Citat:
Ursprungligen postat av
emmagirl
Fick nyss samtal att jag blivit erbjuden ett vikariat med start på måndag och som är fram till den sista augusti.
Dock ska jag på intervju idag för ett annat jobb som jag hellre vill ha om jag får det. Det är ett vikariat till sista december med start omgående.
Det är 2 olika företag och de första är via bemanningsföretag.
Vad händer om jag skriver kontrakt idag och sen jobbar 2-3 dagar och sen får erbjudanden om det 2:a jobbet.
Är det bara gå för dagen eller kan jag tvingas tacka nej till det 2:a jobbet?
Om jag inte haft en susning om hur troligt det är att jag får det andra jobbet hade jag självfallet tagit det första.
Det bruss på vad som står i anställningskontraktet vissa har 1 månad uppsägningstid då måste du jobba den tiden från det att du sagt upp dig.
Om det däremot är en timanställning behöver du endast jobba de pass som du blivit schemalagd på och godkänt. Vissa bemannings företag schema lägger per vecka och då behöver du endast jobba veckan ut.
Är det en timanställning utan schema läggning utan du blir inringd så har du alltid rätt att tacka nej när de ringer vilket innebär att du behöver bara jobba de dagar du redan sagt ja till.