Citat:
Ursprungligen postat av
Feinflux
Dokumentet i sig är inte speciellt matnyttigt. Det står ungefär, "Underteckna för samtycke" eller liknande. Det jag däremot reagerade över var min chefs självklara uttalande om att "Du kommer arbeta minst hela detta året". (När jag frågade varför min årsarbetstid låg över hela året). Han hade mer eller mindre räknat bort den personen jag vikarierar för. Han har för övrigt lämnat oerhört mycket muntliga löften. Det blir ganska svårt för mig att bevisa det, men i min mening har han fört mig fullständigt bakom ljuset. Jag är grundlurad.
Därför försöker jag greppa varje halmstrå jag kan hitta.
Var också i kontakt med Handels idag. Tänker inte dra upp hela min situation, då jag riskerar att outa mig. Men facket var direkt med på noterna och tänker driva ärendet.
Helt ärligt tror jag inte att du har någon chans att pressa din AG till anställning efter det att den du vickar för återkommit i tjänst. Att din AG missbedömde när den frånvarande personen skulle återgå i tjänst och kanske lite vidlyftigt uttalat sig hur länge du skulle få vara kvar ändrar inte saken.
Återstår de muntliga löftena, och om de är av samma karaktär som löftet du citerat här är de bara att bortse från. Är de av mer handfast typ kvarstår bevisbörda. Om saken dras till sin spets i förhandling eller domstol måste du kunna bevisa det du påstår.
Spännande att Handels säger sig vilja driva detta. Återkom gärna, via PM om så önskas, hur det går.