2015-04-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfordbluegluee
Ver det automat på bilen?

Nej det va manuellt va det
Citera
2015-04-19, 19:01
Medlem
Citat:
De är mycket skumt, håller med, nån borde ha sett bilen om den va igång? Vilka tor du va med om 4o4 inte va där? Allt gick ju sp fort från att dom kom hem...
Du nämnde flit att det inte hade med knark att göra ..va kan ha gjor 1o2 så arga?

Jag vet inte om det har med knark att göra då borde nån veta det från uddevalla om det va knark ra eller af skulle ha berättat då för nära vänner. Vem vet det är inte ns säkert att det är 1 o 2an som har gjort det här dom har kanske blivit pressade från andra att lura dom t den platsen men dom har vart på platsen men vem vet om det är bröderna som har skjutit eller andra dom har blivit hottade och pressade KANSKE
Citera
2015-04-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Helt riktigt,, bilden på den vita Audin med framdörrarna öppna, där polis med hund går framför, är tagen innan det stora pådraget med kriminal-tekniker, tält osv.
Bilen flyttades direkt upp på en täckt kärra efter undersökning.

Du skriver att polis ofta är där. Kvällar och nätter då? Är det ett stökigt område där det händer mycket?

Dessutom undrar jag också: (lite krångligt nu)
På reportage-film hörs hur folk skriker att "Det är ert fel, det är ert fel!" till polisen.
Du menar alltså att polis borde besökt denna plats, som dom brukar göra tex. en sån här kväll?

Ja det är många som skriker där o skyller på polisen. Ja dom borde patrullera där det är fredag dom brukar alltid köra där o köra in där och in mot sjukhuset oxå men inte den kvällen när folk kmr hem från krogen eller när folk går t krogen. Man ser bilen från vägen den är på men va det ingen polis som körde där den kvällen för för bakom sjukhuset på jarlsgatan bara knarkare som bor där nästan
Citera
2015-04-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goxosha123
Jag vet inte om det har med knark att göra då borde nån veta det från uddevalla om det va knark ra eller af skulle ha berättat då för nära vänner. Vem vet det är inte ns säkert att det är 1 o 2an som har gjort det här dom har kanske blivit pressade från andra att lura dom t den platsen men dom har vart på platsen men vem vet om det är bröderna som har skjutit eller andra dom har blivit hottade och pressade KANSKE

Men hur går snacket bland polarna till alla nu då det måste vara känsligt läge för alla. Men vad tror som har hänt?
Citera
2015-04-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Okej, bra info! Det har nämligen pratats om att dom ska ha varit ovänner tidigare i tråden.

Men det kan alltså ha hänt något medans bröderna var i Thailand då?

Många frågor nu,, jag vet, men hoppas du har tålamod

Hur menar du med att det kanske har hänt något medans dom va i taihland. ?
Citera
2015-04-19, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:

Hej igen. Bra du är tbx.
Ja, så fort som detta gick efter hemkomst så undrar man ju. Som om hemkomst var en deadline för nåt väldigt speciellt och allvarligt.

Har nån av er hört mer om de 2 sista häktade. Du skrev lite igår men undrar om nån vet/sagt nåt om hur de umgicks med MGM?
Nära vänner? Ytliga? Forna klasskamrater?

Att det finns två till som misstänks gör ju att det kanske var mer planerat redan från Thailand?
Citera
2015-04-19, 19:12
Medlem
Citat:
Men hur går snacket bland polarna till alla nu då det måste vara känsligt läge för alla. Men vad tror som har hänt?

Grabbarna tvekar att dom har med det o göra alls, men dom har vart på platsen mmgm12an jag vet inte 1mgm vet allt men han nekar men förr eller senare så måste han snacka för o rädda sin bror eller sig själv från livstid
Citera
2015-04-19, 19:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Hur menar du med att det kanske har hänt något medans dom va i taihland. ?

Japp, jag måste förklara det bättre. Det är 2 frågor egentligen..

1/
Antingen kan bröderna blivit förbannade för något medans dom var i Thailand. AF eller RA har ställt till med problem för Saliba, medans dom var bortresta.
Att morden då beror på något som RA eller AF gjort mot bröderna?

2/
Eller så fick bröderna reda på något när dom kom hem.. Någon tvingade dom att behöva deltaga i detta direkt dom kom hem från Thailand? En tredje part alltså. Någon som inte åkt fast ännu?

Vilket av dessa tror du stämmer bäst? 1 eller 2?
Citera
2015-04-19, 19:16
Medlem
Citat:
Grabbarna tvekar att dom har med det o göra alls, men dom har vart på platsen mmgm12an jag vet inte 1mgm vet allt men han nekar men förr eller senare så måste han snacka för o rädda sin bror eller sig själv från livstid

Du menar lätta på trycket om det kan va fler som va med? Vem kan de va isåfall? Det kanske var en skuld på nåt ändå?
Citera
2015-04-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej igen. Bra du är tbx.
Ja, så fort som detta gick efter hemkomst så undrar man ju. Som om hemkomst var en deadline för nåt väldigt speciellt och allvarligt.

Har nån av er hört mer om de 2 sista häktade. Du skrev lite igår men undrar om nån vet/sagt nåt om hur de umgicks med MGM?
Nära vänner? Ytliga? Forna klasskamrater?

Att det finns två till som misstänks gör ju att det kanske var mer planerat redan från Thailand?

3 o 4an är spring pojkar så som jag har hört att 3an hade träffat mar* samma kväll o lämnat 82 tusen t honom knark pengar plus han brukade förvara mar* vapen hos sig. Så han kanske lämnade både pengarna o vapnet den kvällen
Citera
2015-04-19, 19:20
Medlem
Citat:
Du menar lätta på trycket om det kan va fler som va med? Vem kan de va isåfall? Det kanske var en skuld på nåt ändå?

Jag själv tror att det har vart fler än bröderna. Ja det kanske är en skuld vilka dom andra är tro inte att dom är från uddevalla. Bröderna skulle inte döda för pengar eller skuld men det finns andra som gör det
Citera
2015-04-19, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
3 o 4an är spring pojkar så som jag har hört att 3an hade träffat mar* samma kväll o lämnat 82 tusen t honom knark pengar plus han brukade förvara mar* vapen hos sig. Så han kanske lämnade både pengarna o vapnet den kvällen

.. Oops. Ja, där ser man. Men kan man se nån fortsatt sammankoppling till detta och dådet som sker sen?
Har ni nån aning om detta kan kopplas till RA eller AF? Nån misstanke/teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in