2015-04-30, 18:06
Medlem
farlings avatar
Jag blir fan illamående av sånt här.
Folk som står och gräver i andra utan att han kunskap och leg.
HUR är det möjligt att denna människan inte redan sitter i fängelse med miljonbellop i böter?
Citera
2015-05-01, 01:06
Medlem
kirurgen var själv totalt oseriös och vad jag har hört så hade han inget läkar leg och opererade under falskt namn.
Men det finns nåt som heter KARMA....kirurgen är nu död och begraven.
dock hoppas jag att klinikchefen får sitt straff en dag.
Citera
2015-05-01, 20:46
Medlem
Ok, lite OT eftersom tråden är flyttad. Det får mig att tänka på Reinaldo Silvestre (om jag minns rätt). Var det inte han som bl.a använde en tårtspade då han slängde in tutt-implantat under bröstmusklerna på en bodybuilder? Han var med på en dokumentär för länge sedan och jag minns att jag hade mardrömmar om oseriösa kirurger efteråt. Jag tror man skall vara j*vligt försiktig med skönhetsoperationer över lag.
Citera
2015-05-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolyn
kirurgen var själv totalt oseriös och vad jag har hört så hade han inget läkar leg och opererade under falskt namn.

Va? Blev kirurgen opererad till döds?
Citera
2015-05-01, 22:26
Medlem
Med tanke på att denna oseriösa duo härjat ostört rätt länge samt väldigt få faktiskt blivit skadade av deras framfart.. borde man kanske kunna dra slutsatsen att läkarutbildning är överskattat. Det råder ju ändå läkarbrist i vårt land. Om man införde en 1-årig kirurgutbildning för att sätta fart på systemet. Det vore ju ändå 100 snäpp bättre än verksamhetschefen som formellt inte fått någon utbildning alls.
Citera
2015-05-02, 21:28
Medlem
Tycker det sjukt att vem som helst kan operera på folk utan någon form av utbildning.
Som svensk ta man det för givet och att det finns myndigheter som har koll på dessa.
Citera
2015-05-03, 14:36
Medlem
Patientsäkerheten i Sverige är skrämmande låg vad gäller all vård, i synnerhet inom skönhetsindustrin. Minns debaclet med PIP-implantaten för några år sedan, då de drabbade patienterna, förutom allt dessa läckande implantat ställde till med, dessutom stod helt skyddslösa och fick klara sig bäst de kunde.

Vad är problemet kan man undra? I ett extremfall som detta, varför kan myndigheterna inte agera? Finns endast patientnämnden, som i bästa fall kan få läkare att uttala sig om felaktig vård?
Citera
2015-05-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Med tanke på att denna oseriösa duo härjat ostört rätt länge samt väldigt få faktiskt blivit skadade av deras framfart.. borde man kanske kunna dra slutsatsen att läkarutbildning är överskattat. Det råder ju ändå läkarbrist i vårt land. Om man införde en 1-årig kirurgutbildning för att sätta fart på systemet. Det vore ju ändå 100 snäpp bättre än verksamhetschefen som formellt inte fått någon utbildning alls.

Det är ca 30 st patienter som fått lida av olika slags skador/felbehandlingar på bara denna klinik under ca ett år, fast det har inte riktigt framgått i artikeln men det kommer kanske så småningom, det är inte så lite.
Citera
2015-05-05, 02:27
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolyn

Hur gick han bort då?
Citera
2015-10-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Verkar husera på Gamla Stans Laser & Kirurgmottagning numera.Vet dock inte med vad!

HaHaHA!
Vilka idioter! Han sparkades därifrån 2012! Trodde han var kirurg!
Citera
2015-10-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektra-01
Ägaren/läkaren Birgit Eklund behövde någon som drev kliniken åt henne medan hon satt av sitt treåriga fängelsestraff för miljonbedrägeri mot landstinget:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakare-doms-for-miljonbedrageri

Hallo??? Var det inte tjejerna som drev kliniken under tiden? Det har jag förstått varje gång jag var där.
Citera
2015-11-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algpcyt
Hallo??? Var det inte tjejerna som drev kliniken under tiden? Det har jag förstått varje gång jag var där.

Hallo, det har väl alltid varit Birgits personal som skött stället, hon själv bidrar ingenting. Tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in