2015-04-30, 17:27
  #8689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Den där explosionen tystas hårt ned i Ryssland. Lavrov nekade igår igen förekomsten av ryska vapen i Ukraina.
De får det jobbigt att förklara varför de har skarp ammunition med på "övning".
Hä i fantasivärlden på övning så använder aldrig militären skarp ammunition men i verkliga världen så gör den det.

Övning med skarpa vapen
""Och riktigt kraftiga smällar blev det när granatgevären sköt iväg sina projektiler.
Skjutningarna började redan under torsdagen och avslutas på söndag. Hela Härnöns skjutfält är taget i anspråk...""
http://www.st.nu/allmant/medelpad/ovning-med-skarpa-vapen

One dead, 3 wounded in Saudi-Pakistan military training
"non-commissioned officer has died and three other officers have sustained injuries during live-ammunition shooting"
http://www.dawn.com/news/1174879/one-dead-3-wounded-in-saudi-pakistan-military-training

Nevada depot blast: Was exercise that killed seven really necessary?
The deaths of seven US troops – and the injuries of several others – in a live-fire training exercises at a military base in Nevada
http://www.csmonitor.com/USA/Military/2013/0319/Nevada-depot-blast-Was-exercise-that-killed-seven-really-necessary
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-30 kl. 18:07.
2015-04-30, 19:25
  #8690
Medlem
Pavlossons avatar
Jag har en fråga: Hur manga av er tror att "pro-ryssarna" kommer anfalla och ta mer mark, och vilka av er tror inte det? Och kanske lite varför. Det skulle vara intressant att höra vad ni har för uppfattning.

Jag ser att pro-Ryssland har kapaciteten att anfalla men att ekonomin inte tillåter detta. Att det kommer skjutas endel förutsätter jag men inte ett regelrätt anfall där de försöker bryta sig igenom.

Vad tror du?
2015-04-30, 19:53
  #8691
Medlem
Pavlossons avatar
Verkar som att det blir "Fredsbevarande" trupper från olika länder som kommer ta över kontrollen. Ryssland har sagt ja, tyskarna har tidigare sagt ja. Och ingen har I dagsläget råd med ett krig så...

http://inforesist.org/putin-soglasilsya-na-razmeshhenie-mirotvorcheskogo-kontingenta-v-donbasse/?_utl_t=tw
2015-04-30, 19:55
  #8692
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Jag har en fråga: Hur manga av er tror att "pro-ryssarna" kommer anfalla och ta mer mark, och vilka av er tror inte det? Och kanske lite varför. Det skulle vara intressant att höra vad ni har för uppfattning.

Jag ser att pro-Ryssland har kapaciteten att anfalla men att ekonomin inte tillåter detta. Att det kommer skjutas endel förutsätter jag men inte ett regelrätt anfall där de försöker bryta sig igenom.

Vad tror du?
Jag tror inte han släpper lös en ny storoffensiv eftersom hans "EU-vänner" då undermineras, nya sanktioner blir sannolika, klartecken till vapen till ukrainska armén kan väntas, m.a.o. kostnaden drabbar bara Rysslands alltmer försämrade ekonomi och vinsterna mkt tveksamma, dvs några snabba segrar kan inte tas för givet mot en förberedd o nergrävd fiende.
Kort o gott - han har inte råd.
2015-04-30, 20:02
  #8693
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Verkar som att det blir "Fredsbevarande" trupper från olika länder som kommer ta över kontrollen. Ryssland har sagt ja, tyskarna har tidigare sagt ja. Och ingen har I dagsläget råd med ett krig så...

http://inforesist.org/putin-soglasilsya-na-razmeshhenie-mirotvorcheskogo-kontingenta-v-donbasse/?_utl_t=tw
Vilket datum på nyheten?
Ryssland har skarpt motsatt sig fredsbevarande styrkor. Verkar som en propagoja nyhet för att sen hävda att Ukraina (som bett om FN trupper) saboterar.
Ryssarna kör sin ekonomi i botten med invasionen av Krim och Donbass. Och de klarar inte vända kursen.
2015-04-30, 20:05
  #8694
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Hä i fantasivärlden på övning så använder aldrig militären skarp ammunition men i verkliga världen så gör den det.

Övning med skarpa vapen
""Och riktigt kraftiga smällar blev det när granatgevären sköt iväg sina projektiler.
Skjutningarna började redan under torsdagen och avslutas på söndag. Hela Härnöns skjutfält är taget i anspråk...""
http://www.st.nu/allmant/medelpad/ovning-med-skarpa-vapen

One dead, 3 wounded in Saudi-Pakistan military training
"non-commissioned officer has died and three other officers have sustained injuries during live-ammunition shooting"
http://www.dawn.com/news/1174879/one-dead-3-wounded-in-saudi-pakistan-military-training

Nevada depot blast: Was exercise that killed seven really necessary?
The deaths of seven US troops – and the injuries of several others – in a live-fire training exercises at a military base in Nevada
http://www.csmonitor.com/USA/Military/2013/0319/Nevada-depot-blast-Was-exercise-that-killed-seven-really-necessary
Det är en jävligt lång "övning" som pågått i Rostov. Tycker du inte?
2015-04-30, 20:20
  #8695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Hur går det med frihetskampen mot nazisterna i väst?

Ett år senare och Ryssland med 100.000 man (50.000 på Krim) vid den ukrainska gränsen samt 15.000 man inne på ukrainskt territorium understödda av 800 stridsvagnar, 1.500 stridsfordon och de nyaste och mest avancerade vapensystem den ryska krigsmakten har tillgång till - har inte lyckats ta sig längre än till Donetsk.

Ni nyttiga idioter är en patetisk sörja och ni har fått vad ni förtjänar.

Skit ska skit ha.

Här har ni fler videor på hur ryssarna spränger sig själva i luften och flyr för sina liv innan man ens har kommit till Ukraina, självsanering kallas det.

Det ryktas om att en hel brigad blev förstörd, omkring 100 fordon och 800 man.

http://www.liveleak.com/view?i=240_1430324445

Varifrån får du dina påhittade siffror ifrån? Varför kommer ni med så mycket lögner? Förstår att ni är hjärntvättade och är rädda för ryssarna, men det är inte deras fel att det har spårat ut i Ukraina....
2015-04-30, 20:23
  #8696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Den där explosionen tystas hårt ned i Ryssland. Lavrov nekade igår igen förekomsten av ryska vapen i Ukraina.
De får det jobbigt att förklara varför de har skarp ammunition med på "övning".

"In Rostov Region near the Ukrainian border at the exit of the vehicles from the field camp because of electrical short circuit happened fire inside the self-propelled artillery. The fire caused the detonation of the ammunition of Msta
Up to thirty vehicles were burned or badly damaged by fire, according to preliminary data, on the proving ground Kuzminskyi in the Rostov Region. After the fire were evacuated residents of four nearby settlements."
http://uaposition.com/the-explosion-of-ammunition-in-a-russian-armored-vehicles-troups-that-preparing-for-the-invasion-of- ukraine/

Här finns nåt mer om ämnet:
http://newsrus.net/

Tycker du att det är konstigt att ryssarna har trupper vid sin egen gräns när det pågår ett inbördeskrig i grannlandet? Du har inte många rätt... Det är ingen som går på ditt trams....
2015-04-30, 20:25
  #8697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Det är en jävligt lång "övning" som pågått i Rostov. Tycker du inte?

Berätta, hur länge har den pågått?
2015-04-30, 20:49
  #8698
Medlem
Högra sektorn demonstrerar framför presidentadministrationen. Om de inte får som de vill, så kan de tänka sig att sätta eld på byggnaden. Högra sektorn reagerar på konflikten mellan armén och frivilligbataljonerna.

http://en.voicesevas.ru/news/4799-right-sector-activists-warn-they-may-set-fire-to-ukrainian-presidential-residence.html

--

Members of the ultra-right paramilitary group Right Sector, outlawed in Russia, said on Tuesday their base in the Dnipropetrovsk Region had been surrounded by regular army units, including the 25th and 95th paratroop brigades.

http://en.voicesevas.ru/news/4796-kiev-says-all-movements-of-troops-in-dnipropetrovsk-region-due-to-drills.html

--

UPDATE 15:50: Tensions between “Right Sector” and regular Ukrainian Army ,Today a conflict occurred between UAF and Right Sector in Dnipropetrovsk region — Resident Source — Confirmed

http://newrussia.press/military/fights-in-donbass-29-04-2015/
2015-04-30, 20:56
  #8699
Medlem
De ukrainska soldaterna har fått ett nytt oövervinnerligt vapen. Patriotiska kalsingar.

"According to the volunteer Elena Peleshenko, underwear with the original name "Ukrop Undies", "Patriotic" and "Easter" will cheer up Ukrainian soldiers."

http://fortruss.blogspot.se/2015/04/patriotic-underwear-to-increase-moral.html
2015-04-30, 22:19
  #8700
Medlem
Har det ryska invasionen börjat?

Confirmed: There Are Russian Troops in Ukraine -- At Kiev's Behest!

70 Russian general staff officers are helping maintain contact between Kiev and the forces of the self-proclaimed republics

http://russia-insider.com/en/total-70-russian-general-staff-officers-ukraine-now-deputy-defense-minister/6266

--

En andra front öppnad. Den ryska MC-klubben Nattvargarna är på väg till Berlin för att hedra segerdagen. Några stoppades vid den polska gränsen, men knuttarna söker andra vägar och någon eller några har nått Tyskland.

"Vi ser oss som en del av den ryska armén, sade nyligen ”Läkaren” [ledaren Alexander Zaldostanov] enligt AFP."

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/nattvargarna-en-del-av-putins-maskineri_4525848.svd?sidan=1

http://se.sputniknews.com/foto/20150425/104441.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in