Citat:
Ursprungligen postat av
FranzLisztBlevEj75
Ny
uppdatering med grafer för flera partier samtidigt ("banden" i de första tre graferna reflekterar modellens osäkerhet).
Det kan eventuellt vara problem med att förhandsvisa hela pdf:en, så ladda ner den och visa med en riktig läsare.
Tack. Nu börjar det se väldigt proffsigt ut, om du inte tar det som en förolämpning förstås. Det här är betydligt bättre än vad proffsen brukar redovisa. Nu har du fått med både en viktning som verkar rimlig och konfidensintervall. Snyggt jobbat.
Det jag kan önska mig ytterligare är en graf som visar alla viktade siffror för opinionsinstituten. Ungefär som den översta grafen på status.st fast med dina viktningar inlagda. Det skulle vara roligt att se en graf där Skop eller Sifo kan liga överst en månad. Jag tror att det skulle få folk att även uppskatta mätningarna från de institut som ger låga siffror för SD och göra det lite tydligare hur stora de slumpmässiga felen i mätningarna är.
Jag såg inte de 3 nya graferna i webbläsaren. Var tvungen att ladda ner pdf:en. Hoppas det går att lösa. Jag tror det är många som missar informationen annars. En annan sak som kan bli bättre är dina rubriker över de enskilda partiernas grafer. Första gången jag såg dem tog det lite tid att hitta vilket parti det gällde. Det skulle inte skada med större typsnitt på partinamnet så att det syns och kanske samma färger som i de nya graferna för att få det enhetligt.