Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Som jag sa, exemplet är från 2012, och har inget särskilt hänt 2013 och 2014, så skall det mycket till om det skall uppstå 2015 eller senare. Det är ju inte så att flertalet av de som kommer hit totalt saknar moral, utan när sådant här händer så handlar det om vanekriminella eller folk som av någon anledning tror att det går bra. De vanekriminella hanterar vi redan nu, de andra får vi hantera på samma sätt, för det går givetvis inte bra att bara flytta in.
Jag är en varm vän av att stifta lagar, men vi kan väl vänta med speciallagstiftning tills den behövs? Den lagstiftning som finns idag räcker mycket långt, om man bara klarar av att förstå att ingripanden inte alltid kan ske utan att ägaren till fastigheten har kunnat ge klartecken - när omständigheterna är sådana att det skulle kunna vara ett legitimt boende.
Fast det är ju bara ett problem utav många. Lagstiftningen behöver ändras på flera plan på grund av romerna. Besittningsrätten är en annan problematik.
För alla med skog och mark är det enormt svårt att hantera om någon skulle slå läger på marken. Man har inte rätt att avhysa själv och lagen kring avhysningar är enormt idiotisk. Drar det ut på tiden träder besittningsrätt in osv osv.
Titta bara på exemplet i Malmö där ett privat bolag nu blir ålagda vite av kommunen för nedskräpning på sin obebyggda tomt som är ockuperad av romer. De kan inte avhysa dem och när de försökte städa på tomten så blockerade romerna dem.
De har ingen respekt för Sverige överhuvudtaget. Det finns säkert de med en normal moralisk kompass men de flesta har den inte.
Sen har jag förståelse för att nöden inte har någon lag samt att man har den moral man har råd att ha. Hade jag inte kunnat mata mina barn och stöld var det enda alternativet hade jag självklart hellre stulit än att låta mitt barn svälta.
Dock kan vi inte tolerera detta beteende och vi kan inte heller ta ansvar för alla i hela världen. Detta är något som måste lösas av ALLA. Sverige är en piss i Nilen.