2015-04-22, 22:03
Medlem
Hej, först och främst så vet jag inte inom vilken kategori detta faller och för det andra så är min rubrik lite förvirrande. Men nu till mitt provblem, jag åkte in akut i söndags för jag hade smärtor i buken, det konstaterades att det var blindtarmsinflammation och jag opererades måndags morgon. När jag vaknade upp hade jag lite ont i min vagina (fick höra att det kunde varit kateterns fel) och jag tänkte inte så mycket på det. Fick åka hem och skulle byta plåster på och såg då att min ena blygdläpp är helt blå/lila/svart och lite svullen! Det gör lite ont när jag klämmer och jag håller på att freaka ur här, varför är det såhär??? Något farligt???
Citera
2015-04-22, 22:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Hade du någon missfärgning eller svullnad i tisdags eller kom det idag?

Det är inte normalt att man 3 dagar efter kateterinläggning under operation får svullen blygdläpp. Vad som kan ha ev hänt är att du legat och klämt dig mot slangen under operationen men det ska inte visa sig tre dygn efteråt.

Skulle också kunna vara en infektion, låter oklart vad du drabbats av. Dra till kvinnoklinikens akutmottagning eller gynekolog om du får snabb tid.
Citera
2015-04-22, 22:36
Medlem
Torpedullas avatar
Gräv vidare i detta. Det ska inte bli blått av katetern! Blåmärken får man av yttre våld eller kan det vara blod efter operationen som vandrat nedåt? Är det höger sida? Väldigt läskigt om någon varit på dig när du sov. Eller en stor klantskalle som satte katetern? Nä, blåmärken får man INTE av en kateter
Citera
2015-04-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hade du någon missfärgning eller svullnad i tisdags eller kom det idag?

Det är inte normalt att man 3 dagar efter kateterinläggning under operation får svullen blygdläpp. Vad som kan ha ev hänt är att du legat och klämt dig mot slangen under operationen men det ska inte visa sig tre dygn efteråt.

Skulle också kunna vara en infektion, låter oklart vad du drabbats av. Dra till kvinnoklinikens akutmottagning eller gynekolog om du får snabb tid.
då jag var ganska stel efter min operation så tog det ett tag innan jag upptäckte att jag något inte var rätt, och det var när jag bytte plåster. Ska ringa till 1177 imorgon för nu blev jag orolig
Citera
2015-04-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ymfoe
Ska ringa till 1177 imorgon för nu blev jag orolig

1177 svarar dygnet runt så ring dem ikväll om du är orolig.
Citera
2015-04-22, 22:55
Medlem
Finiss avatar
Det är bara att ta sin plikt för sin kroppsvärde och åka in till Gyn antingen nu sent i kväll eller tidigt i morgon. Visa upp, få en förklaring som verkar rimlig och utesluta att det inte kan vara sjukdom/skada. Låter inte helt okej. förstår om Du undrar vad det är.

Jag tycker att det är viktigt att man visar upp eventuella skador som kan ha uppstått under vistelse i sjukvården.

lycka till

Finis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in