2015-02-10, 16:22
Bannlyst
Är det här en överdos?

Zopiklonet är på 7,5mg och Mirtazapin är på 30mg.

Om jag tar 30 7,5mg zopiklon och 30 30mg mirtazapin tillsammans med 4 starköl - dör jag garanterat då? Smärtsamt?
Citera
2015-02-10, 16:29
Medlem
sgeddingagglis avatar
Allra troligast att du vaknar efter 15-20 timmar med en Satans huvudvärk. Så du lär överleva med 100 % sannolikhet. Men man vet aldrig. Om du har svagt hjärta så kan du döden dö.

EDIT: Hjärtat kan stanna, någon hittar dig och får igång det igen efter att hjärnan fått en tillräckligt lång syrebrist för att göra dig till en grönsak.
Senast redigerad av sgeddingaggli 2015-02-10 kl. 16:36.
Citera
2015-02-10, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joons.
Zopiklonet är på 7,5mg och Mirtazapin är på 30mg.

Om jag tar 30 7,5mg zopiklon och 30 30mg mirtazapin tillsammans med 4 starköl - dör jag garanterat då? Smärtsamt?

Du dör troligen inte utan vaknar som sagt troligen med enorm huvudvärk, i värsta fall som grönsak.

Ingen av de där är en äkta benso, och t.o.m. med äkta benso krävs det mycket stora doser, om det inte samtidigt blandas med starka opiater, säg flera hundra mg morfin, metadon eller oxykodon, plus liknande mängder flunitrazepam eller alprazolam, åtminstone så länge vi talar om peroralt intag.
Citera
2015-04-18, 10:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Garanterat dödlig dos

Halloj flashbackers!

Det är så att jag har en diskussion med en bekant om dödsrisken (alltså 100%) på följande coctail.

Cirka 70 mg Xanor/Xanax, 400 mg tram, lite ikto, kanske 10 mg och på detta en flaska 70 % sprit. Allt inom loppet av max 2 timmar.

Jag vill inte ha en massa gissningar och trams, utan fakta. Jag vill också veta ungefär hur lång tid det tar innan man är bortom räddning, d v s kliniskt död. Enligt mig leder det till garanterad död, enligt honom bara till trasig lever och man kanske blir en s.k. grönsak, men man dör inte. Vem har rätt av oss?

Tack på förhand!
Citera
2015-04-18, 10:46
Medlem
Kungkrans avatar
Det behöver inte vara en dödlig blandning i den mängden, men visst, stor risk för andningsdepp mm.
Citera
2015-04-18, 10:52
Bannlyst
Det finns inget som heter "garanterad död" när man har att göra med förgiftning, jävla fjant.
Citera
2015-04-18, 10:58
Medlem
streisands avatar
Jag tror att du måste ta mer tram än 400 mg. För benzon och spriten krävs det en jäkla massa för att du ska dö och det är främst i kombinationen med opi som det kan orsaka andningsdepp.
400 mg tram är liksom rekommenderad maxdos enligt fass.
Citera
2015-04-18, 11:00
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streisand
Jag tror att du måste ta mer tram än 400 mg. För benzon och spriten krävs det en jäkla massa för att du ska dö och det är främst i kombinationen med opi som det kan orsaka andningsdepp.
400 mg tram är liksom rekommenderad maxdos enligt fass.
Jag tänker på Petzäll, Houston, Ledger m fl som dött av detta. De måste ju ha tryckt i sig sjuka mängder isf?
Citera
2015-04-18, 11:13
Medlem
streisands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag tänker på Petzäll, Houston, Ledger m fl som dött av detta. De måste ju ha tryckt i sig sjuka mängder isf?

Nu vet jag inte vad dom har tagit men bara benz är jäkligt svårt att dö på. Om du ska dö av enbart exempelvis xanor måste klämma i dig helt sjuka mängder. Har för mig att ld50 är typ 1g/kg kroppsvikt. Så opiater är nog ett måste för en garanterad död.
Citera
2015-04-18, 11:18
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Nu vet jag inte vad dom har tagit men bara benz är jäkligt svårt att dö på. Om du ska dö av enbart exempelvis xanor måste klämma i dig helt sjuka mängder. Har för mig att ld50 är typ 1g/kg kroppsvikt. Så opiater är nog ett måste för en garanterad död.
Nu så är det inte de enskilda drogerna som är farliga, utan själva kombinationen.

Jag instämmer dock i kören och säger att det finns inget som heter garanterat. Prova blanda in lite metadon så gör det susen
Citera
2015-04-18, 11:20
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Har du någon aning om konsekvenserna om man inte avlider trots intag av dessa doser? Är det primärt leverskador eller kan man bli typ "cp i huvudet" om du förstår vad jag menar?
Citera
2015-04-18, 11:33
Medlem
Det som talar för dödsfall är självklart kvantiteterna, även om det inte är asmycket tram.
Det som talar emot är att det är just tram, visst förekommer respdepp vid kombination med alkohol och benz, mest sannolikt även i detta fallet. Tram är dock opioiden med lägst risk, eller åtminstone en av de lägsta.

Benzo till trots så finns ju även kramperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in