Kan bara hålla med dig anteri. Nu missade du ju första 20 då ÖFK dominerade, men Sirius var i min bok klart bättre än ÖFK trots att man låg under två gånger. Spelar nu som ett ganska komplett lag trots skadorna. Kingsley så bra. Silva farlig. Maripuu har kommit igång. Pehrson har impat på mig i säsongsinledningen också. Även Figuera trots att han var lite mer anonym senast.
Gillar att båda lagen försökte anpassa sina elvor efter motståndet. Det är någon som Södra inte riktigt har möjlighet att göra då vi inte har lika bred trupp. Men tycker du verkligen att beslutet att spela Berg föll väl ut? Nu är jag inte något fan av CG (trots att vi har gemensamma bekanta

), men tyckte inte Berg gjorde en särskilt bra match.
Också intressant att ÖFK bänkade Dragan och satsade mer på speed istället för att ta kampen mot Sirius stora mittbackspar. Moon är väldigt bra - sjukt att han är bänkad. Fouad Bachirou kan mycket väl vara seriens bäste spelare. Åt upp Skoglund och dominerade mittfältet.
Kul också att jag fick rätt i mitt 2-2 tips och en frejdig match. Skoj att se.
___
Idag fokuserar vi självklart på Mjällby - Södra. Hur känner du inför matchen, Kung? Ni har ju ändå två raka förluster nu och antar att en hemmapoäng hade smakat riktigt bra nu.
I Södraläget känns det bra. Ordinarie högeryttern Jesper Svensson saknas fortfarande på grund av spricka i armen, men väntas vara tillbaka snart. Tog nyligen bort gipset. Istället lär Sabo fortsätta starta där, vilket föll väl ut mot GAIS.
Annars är det inga oklarheter i elvan förutom att jag förväntar mig att ytterbacken Viktor Rönneklev går in från start på Siwes eller Tamimis bekostnad.
Hoppas idag att vi kan utnyttja virrigheten i Mjällbys backlinje samtidigt som vi inte låter dem attackera allt för lättvindigt på kanterna. Det är trots allt i Nilsson och Löfquist som Mjällby kan hota oss och jag är lite orolig för att Svensson saknas då han är riktigt bra defensivt. Får hoppas att Tommy och Ronny tar sitt ansvar idag.
Abdu har ju stor hype, men jag tycker inte han är riktigt så bra. Får se om han får spela eller om Mjällby sätter upp Bonsu där igen. Känns fortfarande så oslipad och borde inte vara något problem. Håkansson har kvaliteter, men har inte riktigt kommit till ännu. Blir intressant att se hur Södra hanterar att få möta två anfallare. Innan har man bara mött en om jag inte missminner mig. Mittbackarna Calisir och Karlsson har varit i särklass våra bästa spelare hittills och det blir en liten annan utmaning för dem idag.
Fördelen med att möta ett 4-4-2 är väl dock att vårt mittfält kanske kan komma igång. Daryl Smylie, som väl är vår bäste offensiva spelare, har inte alls kommit igång på centrala mittfältet och även vår regista Gojani har mer att ge. Hoppas de kan få lite mer utrymme mot ett centralt mittfält i Mjällby som inte impat så värst på mig.
Intressant att se oddsen - Mjällby är knappa favoriter faktiskt.