2015-04-14, 17:30
Medlem
zebrabodys avatar
Tram. Vilken klåda det ger alltså. Många tycker ju det är skönt med denna opiat klåda... jag vet inte det ja... men lite kanske. Fast kan tycka det är lite jobbigt när man sitter tex. på högskolan och vill klia som en tok
Citera
2015-04-16, 20:29
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Tog totalt 400mg tramadol igår. Första intaget var tidigt på dagen, 200mg. Sen ett till intag på 200mg senare på eftermiddagen. Cirka 2h efter sista intaget blev jag kallsvettig, kräktes, började få en del synrubbningar och hjärtat pumpade på rätt ordentligt. Försökte lugna ner mig och lyckades somna någon timma senare med en som övervakade så inget hände mig medans jag sov.

Har tagit tram i perioder från och till. så var inte jätteorolig då det var en såpass låg dos. Men har aldrig fått illamående på opiater tidigare. Är fortfarande inte helt återställd, lite snurrig och ett svagt illamående i kroppen.

Hade det varit lugnt att röka cb ikväll för att bli lugn och somna? Senaste intag var 24h+. Tacksam för snabbt svar, skriv gärna PM om ni av någon anledning vill vara anonyma!

mvh
Citera
2015-04-16, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Tog totalt 400mg tramadol igår. Första intaget var tidigt på dagen, 200mg. Sen ett till intag på 200mg senare på eftermiddagen. Cirka 2h efter sista intaget blev jag kallsvettig, kräktes, började få en del synrubbningar och hjärtat pumpade på rätt ordentligt. Försökte lugna ner mig och lyckades somna någon timma senare med en som övervakade så inget hände mig medans jag sov.

Har tagit tram i perioder från och till. så var inte jätteorolig då det var en såpass låg dos. Men har aldrig fått illamående på opiater tidigare. Är fortfarande inte helt återställd, lite snurrig och ett svagt illamående i kroppen.

Hade det varit lugnt att röka cb ikväll för att bli lugn och somna? Senaste intag var 24h+. Tacksam för snabbt svar, skriv gärna PM om ni av någon anledning vill vara anonyma!

mvh
Det du beskriver är symtom på en överdos. 400 mg utan tolerans är inte så lite.
Citera
2015-04-16, 20:55
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det du beskriver är symtom på en överdos. 400 mg utan tolerans är inte så lite.

Jag har tagit tramadol regelbundet nu i över en vecka. Doser på 200-400mg. Men igår blev de knas helt enkelt. Ringde sjukvårdsupplysningen och engligt dom var de ingen fara och jag behövde inte söka till akuten.
Citera
2015-04-16, 21:14
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Jag har tagit tramadol regelbundet nu i över en vecka. Doser på 200-400mg. Men igår blev de knas helt enkelt. Ringde sjukvårdsupplysningen och engligt dom var de ingen fara och jag behövde inte söka till akuten.

Fan vad hemskt...
Blev du skraj..?
Citera
2015-04-17, 19:22
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fan vad hemskt...
Blev du skraj..?

Ja när bieffekterna var som värst blev jag väldigt orolig då jag har vänner som har fått krampanfall på opiater... Men som tur är har jag det på recept och kan vända mig till läkare utan att bli "pundar"förklarad.
Nu cirka 48h efter sista intaget mår jag markant bättre. Är fortfarande ganska slö men tror mest det beror på att jag ätit väldigt lite och bara druckit vatten de senaste dygnet.

Ni som inte har recept på opiater och inte vill riskera att torska med att ringa 112. se för fan till att ha hemma diazepam eller ikto (mitt tips)

mvh
Citera
2015-04-17, 19:32
Medlem
Satt med en polare härom kvällen och snackade lite om att ta tram på något annat sätt än oralt. Vi dividerande lite och halkade in på att ta substansen analt istället.

Så min fråga är, om det är någon som vet eller kanske till och med har testat?
Kan man ta tram analt?
Hur gör man? (Bara köra upp en tablett i brunögat? )
Hur blir effekten? (Bättre/sämre än oralt intag)

Mvh
Citera
2015-04-17, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angelgrinder
Jag köpte 100 mg gröna Tramdol kapslar av min kran i veckan. Jag har aldrig sett såna kapslar förut och min kran visste inte vilket land dom kom ifrån. Det enda han visste var att dom absolut inte var svenska iallafall. Någon som testat dom kapslarna och vet vilket land dom kommer ifrån?

det är indiska tramadol. Tillverkas enbart för exportmarknaden. Din kran har köpt dem på nätet därför att de är riktigt billiga
Citera
2015-04-17, 21:18
Medlem
kattmuss avatar
Kan man få krampanfall på 3 st 50 mg tramadol och minskar om man tar ikto samtidigt?
Citera
2015-04-17, 21:26
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus
Kan man få krampanfall på 3 st 50 mg tramadol och minskar om man tar ikto samtidigt?

Att få kramp på enbart 150mg är näst intill obefintlig om du inte lider av epilepsi. Och Ikto förebygger tyvärr inte krampanfall men den boostar trammen och du får ett skönare rus
Citera
2015-04-17, 22:02
Medlem
kattmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Att få kramp på enbart 150mg är näst intill obefintlig om du inte lider av epilepsi. Och Ikto förebygger tyvärr inte krampanfall men den boostar trammen och du får ett skönare rus

Nice, får ett skönt rus på 150 kan man lägga till stess i den blandingen också?
Citera
2015-04-18, 22:00
Medlem
kattmuss avatar
Behöver snabbt svar! Intog tramadol för 45 minuter sen, känner redan att ruset börjar komma men känner även stort illamående som man brukar få. Men det går ju enkelt över om man spyr. Så till min fråga, kan jag spy nu7 (45 minuter efter intag) utan att det påverkar ruset? Menar har kroppen redan tagit in tabletterna? Har svårt att förklara vad jag menar men jag tror ni fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in