2015-04-19, 19:33
Medlem
[quote=goxosha123|53064844]
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
2...Samma som jag tror då. Fast det har du nog märkt redan.

Läser vad du skrev om dom där 82-tusen kronorna. Det är mycket pengar att ha löst.
Någon aning om vems pengarna var? Tillhörde pengarna M*rtin eller M*rk, eller kanske

det är m*rks pengar men det är inte så mk pengar tro mig inte för han.

Hur drar han in sina pengar?
Citera
2015-04-19, 19:37
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så här ser tråden ut:
# Det finns extremt få uppgifter kring ett fall som gett upphov till stort intresse då det är ovanligt och obehagligt. Hög sekretess, fåtal läckor.

# Sen piper nån okänd förmåga in ibland:
Öh, bah - det är bara spekulationer i tråden. Öh, bah ... vänta tills Fup kommer. Öh, bah... vad har hänt sen jag var här sist ( vem f-n vet när just du läste senast. Suck...)

# Titt som tätt önskas det: - Åh, tänk om nån lokal förmåga kunde delge nåt!
Personer inkommer. Diagnos efter 2 sekunder: Du är ett troll. Du är nyreggad. Du är inte trovärdig.

Extremt tråkigt klimat. Låt folk tala - troll eller inte. Var och en får sen exkludera.
Att det sen spekuleras beror givetvis på att det inte finns så mycket basfakta - hade nån rätt, satt på korrekt kunskap - så borde det delas ut en spekulationsmedalj från krim..

Edit: Jag önskar också att det visas viss nivå av respekt. Nån kan faktiskt vara en nära vän som nyligen förlorat en kompis. Vi vet inte ett dugg vem som är vem eller om det är ett sk. troll.

Vad tror du om fallet som sådant? Det jag undrar främst är:
Vad var bakgrunden till att detta kunde ske? Vad i helsicke föranledde att tre unga dödas inom en så snäv tidsram från hemkomst?
Som uppges vara vänner - trots allt hämtades de av RA samma kväll. Ingen hämtar väl nån man blivit totalt ovänner med och kör en så pass lång (tråkig) sträcka som ner till Landvetter.

Troligtvis trådens bästa inlägg de senaste dygnen, frånsett de mkt intressanta inläggen av "trollet hen", som verkar blivit bortskrämd. Det var väl tur, så vissa besserwissrar får fortsätta gissa vilt o "leda tråden"
Citera
2015-04-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp. Jag är med. MGM3 Känns mer "tung" om han bevarar vapen? Än MGM4. Känns som en koppling med tanke på den otroligt korta tid det handlar om.
Kanske kom MGM3 med nån info om nån affär som retade upp dem?
Påstod nåt liksom..

Tung e han inte. 3an o 4an ta bort dom från bilden helt tycker jag dom är misstänkta för med hjälp och med det menar dom att han har kanske lämna tbx vapnet den kvällen som han hade hos sig. Om dom hade vart på platsen då hade dom sutit häktade för mord. 1 o 2an har vart på platsen plus några till som inte är frpn stan och är på fri fot vilka är dom vet vi inte och polisen säger inget dom väntar på att ma*k ska snacka och jag tror att han kommer snacka förr eller senare annars kommer han åka ditt på livstid även om det inte är han som har gjort det kanske
Citera
2015-04-19, 19:39
Medlem
rotesaus avatar
[quote=goxosha123

det är m*rks pengar men det är inte så mk pengar tro mig inte för han.[/QUOTE]

Ok, storebror alltså. O jag tror dig!

Vet du om det knarkpengar som var på väg in, eller ut? Eller pengar för annan handel tex vapen?

En annan fråga som dykt upp, är om någon av de inblandade hade något jobb?
Citera
2015-04-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goxosha123
Det kanske handlar om en skuld som som båda gm o båda of är inblandade i
Fattar om det inte kan vara så lätt å bara skriva ut allt du vet. Verkar varit väldigt tight med alla.
Citera
2015-04-19, 19:40
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Tung e han inte. 3an o 4an ta bort dom från bilden helt tycker jag dom är misstänkta för med hjälp och med det menar dom att han har kanske lämna tbx vapnet den kvällen som han hade hos sig. Om dom hade vart på platsen då hade dom sutit häktade för mord. 1 o 2an har vart på platsen plus några till som inte är frpn stan och är på fri fot vilka är dom vet vi inte och polisen säger inget dom väntar på att ma*k ska snacka och jag tror att han kommer snacka förr eller senare annars kommer han åka ditt på livstid även om det inte är han som har gjort det kanske

Kanonbra jobb av dig! Du levererar suveränt material. Fortsätt, det är många som uppskattar dig för det!
Citera
2015-04-19, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Troligtvis trådens bästa inlägg de senaste dygnen, frånsett de mkt intressanta inläggen av "trollet hen", som verkar blivit bortskrämd. Det var väl tur, så vissa besserwissrar får fortsätta gissa vilt o "leda tråden"

Tack. Passa på att ställ nån fråga, för vi kan göra det igen nu! Är mkt intresserad av det minsta som kan ge en glimt i detta oerhört komplexa fall som jag hoppas löses på bästa sätt.

Vad hände? Är min stora fråga. Hur i hela friden kan det ske vänner emellan?
Citera
2015-04-19, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, vi har ältat detta också. Rubriceringen håller i nuläget inte för mer, men det kan ju förändras... MGM4 önskades egentligen häktas för mord.*

Men vapenöverlämnande ger givetvis den rubriceringen, absolut. Men trots allt sprang MGM3 ärenden åt dem. Skött affärer då de var i Thailand? Kan de ha haft så pass med ansvar?

"plus några till som inte är frpn stan och är på fri fot vilka är dom vet vi inte.."

Intressant. Nån gissning? Inriktning?

Edit:* enligt kommentar i media
Citera
2015-04-19, 19:51
Medlem
Jubberos avatar
Det har ju gissats tidigar på ev kopplingar till Södertälje, men det rann ju ut i sanden. Jag är nyfiken på vilka ev kopplingar alla inblandade haft med nätverk i Göteborg o Oslo? Kan säkert ha missat det o ber om ursäkt om det spånats kring det.

Har lite svårt att tro att ursprunget till morden bara finns i Uddevalla, som ju ligger jävligt strategiskt till mellan dom här storstäderna.
Citera
2015-04-19, 19:52
Medlem
Citat:

Långt bak i tråden skrev folk att det försvann knark som skulle till Stockholm och att det pratades om det i den undre världen. Finns det nån sanning i det tror du?
Citera
2015-04-19, 19:53
Medlem
Citat:

Ja vEM kan ha så tunga kopplingar av dom? Och till vem?
Citera
2015-04-19, 19:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det har ju gissats tidigar på ev kopplingar till Södertälje, men det rann ju ut i sanden. Jag är nyfiken på vilka ev kopplingar alla inblandade haft med nätverk i Göteborg o Oslo? Kan säkert ha missat det o ber om ursäkt om det spånats kring det.

Har lite svårt att tro att ursprunget till morden bara finns i Uddevalla, som ju ligger jävligt strategiskt till mellan dom här storstäderna.

Det har tidigare nämnts att RA har kaxat upp sig mot folk från Hisingen. Väldigt luddigt, och ingen mer vidare beskrivning.

Nu framgick också från vår uppskattade skribent, att folk från utanför stan (UA) kanske befunnit sig på brottsplatsen.

Hisingen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in