2015-04-20, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Så du älskar inte djuren du dödar? Enbart de andra djur?
Bra att du erkänner att du är självisk i alla fall.

Läser du med röven du sitter på? Jag dödar inte djur. Jag äter det som andra dödat. Kanske är en för hårfin skillnad för din del men snälla nån, skärp dig. Du tolkar allt som du själv vill och vill få andra att stå i dålig dager när det enda du gör är att göra bort dig själv.

Ja och jag antar att du också vill leva? Du äter mat du också, eller hur? Du är också självisk, men det har du aldrig tänkt på antar jag.
Skillnaden är att våra dieter består av olika mat.

Jag ska nu göra det lätt för dig så att en så otroligt korkad individ kan förstå.
Jag äter mat. Denna maten består av både grönsaker, kött och frukt. Jag tar ingen hänsyn varifrån maten kommer ifrån så länge som det är mat jag själv vill äta.
Jag dödar inte djur själv. Det överlåter jag åt slaktare eller jägare.
Jag skiter i vad andra tycker om min kost då det är jag själv som ska må bra i första hand.

För övrigt börjar du nu med andra uttryck. Jag har sagt att jag bryr mig om djur. Det har inte samma innebörd som älskar. Men återigen så är du för jävla korkad för att förstå detta.

Du är en sån person som ger upphov till det aftonblaskan kallar för näthat och jag hoppas innerligt att myror invaderar din bostad, äter upp dina grönsaker och bygger stackar i din säng.

God natt.
Citera
2015-04-20, 22:08
Medlem
Bogomils avatar
Själv anser jag (som är ovo-lakto-vegetarian sen 50 år) att köttätare inte behövar försvara sig om kritiken kommer från militant veganism.

Däremot finns det sansade och balanserade argument FÖR vegetarianism/veganism som är värt att reflektera över ... utan att det behövar leda till fanatism. Enligt tesen att två halv-vegetarer/-veganer är like "bra" som ÉN av 100%s typen.

Något som förmodentligen är mycket mera acceptabellt för köttätare.
Citera
2015-04-20, 22:10
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Du är en sån person som ger upphov till det aftonblaskan kallar för näthat och jag hoppas innerligt att myror invaderar din bostad, äter upp dina grönsaker och bygger stackar i din säng.

God natt.

Haha, detta var stor komik. Kan bli en framtida signatur. Det blir mer hotfullt om du snyggt flikar in att det är myrorna från Them som du åsyftar. We may be witnessing a Biblical prophecy come true. And there shall be destruction and darkness come upon creation and the beasts will reign over the earth.

Jag tror att du borde googla näthat. En hint är att det ska vara riktat mot en fysisk person.
Citera
2015-04-20, 22:31
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Själv anser jag (som är ovo-lakto-vegetarian sen 50 år) att köttätare inte behövar försvara sig om kritiken kommer från militant veganism.

Varför säger du att du är ovo-lakto-vegetarian, när den gängse benämningen är lakto-ovo-vegetarian? Äter du mycket ägg men undviker spädbarnskosten mjölk?

Varför anser du detta? Är det för att militanta veganer ofta går över samhällets gräns för vad som är lagligt, så debatten uteblir då de i lagens mening endast är simpla kriminella?
Citera
2015-04-20, 22:40
Medlem
Citat:
Läser du med röven du sitter på? Jag dödar inte djur. Jag äter det som andra dödat. Kanske är en för hårfin skillnad för din del men snälla nån, skärp dig. Du tolkar allt som du själv vill och vill få andra att stå i dålig dager när det enda du gör är att göra bort dig själv.

Ja och jag antar att du också vill leva? Du äter mat du också, eller hur? Du är också självisk, men det har du aldrig tänkt på antar jag.
Skillnaden är att våra dieter består av olika mat.

Jag ska nu göra det lätt för dig så att en så otroligt korkad individ kan förstå.
Jag äter mat. Denna maten består av både grönsaker, kött och frukt. Jag tar ingen hänsyn varifrån maten kommer ifrån så länge som det är mat jag själv vill äta.
Jag dödar inte djur själv. Det överlåter jag åt slaktare eller jägare.
Jag skiter i vad andra tycker om min kost då det är jag själv som ska må bra i första hand.

För övrigt börjar du nu med andra uttryck. Jag har sagt att jag bryr mig om djur. Det har inte samma innebörd som älskar. Men återigen så är du för jävla korkad för att förstå detta.

God natt.

Vad då? Jag äter mat där så få djur som möjligt har fått lida. Din diet består av lidande och död.
Du har ju sagt själv att du älskar djur!
Citat:
Jag älskar djur, men något som alltid kommer gå före är min överlevnad och mitt välstånd.

Jag förstår inte varför du blir så arg, om det inte stör dig att döda (eller betala någon för att döda om du föredrar) djur så är allt väl okej?
Jag tycker inte det är okej att döda de man påstår bry sig om (eller älska).
Så, det är bara min åsikt. Vi behöver inte diskutera detta vidare då jag förstår att du inte bryr dig om djur på samma sätt som jag gör.
Citera
2015-04-20, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Vad då? Jag äter mat där så få djur som möjligt har fått lida. Din diet består av lidande och död.
Du har ju sagt själv att du älskar djur!

Jag förstår inte varför du blir så arg, om det inte stör dig att döda (eller betala någon för att döda om du föredrar) djur så är allt väl okej?
Jag tycker inte det är okej att döda de man påstår bry sig om (eller älska).
Så, det är bara min åsikt. Vi behöver inte diskutera detta vidare då jag förstår att du inte bryr dig om djur på samma sätt som jag gör.

Man kan respektera djur även om man är bättre, och äter dem.
Jag skulle t.ex aldrig kunna tänka mig att skada en huskatt, men under svält skulle jag nog äta upp den.
kanske inte om det var mitt husdjur, men nån annans

jepp..
Citera
2015-04-20, 23:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Där säger du underförstått att kryddor har något med den goda köttsmaken att göra.

Nu tror jag inte att just du har drivit teorin om människan som topp-predator så jättehårt. Men jag har läst flera andra inlägg i tråden som menar på att det är så. Med rätt typ av kryddning kan man äta vilken skit som helst. Har t o m för mig att jag hört något om att man tillverkat en hamburgare gjord av fekalier i Japan för massa år sedan.

Så alla ni som är stolta över era spetsiga hörntänder, varför inte vara lika macho som lejonkungen och slita det råa okryddade köttet till slamsor i en redig karneval?

Bananer är rätt goda även utan endast salt.

Edit: bajsburgaren verkar ju vara ett practical joke från 2011. Kan svära på att det var mycket längre sen än så jag hörde om detta. Nåja, en intressant frågeställning att filosofera kring i alla fall.
Nope, det var om man kan bli lurad att det är kött, om det är kryddat rejält och har en köttfärsliknande textur.
Men inte 100% säkert, men risken finns då:
Vet inte hur du lyckats utläsa det du gör, men nu vet du.
För mig det var en Amerikans president, som ville ha ketchup till sin fisk han fick på en middagsbjudning.
Och skicka på en jävla massa, och sa till slut "äntligen smakar det kött".

Resten får du ta med någon annan, då är nått jag inte bryr mig om alls.
Citera
2015-04-20, 23:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
När du sa att du inte har några problem med att äta dina kompisar, vi får anta att du har mänskliga kompisar.

Nej inte de djur som föds upp i den kommersiella köttindustrin. Det skulle nog vara undantag med de djur som har det bra där. De har det knappast bra men förstår du vill döva ditt samvete.
Jo, har sagt detta, men det var inte om människor jag pratade om då.
Om jag har kompisar som är människor, jo det har jag, varför undrar du?
Djuren som var mina kompisar, visste jag redan tidigt att det var begränsad tid de kunde vara mina kompisar.

Gillar i hur du inbillar dig alla djur lider, har funnit såna diskussioner helt meningslösa.
Då bara djurets existens, är samma som om att den lider.
Och såna diskussioner med så blockerade människor, brukar jag skippa då det inte leder någonstans.
För du kan aldrig erkänna ett enda djur för slakt har det bra.
Då jag vet att en del lider, men där har vi djurskyddslagen som kan ordna upp det.
Citera
2015-04-20, 23:55
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, det var om man kan bli lurad att det är kött, om det är kryddat rejält och har en köttfärsliknande textur.
Men inte 100% säkert, men risken finns då:
Vet inte hur du lyckats utläsa det du gör, men nu vet du.
För mig det var en Amerikans president, som ville ha ketchup till sin fisk han fick på en middagsbjudning.
Och skicka på en jävla massa, och sa till slut "äntligen smakar det kött".

Resten får du ta med någon annan, då är nått jag inte bryr mig om alls.

Men är du född i farstun eller? Hur många gånger till ska jag behöva påpeka att den kommentaren säger precis såhär: Jag tror att det är kött eller inte pga kryddningen och texturen. Denna slutsats når jag med min egen smakpalette om kött jag ätit. SOM DÅ GIVETVIS ÄVEN DET VARIT KRYDDAT!!!

Vet inte hur du lyckas bortförklara dig som du gör. Eller vänta lite, det vet jag visst. Du snackar massa jävla dynga. Lär dig läsa mellan raderna, och det gäller även det du själv säger.

Jag ser inte något svar här på hur gott det är med helt okryddat kött? VA?

Jag skiter i om inte du bryr dig om mina frågeställningar. Komiken uppstår när du svarar som en 12-åring med massa ursäktande skitsnack. Jag har noterat dina sidospår för 100 år sen. Säg PANG nu så vi kan avsluta den här diskussionen.

Jag är glad att även om jag inte har nått fram till dig i min argumentation, så ser jag att du apar efter ord som t ex textur. Jag gillar samarbete. Nu kanske du kan skära ner på dina korkade kommentarer om lägga i min mun och svart och vitt. Som tragikomiskt nog användaren jaggillarmat apat efter i sina inlägg på sistone.
Citera
2015-04-21, 00:02
Avslutad
Citat:
Men är du född i farstun eller? Hur många gånger till ska jag behöva påpeka att den kommentaren säger precis såhär: Jag tror att det är kött eller inte pga kryddningen och texturen. Denna slutsats når jag med min egen smakpalette om kött jag ätit. SOM DÅ GIVETVIS ÄVEN DET VARIT KRYDDAT!!!

Vet inte hur du lyckas bortförklara dig som du gör. Eller vänta lite, det vet jag visst. Du snackar massa jävla dynga. Lär dig läsa mellan raderna, och det gäller även det du själv säger.

Jag skiter i om inte du bryr dig om mina frågeställningar. Komiken uppstår när du svarar som en 12-åring med massa ursäktande skitsnack. Jag har noterat dina sidospår för 100 år sen. Säg PANG nu så vi kan avsluta den här diskussionen.

Jag är glad att även om jag inte har nått fram till dig i min argumentation, så ser jag att du apar efter ord som t ex textur. Jag gillar samarbete. Nu kanske du kan skära ner på dina korkade kommentarer om lägga i min mun och svart och vitt. Som tragikomiskt nog användaren jaggillarmat apat efter i sina inlägg på sistone.

Hur längesen var det du högg in i en köttbit? du verkar lite frustrerad.
Det är ungefär som att inte få sig en utlösning då&då, vafan man måste bejaka sina behov!
Citera
2015-04-21, 00:08
Medlem
Jag är köttätare. Jag äter kött, för att det är gott. Det är egentligen enda anledningen. Sen att vegetarianer och veganer inte kan acceptera att vissa äter kött, det är en annan sak.

Själv kan jag tycka att det finns värre saker än att äta ett dött djur. Exempelvis rida på häst, äga en katt, kastrera en katt, bära ett djur som jacka, köpa kläder på HM och så vidare.
Citera
2015-04-21, 00:09
Medlem
klybans avatar
Citat:

Eftersom det var du som kommentera mitt, så är väl det knappast du som ska bestämma vad jag har sagt?

Jag har aldrig diskuterat okryddat kött, jag bar bara sagt om man ska bli lurad av en vegetarisk produkt som en animalisk.
Är om den är kryddad och upphackad.
Så det är inte en bortförklaring, utan det jag hela tiden menat.
Det lustiga är när jag försöker få dig tillbaka till vad jag menar(vilket jag borde veta bäst i vad jag menar, om än det inte är tydligt, men det kan man lösa med en fråga eller två), så blir du sur och säger jag ska läsa dina inlägg mellan raderna.
Ser det som ett skämt.

Jag bryr mig inte om den frågeställningen alls, om det är din eller någon annans spelar ingen roll.
Du sa ju själv jag inte drivit den teorin, så varför få ett tantrum när jag håller med?

Sen är väl det rätt normalt att använda samma termer som den man pratar med.
Eller tycker du textur är så avancerat att det är bara du som skulle komma på att använda detta?
Lägga orden i min mun har du gjort, så inte mycket att säga där.
Du verkar bara sur att jag kom på dig.
Om du vill avsluta diskussionen, så lär du väl knappast bry dig om vad jag har att säga i frågan.
Så du kan, precis när du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in