Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Det är luft. Största oppositionspartiet går alltid bra automatiskt. Det är uppsamlingsplatsen för missnöjda.
Luften går ur senast i valrörelsen när de måste synas hela tiden och gå ut med sin sunkiga politik.
För Mona och Löfven var det samma sak som det kommer bli för bogvisiret (aka AKB). Förr eller senare måste hon öppna munnen och tala politik och då sätts lampan på galenskapen och dikeskörningen i deras politik. Löfven snackade inte så mycket trots allt i valrörelsen eftersom det var mest fokus på Reinfeldt och Åkesson, men så fort Löfven fick prata "fritt" så sjönk S. Av det jag sett och hört av bogvisiret så kommer det vara samma sak.
Det är lite märkligt ändå att Löfven kör TV-kampanjer nu? Är det ett hot mot om alliansen tänker spräcka DÖ eller positionerar han sig i förväg för ett kommande extra val?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagganer
Tänker att du till viss del har fel. Läser man gamla partiledaren memoarer ser man att dom är extremt upptagna av nedgångar i opinionsundersökningar. Vissa av sjuklöverns sjuklöverns sitter i ett dilemma. De inser att dom sitter löst så länge det går dåligt i opinionen samtidigt som deras partier internt inte tillåter en Sverigevänlig ändring av politiken, vilket är det enda som kan vända siffrorna. Dom är helt enkelt körda

Så om de är körda oavsett varför gör de då inte det de tror på och står för?
OT:
Jag har noterat när jag åkt och handlat senaste veckorna att flera, 4-5 kanske, svenska par med ett eller två barn också har haft ett färgat barn med sig. Jag tolkar det som att ensamkommande barn placeras i svenska familjer. Jag hörde någonstans att man får 25000,-/månad i ersättning per barn.
En god vän till mig berättade nämligen för en tid sedan att hans frus syster har 5 "flyktingflickor" och att de får totalt 125000,-/månad i ersättning.