2015-04-20, 14:56
Medlem
Är AFinePairOfShoes en tillförlitlig webb-butik?

Hur står sig Alfred Sargent Exclusive gentemot exempelvis Carmina?
Citera
2015-04-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dustof

Ja. Bra.
Citera
2015-04-20, 15:59
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Väldigt tillförlitlig.

AS Exclusive är bättre än Carmina enligt de flesta. Det viktigaste är egentligen hur lästen passar dina fötter.
Citera
2015-04-20, 21:32
Medlem
Kan även tipsa om maila AFPOS för att be om att få ta del av deras subs, där AS exclusive säljes för ~170-220 gpb.
Citera
2015-04-21, 08:31
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ummagumma
Kan även tipsa om maila AFPOS för att be om att få ta del av deras subs, där AS exclusive säljes för ~170-220 gpb.

Tack för tipset! Då kanske det blir ett par AS Moore till sommaren, istället för drömmen Westbourne haha(Keke)
Citera
2015-04-21, 13:31
Medlem
Har precis fått mina första riktiga skor från posten, ett par bruna double monkstraps från Yanko, jag har ett par frågor om storleken, just nu känns skorna lite för tighta, inte så att det gör ont, men man känner ändå att det har dragits till väl. Jag fick även kämpa lite med att få ber första "strapen" genom hålet, tycker ni jag ska hålla kvar vid skorna eller byta storlek?
Citera
2015-04-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uaslan
Har precis fått mina första riktiga skor från posten, ett par bruna double monkstraps från Yanko, jag har ett par frågor om storleken, just nu känns skorna lite för tighta, inte så att det gör ont, men man känner ändå att det har dragits till väl. Jag fick även kämpa lite med att få ber första "strapen" genom hålet, tycker ni jag ska hålla kvar vid skorna eller byta storlek?

Det väsentliga är vart det sitter tight, är det vid tårna bör du byta, men är det på annat ställe kan de töjas ut efter användning.

Jag gick själv ned en hel/halv storlek när jag började bära denna typ av sko, och det kändes ovant/tight i början, men fungerar bra nu.

Hellre för små än för stora imo, för små skor går att lästa en halv storlek cirkus (läder), för stora går det inte att göra något åt.
Citera
2015-04-21, 16:03
Medlem
Citat:
Det väsentliga är vart det sitter tight, är det vid tårna bör du byta, men är det på annat ställe kan de töjas ut efter användning.

Jag gick själv ned en hel/halv storlek när jag började bära denna typ av sko, och det kändes ovant/tight i början, men fungerar bra nu.

Hellre för små än för stora imo, för små skor går att lästa en halv storlek cirkus (läder), för stora går det inte att göra något åt.

De sitter tight vid ovandelen, min vanliga skostorlek är 41 och dessa är 40
Citera
2015-04-21, 16:11
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:

Är det vid plösen, så kan det bli jobbigt, hur mycket trycker det? De stretchas ju lite med tiden såklart.
Citera
2015-04-21, 17:18
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:

Brukar vara så för mig.
Ha på dig dom kortare sträckor, gärna när du går och handlar osv. Det mjukas nog upp.
Citera
2015-04-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Är det vid plösen, så kan det bli jobbigt, hur mycket trycker det? De stretchas ju lite med tiden såklart.

Vart ligger plösen?
Citera
2015-04-21, 20:25
Medlem
AlisterGs avatar
Mitt andra bespoke-par från Maftei, ett par 3-eyelet derbys i handmålat crustläder och facings i ödleläder, burgundy och chestnut-aktig tå och häl.

http://imgur.com/a/8vDbq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in