

Man kan helt enkelt korslänka jobbansökningarna från de olika arbetsplatserna. Så om en söt liten jänta sökt juristjobb så korslänkas det till VA-väst, så pang får hon tillbaka svar. Du har fått jobbet, du börjar imorgon 7.30, som slamsugare.

Det ska vara jämställt. Inte ska kvinnorna glida runt på räkmackor, sitta på flotta kontor och tro de är något speciellt. De ska ut och suga slam från restaurangerna också.
Bra, nu fick Kent-Inger sin Sancho Panza.

Men slamsugaren blir nog glatt överraskad när han får jobb som jurist med fördubblad lön istället.
Citera
2015-05-04, 08:49
  #303
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du har redan konstaterat att män inte är intresserade av att ta 50% av samhällsbördan och vill du försöka tvinga dem så får du nog göra det på egen hand.

Eller försöka hitta nån Sancho Pannza.

Istället för att försöka pracka dina gravt sinnessjuka idéer på feminister.

Nu tror jag du låter fantasin löpa iväg!

Jag har klart och tydligt förespråkat att män ska ta halva samhällsansvaret och kvinnor halva.

Trodde ingen missat att jag vill ha, TOTAL JÄMLIKHET.

Det jag däremot försiktigt föreslog var att kvinnor, feminister, borde kanske ta täten i kampen. De har trots allt visat störst intresse av jämlikhet mellan könen.

Du anser alltså att jag har gravt sinnessjuka idéer när jag förespråkar TOTAL JÄMLIKHET!?
Du anser tydligen oxå att jag prackar på feminister, TOTAL JÄMLIKHET!?


Det var tråkigt att höra. Ni feminister lär få svårt att rekrytera män till er sak med den attityden. Är det priset man får betala när man deltager i kampen, på feministernas sida, att bli kallad sinnessjuk av just feminister?
Citera
2015-05-04, 08:59
  #304
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Du är en idiot som hela tiden säger till andra att e fattar trögt. Det är humor det. En subsaharisk intelligenskvot som påpekar att andra fattar trögt.

Självfallet ska kvinnor kvoteras till att bli slammsugare också med målet 50 %. Att de inte vill ta jobbet behöver man väl inte bry sig om.

Man kan helt enkelt korslänka jobbansökningarna från de olika arbetsplatserna. Så om en söt liten jänta sökt juristjobb så korslänkas det till VA-väst, så pang får hon tillbaka svar. Du har fått jobbet, du börjar imorgon 7.30, som slamsugare.

Det ska vara jämställt. Inte ska kvinnorna glida runt på räkmackor, sitta på flotta kontor och tro de är något speciellt. De ska ut och suga slam från restaurangerna också.

Ja, även min åsikt.
Vi som är för jämlikhet måste ju inse att vi måste vara jämlika på alla arbetsområden. Slamsugare som Styrelseuppdrag skall besättas med 50% av båda könen!
__________________
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-04 kl. 09:01.
Citera
2015-05-04, 09:12
  #305
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Bra, nu fick Kent-Inger sin Sancho Panza.

Men slamsugaren blir nog glatt överraskad när han får jobb som jurist med fördubblad lön istället.

Jag tycker du ska vara försiktig med din användning av paralleller med Sancho Panza.
Någon elak man kan kanske dra paralleller till feministers kamp mot väderkvarnar.

Vi måste stå enade i vår rättvisa kamp att besätta ALLA arbetsuppgifter, arbetsområden och ansvarsområden TOTAL JÄMLIKT mellan könen.

VARANNAN DAMERNAS!
__________________
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-05-04 kl. 09:14.
Citera
2015-05-04, 09:12
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Nu tror jag du låter fantasin löpa iväg!

Jag har klart och tydligt förespråkat att män ska ta halva samhällsansvaret och kvinnor halva.

Trodde ingen missat att jag vill ha, TOTAL JÄMLIKHET.

Det jag däremot försiktigt föreslog var att kvinnor, feminister, borde kanske ta täten i kampen. De har trots allt visat störst intresse av jämlikhet mellan könen.

Du anser alltså att jag har gravt sinnessjuka idéer när jag förespråkar TOTAL JÄMLIKHET!?
Du anser tydligen oxå att jag prackar på feminister, TOTAL JÄMLIKHET!?


Det var tråkigt att höra. Ni feminister lär få svårt att rekrytera män till er sak med den attityden. Är det priset man får betala när man deltager i kampen, på feministernas sida, att bli kallad sinnessjuk av just feminister?
Jag tror faktiskt den som får svårt att rekrytera är du till dina stalinistiska idéer. Men nu har du ju dessutom Agamentum så vad väntar ni på? Ut och tvångskvotera bara! Ta ditt samhällsansvar för katten istället för att sitta och klaga på att just feminister inte är intresserad av dina sjuka tvångskvotetingar.

Agamentum har ju till och med en ide om hur tvångskvoteringen ska genomföras.

Fast du lyckas ju inte ens hålla greppet om din egen tråd så jag förväntar mig nog inte att du ska lyckas i din föresats.
Citera
2015-05-04, 09:37
  #307
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jag tror faktiskt den som får svårt att rekrytera är du till dina stalinistiska idéer. Men nu har du ju dessutom Agamentum så vad väntar ni på? Ut och tvångskvotera bara! Ta ditt samhällsansvar för katten istället för att sitta och klaga på att just feminister inte är intresserad av dina sjuka tvångskvotetingar.

Agamentum har ju till och med en ide om hur tvångskvoteringen ska genomföras.

Fast du lyckas ju inte ens hålla greppet om din egen tråd så jag förväntar mig nog inte att du ska lyckas i din föresats.
Hahah Stalinistiska idéer haha feminist med subsahariskt IQ anklagar andra för stalinistiska idéer, jag tycker Flashback är fullt med humor.
Citera
2015-05-04, 09:43
  #308
Medlem
Agamantums avatar
Det finns tre möjliga utfall.

1) Status quo och revers. Antalet kvinnor i styrelserna börjar sjunka och hamnar på en nivå om 1-5 %.

2) Antal kvinnor i styrelserna ökar och parallellt blir det ökat tryck på att kvinnor faktiskt ska ta skitjobben också.

Jag tror på att du har en sprudlande framtid som slamsugare Limning.
Citera
2015-05-04, 09:44
  #309
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jag tror faktiskt den som får svårt att rekrytera är du till dina stalinistiska idéer. Men nu har du ju dessutom Agamentum så vad väntar ni på? Ut och tvångskvotera bara! Ta ditt samhällsansvar för katten istället för att sitta och klaga på att just feminister inte är intresserad av dina sjuka tvångskvotetingar.

Agamentum har ju till och med en ide om hur tvångskvoteringen ska genomföras.

Fast du lyckas ju inte ens hålla greppet om din egen tråd så jag förväntar mig nog inte att du ska lyckas i din föresats.

Oj, vad du verkar arg!
Förstår inte riktigt varför, trodde faktisk vi stod på samma sida, den sida som anser jämlikhet mellan könen vara mycket viktig.

Vet inte riktigt var du läst att jag vill tvångkvotera. Möjligen har jag yttrat det i frustration över att det går så långsamt. Jag är beredd att släppa det och att vi med gemensamma krafter arbetar för..
TOTAL JÄMLIKHET ... Som ju är målet alla feminister drömmer om.

Låt oss sätta alla svenska vita cis-män på plats! Besätt deras överbetalda smörjobb med 50% dugliga och kompetenta kvinnor. Låt oss visa dessa CIS-män att enda skillnade mellan män och kvinnor sitter mellan benen. Låt oss visa att feminister och kvinnor inte räds...
lite skit under naglarna,
utomhusarbete med snö och minusgrader,
fysisk ansträngning,
faror som hög höjd och trånga utrymme,
kemikalier och hälsovådliga ämnen,
äckliga och smutsiga uppgifter,
likväl som stora ansvar i styrelserum.

Låt oss gemensamt kämpa för TOTAL JÄMLIKHET!
Citera
2015-05-04, 09:59
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Oj, vad du verkar arg!
Förstår inte riktigt varför, trodde faktisk vi stod på samma sida, den sida som anser jämlikhet mellan könen vara mycket viktig.

Vet inte riktigt var du läst att jag vill tvångkvotera. Möjligen har jag yttrat det i frustration över att det går så långsamt. Jag är beredd att släppa det och att vi med gemensamma krafter arbetar för..
TOTAL JÄMLIKHET ... Som ju är målet alla feminister drömmer om.

Låt oss sätta alla svenska vita cis-män på plats! Besätt deras överbetalda smörjobb med 50% dugliga och kompetenta kvinnor. Låt oss visa dessa CIS-män att enda skillnade mellan män och kvinnor sitter mellan benen. Låt oss visa att feminister och kvinnor inte räds...
lite skit under naglarna,
utomhusarbete med snö och minusgrader,
fysisk ansträngning,
faror som hög höjd och trånga utrymme,
kemikalier och hälsovådliga ämnen,
äckliga och smutsiga uppgifter,
likväl som stora ansvar i styrelserum.

Låt oss gemensamt kämpa för TOTAL JÄMLIKHET!
Nej jag är verkligen inte arg. Det är ju du som verkar störtförbannad på att män inte tar 50% av samhällsbördan och därför ska de tvångskvoteras. Den enda som står på din sida här är Agamentum, förstår inte varför du fikar så förtvivlat efter just feministers gunst. Särskilt som du redan i trådrubrriken bad dem hålla käft.
Citera
2015-05-04, 10:53
  #311
Bannlyst
Feminister vill (ett nytt ordspråk) äta kakan men slippa baka den.

Det är tydligen jämställdhet.
Citera
2015-05-04, 10:56
  #312
Medlem
FemininFeminists avatar
Det var ett himla tjat om slamsugare! Skulle det vara mer skitjobb än att byta blöja, torka skit och duscha gamla människor som knappt kan röra sig själva? Jag hade i det avseendet hellre blivit slamsugare. Fast jag kanske skulle dö av tristess och brist på mänsklig kontakt...nja...får väl tänka på saken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in