2015-04-15, 17:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Säg 'privet!' till din kompis:
https://informnapalm.org/1102-pyterskye-neonatsysty-na-sluzhbe-terrorystycheskoj-organyzatsyy-luganskaya-narodnaya-respublyka
Jag hittade en några dagar gammal intervju med denne Alexey Milchakov och norskryske Veliki Slavian:

https://www.youtube.com/watch?v=1Bi2JMClmw4

Vore väldigt intressant om någon kunde översätta den eller åtminstone berätta om de säger något av värde.
2015-04-15, 19:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hehehee..! 20-30 000?
Strelkovs uttalande..? Är han en psykolog? Hahaha!!!
Satanism? Ja, jävlar... Psykotiska ryssar säger vad som helst och lika psykotiska rysstroll sväljer det lika enkelt som den hungriga vårgäddan tar vilket drag som helst.
Både off och on topic:
När en ryss tex säger att någon annan är zombifierad av mediapropaganda så kallas det av psykologer för projektering.
När ryssen mördar men gråter över att någon annan mördat kallar psykologer detta för en parallell process.
Kolla upp dessa. Hela ryska folket är som ett psykskadat kollektiv.
Kolla på den här bisarra filmen och säg sedan att det "ukrainska folket" inte är zombiefierade! De tänder eld på en docka av Putin och tar sedan barnen i hand för att dansa ringdans runt! Snacka om sataniskt zombiefierade!

https://www.youtube.com/watch?v=3HjjFJk8uMM
2015-04-15, 19:43
Medlem
En amerikansk frivillig, "Texas", på Novorossiyas sida, underhåller sina kamrater med en sång. De skiner upp. Han sjunger på enkel ryska, men det finns engelsk text. Ett stycke amerikansk kultur omstöpt till ryska under ett krig. Det behöver komma fram att många utländska frivilliga vill hjälpa de två små republikerna. Där finns brasilianare, fransmän, tyskar, spanjorer m.fl - och minst en amerikan. Kommunister, nationalister, rojalister, ortodoxa kristna, det är nog första gången de slåss på samma sida. En mycket intressant utveckling och helt oväntad.

[eng subs] Country song by "Texas" -- NAF volunteer from the US

https://www.youtube.com/watch?v=lVwc54WnPdM&app=desktop
2015-04-15, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kolla på den här bisarra filmen och säg sedan att det "ukrainska folket" inte är zombiefierade! De tänder eld på en docka av Putin och tar sedan barnen i hand för att dansa ringdans runt! Snacka om psykotiska!

Intressant.

Jag hoppas verkligen det inte finns zombies varken i Ukrainas eller Rysslands arméer. Jag är en mycket gammal man och har haft förmånen att prata med krigsveteraner som upplevt krigets fasor. Det är hemska historier, som man knappt kan förstå. Ingen har berättat om zombies, men jag bär med mig minnet av veteranernas berättelser än idag.
2015-04-15, 20:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Det är två personer som jag vill möta med min 5,56mm och kampfmesser...
Kan du inte översätta lite? Jag tror de pratar om europeiska nationalister och konferensen i St Petersburg i slutet, vad säger de?
2015-04-15, 20:23
Medlem
Citat:
Kolla på den här bisarra filmen och säg sedan att det "ukrainska folket" inte är zombiefierade! De tänder eld på en docka av Putin och tar sedan barnen i hand för att dansa ringdans runt! Snacka om sataniskt zombiefierade!

Jag minns videon. Tack för att du påminde mig. Det sägs i videon att det är en ukrainsk tradition att bränna dockor. Mannen säger rakt ut att det handlar om trolldom. Tänk att de drog in barnen i det där.

Jag minns också vad Strelkov sade. Han kände sig sjuk när han såg på ukrainsk TV och att alla som slutade titta kände sig snart bättre. Det förekom sublima budskap, undermedveten programmering, under Mitterands valkampanj i Frankrike och det slogs upp stort i media, även i Sverige. Kanske sådant ännu pågår.
2015-04-15, 20:24
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
De där typerna ligger förmodligen begravda i nån omärkt massgrav nu, precis som 20-30 tusen av deras likasinnade. MIA står det i de ukrainska papperna, så varken frun eller barnen lär få nån ersättning. Tragiskt egentligen. Enligt Strelkov så har den ukrainska befolkning zombiefierats genom flera års mediapropaganda. Satanism kallar han det för. Jag är inte kristen, men ändå så känns det som en passande beskrivning. När juntan tog över skickade de maidanfolket först in i köttkvarnarna. De visste att det var de som kunde göra revolt igen, så de ville göra sig av med dem först.
Skulle du kunna länka till ett videoklipp där han nämner just det där?
2015-04-15, 20:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det förekom sublima budskap, undermedveten programmering, under Mitterands valkampanj i Frankrike och det slogs upp stort i media, även i Sverige. Kanske sådant ännu pågår.
Kan vara sånt också men det mesta är nog den totala och konstanta öppna propagandan. Väldigt mycket lögner om Ryssland och ryssar har pågått i många år i Ukraina. Folk blir felinställda och faktiskt sjuka i huvudet av att ständigt mötas av lögner i media. De tappar kontroll över verklighetsuppfattningen.
2015-04-15, 20:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Att elda upp dockor av fascister är sunt när fascisten invaderat ens land och dödar ukrainare. Du menar att du inte skulle reagera likadant? Skulle du jubla över döda landsmän alltså? Där kan vi snacka om sjuk, ja det heter faktiskt landsförrädare. Sunt är när fascistledare hänger och dinglar från lyktstolpar. Ceausescus öde är lämpligt för Putin, ja eller varför inte som Khaddafi, Mussolini eller såklart det mycket passande exemplet med den ryske tsaren. Jag skulle med glädje göra slut på det ukrainska folket lidande om jag fick 5 minuter med Putin.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-15 kl. 21:07.
2015-04-15, 20:33
Medlem
Citat:
När ska du ansluta? Det är känt att radikala människor som Putin attraherar alla slags högervänstertokar.
Enkel psykologi, dårar dras till varandra. Religion och politik blir sekundärt när ytterligheter får en gemensam despot att beundra.
Att despoten dessutom betalar dom försvårar inte att hitta gemenskapen så att säga...

När så olika människor gör gemensam sak, så handlar det om principer. De slåss för Novorossiya, inte för Putin, som jag vet att några av dem kritiserar av olika anledningar, speciellt nationalisterna. De vill ha storkrig i Ukraina, men VP säger ifrån.

När soldaterna första gången fick betalt i höstas var när Kolomoiskys Privatbank i området hostade upp en större summa, troligen ofrivilligt, förstås.
2015-04-15, 20:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
När så olika människor gör gemensam sak, så handlar det om principer. De slåss för Novorossiya, inte för Putin, som jag vet att några av dem kritiserar av olika anledningar, speciellt nationalisterna. De vill ha storkrig i Ukraina, men VP säger ifrån.

När soldaterna första gången fick betalt i höstas var när Kolomoiskys Privatbank i området hostade upp en större summa, troligen ofrivilligt, förstås.
Ingen slåss för något som inte finns eller ens kommer finnas. Varför dö för en charad? Nej de är i Ukraina för pengar, dels de från Kreml men även möjligheten att råna, kidnappa, våldta, stjäla, plundra som vi sett i östra Ukraina sen kreaturen kom dit. Här kan du läsa om några av dom:
https://news.pn/en/RussiaInvadedUkraine/109800
2015-04-15, 20:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:

Hade Putin snott Gotland o sedan ockuperat Skåne skulle jag också dansa ringdans kring en putindocka som brinner. Any time.
Den svagare parten får oftast nöja sig med sådana symboliska missnöjesyttringar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in