2015-04-29, 19:57
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
J... för lag som AFC kan ju faktiskt hota er just på kanterna samtidigt som även de har ett ganska defensivt inriktad innermittfält. Och samtidigt har nykomlingarna en ganska lågt sittande, hård och fysisk backlinje, vilket jag inte tror är så lämpligt för er centralduo. Nu borde ni ju vinna på ren kvalitet, men just AFC är nog inte den bästa taktiska match-upen för er.

För att hitta ett lag med bra match-up för GAIS vidkommande får vi nog leta en serie under S1. Med det spel vi åstadkommit hittills så kan vi få pisk av samtliga lag i serien, även på hemmaplan. Men... det kan som sagt bli bättre och det kan finnas nycklar och pusselbitar.
Citera
2015-04-29, 20:04
Medlem
anteri17s avatar
Jag hoppade in efter 20 minuter i Sirius match. Och jag kan säga att jag är väldigt nöjd med hur det ser ut. Sarfo är ju bara hur bra som helst. Att blanda den snabbheten med den spelskickligheten är något extremt spännande.

Och jag efterlyste en stabil mittfältare utan Arnengs spretighet och trubbighet. Det har man fått genom Maripuu. Det är bara att hoppas att man fortsatt är stabila bakåt, för framåt har man alltid hot med Sarfo, Silva, Ogbu (och en frisk Ante Eriksson). Jag vill även hylla beslutet att lira Berg från start. KB tänker verkligen till. Man möter ett Östersund där bollinnehavskampen kommer bli tuff. Då ska man såklart lira en bolltrygg och klok spelare i Berg, istället för genombrottsstarka CG.

Det pratades i dagens UNT om att Sirius naivitet från förra året är borta. Jag kan bara instämma. De senaste matcherna, inklusive denna, är så bra som jag bara kunde hoppas på. Inför säsongen skrev jag att Sirius skulle vara med och hota i toppen - det skulle vara det givna målet. Men att man spelmässigt gjort så bra matcher bortsett från premiären är något som överraskat även mig.

Inga jävla plattfall mot ängagäng så kommer årets säsong bli fin. Jävligt fin.
Citera
2015-04-29, 20:10
Medlem
anteri17s avatar
Jinxens mästare. För helvete. Men 1-2 nu ändrar inte faktumen i inlägget ovan.

2-2 nu. Jag ber om ursäkt för chattande.
Senast redigerad av anteri17 2015-04-29 kl. 20:27.
Citera
2015-05-01, 13:25
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Kan bara hålla med dig anteri. Nu missade du ju första 20 då ÖFK dominerade, men Sirius var i min bok klart bättre än ÖFK trots att man låg under två gånger. Spelar nu som ett ganska komplett lag trots skadorna. Kingsley så bra. Silva farlig. Maripuu har kommit igång. Pehrson har impat på mig i säsongsinledningen också. Även Figuera trots att han var lite mer anonym senast.

Gillar att båda lagen försökte anpassa sina elvor efter motståndet. Det är någon som Södra inte riktigt har möjlighet att göra då vi inte har lika bred trupp. Men tycker du verkligen att beslutet att spela Berg föll väl ut? Nu är jag inte något fan av CG (trots att vi har gemensamma bekanta ), men tyckte inte Berg gjorde en särskilt bra match.

Också intressant att ÖFK bänkade Dragan och satsade mer på speed istället för att ta kampen mot Sirius stora mittbackspar. Moon är väldigt bra - sjukt att han är bänkad. Fouad Bachirou kan mycket väl vara seriens bäste spelare. Åt upp Skoglund och dominerade mittfältet.

Kul också att jag fick rätt i mitt 2-2 tips och en frejdig match. Skoj att se.

___

Idag fokuserar vi självklart på Mjällby - Södra. Hur känner du inför matchen, Kung? Ni har ju ändå två raka förluster nu och antar att en hemmapoäng hade smakat riktigt bra nu.

I Södraläget känns det bra. Ordinarie högeryttern Jesper Svensson saknas fortfarande på grund av spricka i armen, men väntas vara tillbaka snart. Tog nyligen bort gipset. Istället lär Sabo fortsätta starta där, vilket föll väl ut mot GAIS.

Annars är det inga oklarheter i elvan förutom att jag förväntar mig att ytterbacken Viktor Rönneklev går in från start på Siwes eller Tamimis bekostnad.

Hoppas idag att vi kan utnyttja virrigheten i Mjällbys backlinje samtidigt som vi inte låter dem attackera allt för lättvindigt på kanterna. Det är trots allt i Nilsson och Löfquist som Mjällby kan hota oss och jag är lite orolig för att Svensson saknas då han är riktigt bra defensivt. Får hoppas att Tommy och Ronny tar sitt ansvar idag.

Abdu har ju stor hype, men jag tycker inte han är riktigt så bra. Får se om han får spela eller om Mjällby sätter upp Bonsu där igen. Känns fortfarande så oslipad och borde inte vara något problem. Håkansson har kvaliteter, men har inte riktigt kommit till ännu. Blir intressant att se hur Södra hanterar att få möta två anfallare. Innan har man bara mött en om jag inte missminner mig. Mittbackarna Calisir och Karlsson har varit i särklass våra bästa spelare hittills och det blir en liten annan utmaning för dem idag.

Fördelen med att möta ett 4-4-2 är väl dock att vårt mittfält kanske kan komma igång. Daryl Smylie, som väl är vår bäste offensiva spelare, har inte alls kommit igång på centrala mittfältet och även vår regista Gojani har mer att ge. Hoppas de kan få lite mer utrymme mot ett centralt mittfält i Mjällby som inte impat så värst på mig.

Intressant att se oddsen - Mjällby är knappa favoriter faktiskt.
Citera
2015-05-01, 13:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Idag fokuserar vi självklart på Mjällby - Södra.

Är det inte frisörderbyt i Södertälje i kväll...?
Citera
2015-05-01, 13:42
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är det inte frisörderbyt i Södertälje i kväll...?

Stämmer! Först GAIS - BP och Mjällby - Södra klockan 16. Sedan en liten paus innan Syrianska - Assyriska klockan 19.20. Det blir också en riktigt spännande match.
Citera
2015-05-01, 14:19
Medlem
Citat:

Idag fokuserar vi självklart på Mjällby - Södra.

Ingen aning om vad det beror på och ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel, men jag "känner på mig" att idag kommer första förlusten. Hoppas jag har fel.
Citera
2015-05-01, 14:33
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Ingen aning om vad det beror på och ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel, men jag "känner på mig" att idag kommer första förlusten. Hoppas jag har fel.

Jo, det kan absolut hända. Mjällby har ju varit lite ojämna hittills, men har ju ändå fin kvalitet i laget. Ett kryss kan jag se, men en förlust vore jag besviken över.
Citera
2015-05-01, 15:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Idag fokuserar vi självklart på Mjällby - Södra. Hur känner du inför matchen, Kung? Ni har ju ändå två raka förluster nu och antar att en hemmapoäng hade smakat riktigt bra nu.

Hoppas idag att vi kan utnyttja virrigheten i Mjällbys backlinje samtidigt som vi inte låter dem attackera allt för lättvindigt på kanterna. Det är trots allt i Nilsson och Löfquist som Mjällby kan hota oss och jag är lite orolig för att Svensson saknas då han är riktigt bra defensivt. Får hoppas att Tommy och Ronny tar sitt ansvar idag.

Abdu har ju stor hype, men jag tycker inte han är riktigt så bra. Får se om han får spela eller om Mjällby sätter upp Bonsu där igen. Känns fortfarande så oslipad och borde inte vara något problem. Håkansson har kvaliteter, men har inte riktigt kommit till ännu. Blir intressant att se hur Södra hanterar att få möta två anfallare. Innan har man bara mött en om jag inte missminner mig. Mittbackarna Calisir och Karlsson har varit i särklass våra bästa spelare hittills och det blir en liten annan utmaning för dem idag.

Fördelen med att möta ett 4-4-2 är väl dock att vårt mittfält kanske kan komma igång. Daryl Smylie, som väl är vår bäste offensiva spelare, har inte alls kommit igång på centrala mittfältet och även vår regista Gojani har mer att ge. Hoppas de kan få lite mer utrymme mot ett centralt mittfält i Mjällby som inte impat så värst på mig.

Intressant att se oddsen - Mjällby är knappa favoriter faktiskt.
Kan tyvärr alldeles för lite om motståndet för att ha någon känsla om hur det kan gå..
Men med tanke på att J-södra ska vara där uppe och slåss om uppflyttning så kan man inte säga annat än att dom borde vara favoriter, dock hemmaplan för Mjällby så varför inte 50/50?

En anledning till försvarets virrighet sist var att det var dålig uppbackning från mittfältet, och anledningen till att Mjällbys mittfält inte imponerat så mycket tidigare är förmodligen för att dom har ställt upp med en utpräglat defensiv och en mittbacksbrunkare. Det där med lagom verkar inte vara Linderoths grej. Kanske att vi får se en kompromiss denna gången även fast jag måste erkänna att det är lite lockande med samma som förra matchen, det hände ju saker då i alla fall.

Det finns många sätt att ställa upp offensiven på och jag hoppas verkligen inte att vi kommer få se Bonsu där fler gånger.. Samma som LSK-matchen men platsbyte mellan Löken och Håkansson skulle inte vara fel enligt mig, men Linderoth brukar ju överraska.
Citera
2015-05-01, 16:43
Medlem
Patrik Ingelstens mål
Citera
2015-05-01, 16:52
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIzziq
Patrik Ingelstens mål

Helt jävla galet. Snyggaste jag sett på länge!
Citera
2015-05-01, 18:45
Medlem
Pickmylussys avatar
Länk?
Verkar inte finnas på fotbollskanalen iaf
@ingelsten alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto