2015-05-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Svensk satellitkapacitet 1986, -driver du med oss???
Kan du visa dessa så vitt du vet enda publicerade bilderna.
Informationen om svensk satellitkapacitet 1986 är lätt att finna via Google.

"....det kunde konstateras att radioaktiviteten inte kom från det svenska kärnkraftverket. Detta gav en första indikation om att något hade hänt i Ukraina. Även satellitbilder visade vad som hade hänt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tjernobylolyckan

Ur Riksdagens protokoll 1985/86:137 Måndagen den 12 maj fm. Kl. 11.00
Debatt med anledning av kärnkraftsolyckan i Tjernobyl samt svar på interpellationer om kärnkraftspolitiken
"Bilder erhållna från den svensk-franska forskningssatelliten SPÖT var också till stor hjälp."
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Kammaren/Protokoll/Riksdagens-protokoll-1985861_G909137/?html=true
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-02 kl. 09:05.
2015-05-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
AFA stay AFA!

En brokig skara av anarkister, AFA (lika mycket strykpojkar här som i Sverige!), ett gäng titushkis och några gammelkommunister skulle demonstrera - läs: utrustade med rånarluvor och påkar skulle de visa rysk media det stora folkliga "motståndet" mot nazistjudejuntan - men det gick inte så bra. Först fick dom stryk av vanliga kievbor, sedan kom SBU med en specialenhet och... gav dom ännu mer stryk!

Odessa var en skärseld för Ukraina. Vanliga ukrainare stod upp mot proryska proffshuliganer och visade att man inte tänker ge bort sitt land. Oavsett alla fejkade krokodiltårar från vedhuggare et al så var odessa en viktig nationell händelse.

Det enade Ukraina och de enda liv jag sörjer är de oskyldiga ukrainska demonstranter som först blev skjutna/ihjälslagna.
Vår egen Adidas-hen svamlar skit som vanligt och framställer sig själv som en riktig lögnare!

Ur "Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights Report on the human rights situation in Ukraine 15 June 2014"
"B. Investigations into human rights violations related to 2 May Odesa violence"

"A pre-match rally for “United Ukraine” had been planned for 3.00 p.m. on Sobornaya square and gathered, at least, 2,000 people, including supporters of the two football teams, Right Sector activists, members of so-called self-defence units, and other “Pro-Unity” supporters. Right Sector and “self-defence” unit supporters were observed by the HRMMU wearing helmets and masks, and armed with shields, axes, wooden/metallic sticks and some with firearms"
http://www.un.org.ua/en/information-centre/news/1870

Men det är klart kallar man det sistnämnda packet för "Vanliga ukrainare" då vet man var personen kommer från!

Edit: Du skrev "SBU med en specialenhet och... gav dom ännu mer stryk!" Kan vi se det påståendet som ett bevis på att juntan i Kiev var direkt ansvariga för massakern i Odessa då minst 48 människor mördades, den 2:a maj 2014?
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-02 kl. 10:16.
2015-05-02, 11:47
Medlem
Det blir oerhört intressant att vad domstolsutslaget blir i "arbitration court in Stockholm" i målet (dispyt om gaspris mm) mellan Ukraina och Gazprom. Ukraina har enligt en artikel krävt 16.8 miljarder dollar i (mot-)skadestånd av Gazprom.

Ukraine seeks more than $16 bln from Gazprom in pricing dispute
http://www.dailystar.com.lb/News/World/2015/May-01/296533-ukraine-seeks-more-than-16-bln-from-gazprom-in-pricing-dispute.ashx
Senast redigerad av fuckuto 2015-05-02 kl. 11:52.
2015-05-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Kul att du kan googla och citera selektivt. Hur många gånger har jag inte visat dig totalt felaktig i dina löjliga antaganden? Du vet, alla de där gångerna du bara struntar i att svara?

Jag förstår inte vad "adidas-hen" ens betyder. Förklara det gärna. Jag gillar för all del en del av adidas originals-kollektion, jag har ett par superstar limited edition från Yohji Yamamoto och när jag tränar springer jag i ett par ultra boost. Men vad har det med saken att göra? "Hen" är ännu obegripligare men jag antar att det ska antyda att jag inte är man nog och att du är den tuffaste katten i stan? Det känns meningslöst att diskutera det anonymt (även om en del som skriver här känner mig) - och det jag säger visar sig alltid stämma så jag tror mitt track record förlåter att jag är superbögig och vek - men jag kan ändå notera att du är den supermacho Putin-lover som gång efter annan försökt anmäla mig för att ha varit dum med dig och dina supertuffa proryska vänner.

Jag tycker fortfarande du är korkad och inte värd ett uns respekt. Precis som du visade alldeles nyss.

Först och främst så var det kanske 10 % från maidans självförsvarsgrupper och right sector. Då separatistsvinen mördat ett antal demonstranter tidigare tillsatte man ett skydd. Men dessa personer - villiga att stå upp för sitt land och värda all respekt - är och förblir just vanliga ukrainare. De är från Ukraina och de älskar sitt land.

Du kan gärna kolla på videos från händelsen och göra en liten jämförelse. Du ser ett stort och företrädelsevis obeväpnat demonstrationståg. Sedan sen du en mindre klick av genomgående beväpnade proryssar. Inte för att du vet ett skit om Ukraina, för det gör du inte, men förklara gärna varför proryssarna var i minoritet, endast män mellan 20-40 och beväpnade? Medan det ukrainska tåget har pensionärer, unga tjejer, till och med hela familjer? Tycker du på allvar att proryssarna är mindre "pack" än den ukrainska demonstrationen?

I Donbass fanns i alla fall en del vanliga ukrainare ibland separatisterna, men inte i odessa.

Det fanns en fraktion som ville se våld. Nu fick dom det och jag sörjer inte deras söndergrilladda kroppar.

Det finns inget positivt med denna fasansfulla händelse. 48 människor fick sätta livet till. Att det fanns lika goda kålsupare på bägge sidor förändrar inte det. Man kastar inte molotovcoctails mot människor eller byggnader vilket bägge sidor ägnade sig åt. Blir det bråk hjälper man inte till att eskalera våldet utan försöker hålla sig undan. Dessutom har denna händelse hjälpt till att splittra landet. Att man underlåtit utredning och lagföring av kriminella deltagare i denna händelse gör det inte bättre.

Finns det videos på händelserna som föregick detta? Jag har bara läst att 4 st skulle blivit skjutna av proryssarna och att de var det som var grunden för vad som komma skulle.(nej, jag har inte följt hela den här tråden och sett om det postats). Vet inte om detta är bekräftat eller bara ett påstående.

På många ställen som återger videos eller återberättar handlar det bara, kortfattat, om fascister som attackerade fredliga demonstranter och brände dem inne, hindrade människor att ta sig ut, misshandlade dem som ändå lyckades. Videos på detta visas. (typexempel är RT:s sändning igår så här ett år efter). Information om föregående händelser saknas ofta.
Att det kastades cocktails från byggnaden, att "fascisterna" räddade människor ur det brinnande huset nämns på vissa ställen inte alls och videosekvenserna som visar den delen finns inte med. Riktigt märkligt hur man kan ha missat detta.

Tycker det är svårt att få en komplett bild av vad som hände.
Senast redigerad av Spugge 2015-05-02 kl. 12:08.
2015-05-02, 14:00
Medlem
Kornilovrs avatar
De amerikanska ockupanterna på plats i Ukraina. De ukrainska "nationalisterna" och Maidaniterna som horat ut sitt land och mördat sitt eget folk måste vara supernöjda och böja sina huvuden i aktning för det nya herrefolket: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11162039_1598907440393325_4110394341247303171_o.jp g
2015-05-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det finns inget positivt med denna fasansfulla händelse. 48 människor fick sätta livet till. Att det fanns lika goda kålsupare på bägge sidor förändrar inte det. Man kastar inte molotovcoctails mot människor eller byggnader vilket bägge sidor ägnade sig åt. Blir det bråk hjälper man inte till att eskalera våldet utan försöker hålla sig undan. Dessutom har denna händelse hjälpt till att splittra landet. Att man underlåtit utredning och lagföring av kriminella deltagare i denna händelse gör det inte bättre.

Finns det videos på händelserna som föregick detta? Jag har bara läst att 4 st skulle blivit skjutna av proryssarna och att de var det som var grunden för vad som komma skulle.(nej, jag har inte följt hela den här tråden och sett om det postats). Vet inte om detta är bekräftat eller bara ett påstående.

På många ställen som återger videos eller återberättar handlar det bara, kortfattat, om fascister som attackerade fredliga demonstranter och brände dem inne, hindrade människor att ta sig ut, misshandlade dem som ändå lyckades. Videos på detta visas. (typexempel är RT:s sändning igår så här ett år efter). Information om föregående händelser saknas ofta.
Att det kastades cocktails från byggnaden, att "fascisterna" räddade människor ur det brinnande huset nämns på vissa ställen inte alls och videosekvenserna som visar den delen finns inte med. Riktigt märkligt hur man kan ha missat detta.

Tycker det är svårt att få en komplett bild av vad som hände.

Hittade lite videos som visar våld och kaos på stan. Några skjuter. Oklart vilka. Kanske bägge sidor. Visar i alla fall att det fanns våldsverkare på bägge sidor. Helt klart finns element från högra sektorn, eller likande, som uppviglar proMaidansidan.
En intressant video som jag inte vet om den postats tidigare. Lite intervjuer. Skulle velat sett lite intervjuer från proMaidannare som deltog också.
https://www.youtube.com/watch?v=WZ6WDfAx1LM

En fasansfull, och av människor skapad, helt vanvettig händelse. Det fanns bevisligen mördarelement på proMaidansidan. Det går inte att komma runt oavsett om de fanns våldshuliganer eller inte på andra sidan. Tyvärr var dessa element tillräckligt många för att få denna tragiska följd. Att man inte utrett detta ordentligt och lagfört mördare är under all kritik. Att det hörts urskuldrande eller t.o.m positiva röster är ofattbart.
Regimen måste se till att kväsa högra sektorn.
2015-05-02, 14:49
Medlem
Video med namn och bild på de som dog i Odessa 2 maj 2014 :

https://www.youtube.com/watch?v=nmdA0PRmZFU&feature=youtu.be

EDIT : Nu ser jag att "died from gassing" används som dödsorsak på en del, givetvis borde man ha använt "smoke inhalation" eller "suffocation" istället.
Senast redigerad av barkflyt 2015-05-02 kl. 15:05.
2015-05-02, 15:17
Medlem
Denna dag testas mänskligheten. Det blir synligt vilka som har hjärta.

Andrey Parubiy, nämnd i texten, sades för ett år sedan ha varit på plats i Odessa. Han var kommendant på Maidan när skotten föll. Jag har tidigare nämnt hans namn och bett folk lägga det på minnet.

Nikolay Azarov, former Prime Minister of Ukraine

We are approaching a frightening day in the history of our country. May 2 – the day of the Odessa Khatyn (Khatyn i Vitryssland).

[The Nazi battalion was small, and all the work was done by Western Ukrainian nationalist collaborators led by Ukrainian Grigory Vassiura, who razed the village and killed the inhabitants as punishment for the partisans fighting against the Nazis.]

The day will go down in history forever, and when this bloody regime is gone, there will be a memorial erected on the Kulikovo field to the memory of those perished on this day.

So the executioners of the Odessa tragedy, headed by Andrey Parubiy, should be afraid and stutter from fear at the coming of the inevitable.

Its sad, but on May 2nd we will all undergo a test for humanity.

http://fortruss.blogspot.se/2015/05/a-test-for-humanity-anniversary-of.html
2015-05-02, 15:37
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Video med namn och bild på de som dog i Odessa 2 maj 2014 :

https://www.youtube.com/watch?v=nmdA0PRmZFU&feature=youtu.be

EDIT : Nu ser jag att "died from gassing" används som dödsorsak på en del, givetvis borde man ha använt "smoke inhalation" eller "suffocation" istället.
Alla dödsfall orsakade av andra är tragiska, inkl de 40 tal som dog i Odessa. Putins initierade s.k. uppror i Donbas som lika gärna kan beskrivas som ett anfall på Ukraina gm ombud, har orsakat över 6000 människors liv.
Men de 40 döda i Odessa tycks dock bekymra o uppröra dig o dina likar oändligt mycket mer än de 6000...
Så jag antar att du hejar på Putins separatister att de ska sätta igång igen så vi snart når 7000 döda..
2015-05-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Bevis finns. Västvärlden fungerar så att de diplomatiska försöken att få en lösning går väldigt långt innan man offentligt förnedrar sin motståndare med bevis.
Väst är alldeles för finkänslig i hanterandes av mördarfascisterna i Kreml.
Soldater och frivilliga har talat ut och det finns mängder med material. Googla så finner du. Problemet är att de är fångar i sitt eget land. Talar de ut, så blir de hotade och av med ersättning mm.
Ja det finns givetvis bevis pä rysk ockupation. Finns troligen övertygande bevis hos alla västliga underrättelsetjänster men det är ju upp till våra politiker att utvärdera vad just värdet är av all denna information är politiskt. En katt och råtta politik helt enkelt. Men ett allt mer aggressivt och krigsskrammlande Ryssland är nog svårt att tala förstånd med tyvärr.
Dessutom är ju rysk propaganda så genant dålig att Ukraina vinner poäng utan att ens behöva anstränga sig. Dessutom rankas ju oftast Ukraina högre än Ryssland avseende demokratiskt klimat på viktiga områden i samhället.
2015-05-02, 15:50
Medlem
Paul0s avatar
Kungörelser om rättsmedicinska obduktioner angående brott mot mänskligheten den 2 maj 2014 i staden Odessa.

För alla som betraktar sig här som ryssland-kunnare varnar jag, att alla dokument på ukrainska samt ryska. Läs och skrämma er. Ingen ord där ska förtigas eller beljugas. Ärliga svenskar skulle inte låta det.

Kanske ni alla förmodar vad väntar på samtliga mördare.

Obs! Det är inte för kvinnor och barn underkastat!

https://vk.com/doc4683615_387082531?hash=50ef6fd55f4f5a7c71&dl=1a d9e60aff875593d8

Var snäll, översätt och sprida det. Det måste alla veta.
Senast redigerad av Paul0 2015-05-02 kl. 15:58.
2015-05-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Denna dag testas mänskligheten. Det blir synligt vilka som har hjärta.

Andrey Parubiy, nämnd i texten, sades för ett år sedan ha varit på plats i Odessa. Han var kommendant på Maidan när skotten föll. Jag har tidigare nämnt hans namn och bett folk lägga det på minnet.

Nikolay Azarov, former Prime Minister of Ukraine

We are approaching a frightening day in the history of our country. May 2 – the day of the Odessa Khatyn (Khatyn i Vitryssland).

[The Nazi battalion was small, and all the work was done by Western Ukrainian nationalist collaborators led by Ukrainian Grigory Vassiura, who razed the village and killed the inhabitants as punishment for the partisans fighting against the Nazis.]

The day will go down in history forever, and when this bloody regime is gone, there will be a memorial erected on the Kulikovo field to the memory of those perished on this day.

So the executioners of the Odessa tragedy, headed by Andrey Parubiy, should be afraid and stutter from fear at the coming of the inevitable.

Its sad, but on May 2nd we will all undergo a test for humanity.

http://fortruss.blogspot.se/2015/05/a-test-for-humanity-anniversary-of.html
Ja tyvärr så lär inte ondskan försvinna bara sådär om nu ryssen plötsligt skulle sluta med ockupationena östra Ukraina. Kvar är ju separatistena som nog får det svårt att inlemma sig i framtidens Ukraina. Tror all terror ha gjort det mycket svårt att få till en "förlåtande" fred och ett helt enat Ukraina. Ryssen har ju gjort näst intill obotlig skada på ett suveränt Ukraina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in