2015-05-02, 17:41
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja exakt!

OK då vet jag. En relativt sympatisk Gudsbild.
Citera
2015-05-02, 17:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
jag tycker du tror på trams för det roar dig här på FB.
Fel! Jag försöker att beskriva kärleken= Gud och ur min personliga beskrivning på fenomenet GUD.
Du ser det som trams.
Jag älskar att prata om Gud.
Citera
2015-05-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Självklart ändras aktiviteten i olika perioder, men dessa forskare menar att det inte blir den normala fluktuationen, utan jordbävningarna ökar.

Vad tror du om Matt 24 är jesus på väg ?
Citera
2015-05-02, 17:45
Medlem
Citat:
Fel! Jag försöker att beskriva kärleken= Gud och ur min personliga beskrivning på fenomenet GUD.
Du ser det som trams.
Jag älskar att prata om Gud.

du skriver mycket trams, håller dig inte till tråden tillex. matt 24 handlar den om och inte din Pelle.
Citera
2015-05-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ja det är nog en delförklaring eftersom denna profetia börjar med orden:

"Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten." (Matt 24:6 Bibel2000)

Men hela profetian handlar om en orolig tid, en tid som man inte upplevt under hela historien, men då handlar det inte om enskilda händelser, krig har alltid funnits t.ex. Utan det handlar om en tid då människor har det svårt att hantera, hela jorden är på väg åt ett håll, överstyr med alla möjliga slags problem, strax innan Gud ingriper och genomför hans ordning på jorden.

Håller du fortfarande på med ditt Jehova-predikande?!
Men OK..slutet kom nog 1975! Även om vi inte märkte det!

Förresten, har du nu läst Russels "Studier i Skriften" eller är du lika obildad om JV-historien som tidigare?
Citera
2015-05-02, 17:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
finns flera Gudar.
Finns kärlek( ursprung) kärna och massor av namn på detta. Gud, Jehova, Allah med mera.
Citera
2015-05-02, 17:50
Medlem
Citat:
Finns kärlek( ursprung) kärna och massor av namn på detta. Gud, Jehova, Allah med mera.

Matt 24 handlar tråden om.
Citera
2015-05-02, 17:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
du skriver mycket trams, håller dig inte till tråden tillex. matt 24 handlar den om och inte din Pelle.
Ja säg det till Bogomil och dig själv hörru. Sluta själva då att gå utanför tråden och håll er till ämnet.
Pelle är ett svar på Bogomils utanförtrådenfråga.
Hur skulle det vara om ni började ta bort bjälken i ert öga?
Du kanske också bör hålla dig till tråden och jordbävningarna i stället för mig då istället för att fråga mig om det finns fler GUDAR.

Vad tror du om det jag sade till exempel? Att det är medierna som visar oss detta fenomen men att det förmodligen alltid funnits?
Citera
2015-05-02, 17:53
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ökande jordbävningspostulat är inte detsamma som megalomani utan specifikation/precision av godtyckliga komponenter.

Är det inte? Det har ju alltid funnits jordbävningar. I vissa perioder mer och i andra mindre. Denna "profetia" du hänvisar till, skulle lika gärna kunna passa in för 1300 år sedan, för 6,3 miljoner år sedan och om 6000 år.
Citera
2015-05-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ja säg det till Bogomil och dig själv hörru. Sluta själva då att gå utanför tråden och håll er till ämnet.
Pelle är ett svar på Bogomils utanförtrådenfråga.
Hur skulle det vara om ni började ta bort bjälken i ert öga?
Du kanske också bör hålla dig till tråden och jordbävningarna i stället för mig då istället för att fråga mig om det finns fler GUDAR.

Vad tror du om det jag sade till exempel? Att det är medierna som visar oss detta fenomen men att det förmodligen alltid funnits?

trams.
Citera
2015-05-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Är det inte? Det har ju alltid funnits jordbävningar. I vissa perioder mer och i andra mindre. Denna "profetia" du hänvisar till, skulle lika gärna kunna passa in för 1300 år sedan, för 6,3 miljoner år sedan och om 6000 år.

Men om du läser hela Matteus kap 24 ska det blir värre än värst, nu kom inte det med utan bara en del - Mat 24:7 - men stjärnorna ska slockna och det ska bli helt mörkt på himlen.
Då ska alla få se honom - jesus kommer.
Citera
2015-05-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag föreslår en kurs i kritiskt tänkande. En forskares påstående är inte en absolut sanning, så fungerar inte vetenskapen.
Det tog oss trettio år att bekräfta en global temperaturökning, helt enkelt för att klimat inte är ett dag-till-dag-fenomen.

Att en forskare kommer och säger "Så här är det", och du direkt accepterar det för att det passar med en teori du har säger betydligt mer om dig än du kanske ville.

En dag påstod en forskare att en global temperaturökning är ett faktum, fortfarande finns det förnekare, som på Copernicus tid som är fast i medeltiden, dessa bakåtsträvare har fått äta upp deras hatt. Jag föreslår en grundkurs i kritisk och ödmjukt tänkande för dig, att du direkt förnekar att uppvärmning kan ha något med jordbävningar att göra säger betydligt mer om dig än i din värsta mardröm (1.08.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in