Citat:
Ursprungligen postat av
CommanderShepard
Alltså, jag känner mig så jävla dum i huvudet. Det känns som om Rockstar har gjort det så jävla krångligt som dom bara kan göra i multiplayer, jag och en polare tänkte köra nå random jobb. Men fattar inte hur vi kan köa upp oss samtidigt och göra jobb, för när man kommer in i en lobby så kan man ibland invita andra och ibland går det inte och 100 olika laddningsskärmar till olika ställen. Blir så fruktansvärt jävla frustrerad när jag inte fattar hur jag ska göra!
När vi äntligen lyckades joina samma värld och tänkte köra quick job så kunde inte jag invita honom alls i gamet jag kom in i, samtidigt som jag kom in i quick job så blev polarn kickad från servern för att jag försvann eller något.. Tänkte testa göra en crew men det finns ju tamigfan ingen create crew någonstans. URGH!
Det är värden, dvs den som startat jobbet, som bestämmer om andra spelare får bjuda in eller inte.
Men att försöka joina quick job och sen bjuda in polaren kan vara krångligt. Klart smidigare att starta själv och försöka bjuda in andra.
Crew skapar man väl på Social club, inte inne i GTA. Däremot kan man bjuda in folk till sitt crew från GTA..
Sen är nätkoden till GTA rätt trasig, det är lite random om man lyckas komma in på samma server eller inte.