Citat:
Ursprungligen postat av
YourHighness420
jag får inte gjort något alls, trodde att jag magiskt skulle få motivationen, koncentrationen och energin till att få saker gjort men är precis som jag var innan medicinen. det ända som är förbättrat är att jag går till jobbet.
Just motivation var något jag också hoppades på, men där gör medicinen absolut ingenting för mig. Direkt alltså. Indirekt så påverkas man ju av att man klarar av saker litet bättre.
Minns fortfarande tydligt när (efter ett par månaders medicinexperiment) det första gången gick upp för mig att om jag ville röja av bordet så _kunde_ jag göra det, att medicinen faktiskt hjälpte så tillvida att min hjärna inte skulle fastna i detaljer, utan jag kunde hålla fokuset på målet (att få bordet avröjt och snyggt).
När man hela sitt liv har upplevt att ens hjärna sätter käppar i hjulet för en, och att "enkla" saker är idiotiskt energikrävande, så vänjer man sig liksom vid det. Man utarbetar strategier för att kringgå det där det absolut behövs, men ger annars upp. Det tar TID att vänja sig och att upptäcka sin "nya" hjärna.
Den stora förvåningen för mig har varit att MF har haft såpass stor effekt på min hjärna också utanför den egentliga verkningsperioden. Att hjärnan faktiskt också i mogen ålder kan lära sig nya saker, att effekten av medicineringen i viss mån sitter i också dagar man inte tar den.