2015-04-29, 09:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror att denne härbärgerat vapen åt MGM som Goxosha123 skrivit - och för övrig blir andra uppgifter intressanta också (grovt narkotikabrott).

Detta är ett rimligt scenario helt klart.

Grovt narkotikabrott och vapenbrott med beröringspunkter till trippelmorden, kommer läggas på MGM3, men det är fortfarande killen som sitter häktad för medhjälp...

Bröderna i egenskap av rubricerade mördare är ju dom som sitter på yttersta spetsen. Det är vad vi vet, dom som bär ansvaret för dådet i första hand.
Det är bröderna som agerat efter att vapen och pengar överlämnats på kvällen, baserat på goxosha123´s uppgifter.

Om goxosha123´s info stämmer någorlunda borde därmed samma rubriceringar påläggas iaf en av bröderna i det närmsta.
Citera
2015-04-29, 09:45
Medlem
develis avatar
" Polisen har identifierat vapnet
Polisen säger sig veta vilket vapen som användes vid trippelmordet. "

" Thord Haraldsson berättar att man nu vet vilket mordvapen som har använts. Men vill inte kommentera om man har hittat det eller inte."
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3943464-trippelmordet-polisen-har-identifierat-vapnet
Senast redigerad av develi 2015-04-29 kl. 09:49.
Citera
2015-04-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nej, det finns ingen huvudmisstänkt utan två och det är MGM3 som fått påbackning. Du har läst fel tidning eller misstolkat vad du läste. Det är lätt hänt. Sen har nån jävel gett MGMerna fel ålder. Brödena är 22 och 23 år.

Från Bohusläningen Livesändning.Det framgår inte klart någonstans i vilken ordning grabbarna togos men en var anhållen när den andra greps. Den ena var ute och gick med två damer och det finns en bild där han ligger på marken med handfängsel på ryggen. Vem av dem är det? Lång är yngst

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3821769-trippelmord-i-uddevalla
Det var Mxarks gripande som visades i media. Mxartin gick ju själv till polisen när han förstod att dom sökte honom
Citera
2015-04-29, 10:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta är ett rimligt scenario helt klart.
Grovt narkotikabrott och vapenbrott med beröringspunkter till trippelmorden, kommer läggas på MGM3, men det är fortfarande killen som sitter häktad för medhjälp...
Bröderna i egenskap av rubricerade mördare är ju dom som sitter på yttersta spetsen. Det är vad vi vet, dom som bär ansvaret för dådet i första hand.

Ja, det måste väl komma nåt mer på dem snart (MGM1+2)...
Kopplingar, beröringspunkter till mordet - undrar hur kopplingen då ser ut mellan MGM3 och bröderna?

" - Det har framkommit genom utredningen att han har hanterat så väl vapen som relativt stora mängder narkotika, säger Per-Erik Rinsell, till P4 Väst. Brotten ska ha kopplingar till trippelmordet."
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2698685-en-haktad-i-trippelmordet-slapps

"– Han är misstänkt för att ha hanterat narkotika och vapen, men närmare var och hur vill jag inte kommentera, säger Rinsell.
Åklagaren berättar även att narkotikan har koppling till trippelmordet.
– Det finns beröringspunkter, säger Per-Erik Rinsell."
http://www.expressen.se/gt/nya-sparet-kan-ha-hittat-mordvapnet/
Citera
2015-04-29, 12:12
Medlem
develis avatar
"21-årig man omhäktas på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till trippelmordet. Dessutom häktas han på sannolika skäl misstänkt för två nya brott; grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott."
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3946378-21-aring-omhaktad-for-inblandning-i-trippelmordet

Edit 1: Tillägg om vapnet
"I häktningsframställan skriver Rinsell att mannen misstänks för grovt vapenbrott dagarna före trippelmordet.
– Vi påstår att han under den här perioden har hanterat ett vapen."

Edit 2: Tillägg om narkotika
"– Det säger jag inte heller men det överstiger gränsen för grovt brott. Gränsen varierar vilket preparat det handlar om, så eftersom jag in kan berätta vilket preparat så blir det hypotetiskt."
Senast redigerad av develi 2015-04-29 kl. 12:27.
Citera
2015-04-29, 12:32
Medlem
Citat:
" Polisen har identifierat vapnet
Polisen säger sig veta vilket vapen som användes vid trippelmordet. "

" Thord Haraldsson berättar att man nu vet vilket mordvapen som har använts. Men vill inte kommentera om man har hittat det eller inte."
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3943464-trippelmordet-polisen-har-identifierat-vapnet

Undra om dom menar "typ" av vapen eller om dom menar det exakta mordvapnet?
Sen kan man undra varför den infon kommer nu?
Citera
2015-04-29, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfordbluegluee
Undra om dom menar "typ" av vapen eller om dom menar det exakta mordvapnet?
Sen kan man undra varför den infon kommer nu?

.. Vete tusan om de hittat det? Men om MGM4 visste vilken sort som MGM3 då "hanterat" dagarna innan brottet så har de kanske jämfört uppgifterna med hylsor och kulor?
Citera
2015-04-29, 12:55
Medlem
Citat:
"21-årig man omhäktas på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till trippelmordet. Dessutom häktas han på sannolika skäl misstänkt för två nya brott; grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott."
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3946378-21-aring-omhaktad-for-inblandning-i-trippelmordet

Edit 1: Tillägg om vapnet
"I häktningsframställan skriver Rinsell att mannen misstänks för grovt vapenbrott dagarna före trippelmordet.
– Vi påstår att han under den här perioden har hanterat ett vapen."

Edit 2: Tillägg om narkotika
"– Det säger jag inte heller men det överstiger gränsen för grovt brott. Gränsen varierar vilket preparat det handlar om, så eftersom jag in kan berätta vilket preparat så blir det hypotetiskt."

Någon i tråden som redan fått ut eller kommer att få ut häktningsframställan på MGM3
eller protokollet från häktesförhandlingen?
Senast redigerad av ulvan 2015-04-29 kl. 13:09.
Citera
2015-04-29, 13:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
.. Vete tusan om de hittat det? Men om MGM4 visste vilken sort som MGM3 då "hanterat" dagarna innan brottet så har de kanske jämfört uppgifterna med hylsor och kulor?

Jag är faktiskt tveksam till att vapen är hittat. Rubrikerna borde sett annorlunda ut. Nu understryks det istället att vapen är identifierat, och att inga kommentarer ges i övrigt.

"Thord Haraldsson berättar att man nu vet vilket mordvapen som har använts. Men vill inte kommentera om man har hittat det eller inte. Han säger också att man sedan trippelmordet fram till förra veckan hållit över 500 polisförhör. Varje vecka genomförs husrannsakningar."

Det är fortfarande aktiva husrannsakningar alltså.

Det borde varit något annat metalldetektor-poliserna bar ut från skogen i papp-påsar..?
Citera
2015-04-29, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Det borde varit något annat metalldetektor-poliserna bar ut från skogen i papp-påsar..?

Ja, en dumpad knarktelefon har jag ju tänkt mig
... Där skulle det kunna finnas mkt matnyttig information med tider och kontakter.
Citera
2015-04-29, 13:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja, en dumpad knarktelefon har jag ju tänkt mig
... Där skulle det kunna finnas mkt matnyttig information med tider och kontakter.

"Firmatelefon" menar du

Intressant förslag. Diverse privata mobiler har uppenbarligen tagits i förvar och är kartlagda, med tanke på all info om mobiltrafik och stärkta misstankar pga detta.
Alltså, man får förutsätta att åtminstone en eller ett par mobiltelefoner är beslagtagna i undersökning av BO, samt gripande av MGM.

Är verksamheten tillräckligt stor så är det en klar möjlighet att ytterligare en uppsättning kontantkorts-telefoner används till affärerna. Telefoner som gömdes undan efter dådet och hittades långt senare med metalldetektor och spade?
Citera
2015-04-29, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:
"Firmatelefon" menar du
Intressant förslag. Diverse privata mobiler har uppenbarligen tagits i förvar och är kartlagda, med tanke på all info om mobiltrafik och stärkta misstankar pga detta.
Alltså, man får förutsätta att åtminstone en eller ett par mobiltelefoner är beslagtagna i undersökning av BO, samt gripande av MGM.
Är verksamheten tillräckligt stor så är det en klar möjlighet att ytterligare en uppsättning kontantkorts-telefoner används till affärerna. Telefoner som gömdes undan efter dådet och hittades långt senare med metalldetektor och spade?

Ja, jag har hakat upp mig på att det tar så lång tid (15 dagar) innan MGM3 fastnar i förhör efter bröderna. Hade det funnits nåt i MGM1+2´s privata mobiler skulle det väl gått fortare att hitta honom?
Sen görs husrannsakan hos MGM3, och häktad raskt som tusan.
Sen grips MGM4 och dagen efter är de ute i det gröna och letar med metalldetektor? Sen sitter han kvar frivilligt, massor med husrannsakningar sker - och nu förändras rubriceringen.
Jag hoppas iaf de hittat nåt som är väldigt signifikant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in