2015-04-14, 08:19
Bannlyst
Varför, finns det någon tanke bakom?
Vill man väcka manlig beundran eller vad är orsaken?

Det finns tröjor där kvinnans bröstdelning inte syns, även inom arbetet och när de är i tjänst går vissa kvinnor omkring med synlig bröstdelning när det finns män på arbetsplatsen.

Är kvinnan inte medveten om det eller varför är det så här?
I vissa situationer kan det bli pinsamt och man anar en viss irritation hos andra äldre kvinnor i detta arbete och har hört att det pratats bakom ryggen om just denna tjej som var en praktikant och att det är vågat osv.

Vad tycker ni, är det så lyckat att kvinnor klär sig så delar av brösten syns eller tycker ni att det ska täckas helt? Finns det några teorier om varför kvinnor ofta går klädda sådana även i vardagen och i arbetet?

Det är ju lätt hänt att någon får konstiga tankar och en del kanske inte kan behärkska sig och tafsar till slut.
Citera
2015-04-14, 09:24
Medlem
blond1ess avatar
Jag är kvinna och vi är fullständigt medvetna om hur bröst framhävs på olika sätt. Personligen är det väldigt sällan jag har djupa urringningar på mig när jag är ute offentligt, oavsett om det är inom arbete eller nöje. Kan tänka mig att kvinnor som gärna framhäver och visar sina bröst vill ha uppmärksamhet och bekräftelse.
Citera
2015-04-14, 09:41
Medlem
Uppenbarligen tycker dom om det, dom tycker väl att det ser fint/sexigt ut och tycker om att få reaktioner.
Har man vackra bröst så varför skulle man inte vilja visa upp dom?
Sen lever vi ju inte i något burkaland där det krävs att kvinnor ska täcka sina kroppar tack o lov.
Citera
2015-04-14, 10:05
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggs1
Uppenbarligen tycker dom om det, dom tycker väl att det ser fint/sexigt ut och tycker om att få reaktioner.
Har man vackra bröst så varför skulle man inte vilja visa upp dom?
Sen lever vi ju inte i något burkaland där det krävs att kvinnor ska täcka sina kroppar tack o lov.

Jag som har vackra testiklar vill också visa upp dom. Tack för dom uppmuntrande orden. Nu skall hela världen få njuta av åsynen!
Citera
2015-04-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Jag som har vackra testiklar vill också visa upp dom. Tack för dom uppmuntrande orden. Nu skall hela världen få njuta av åsynen!
Nu är det nog så att skönheten sitter i betraktarens ögon, och jag har aldrig hört någon tjej nämna något om några testiklar, när det just kommer till skönhet.

Jag tror inte du får den uppskattningen du vill ha, men prova
Senast redigerad av Dorinda 2015-04-14 kl. 10:28.
Citera
2015-04-14, 10:27
Medlem
Som tjej så ser man inte brösten på samma sätt som ett organ, få är det som skulle vilja visa sniffan offentligt.
Att ha en urringad tröja har man för att man tycker det är fint, sexigt, man vill ha uppmärksamhet, framhäva sina attribut osv.
Det är ungefär samma sak som en kille som har en tight t-shirt., för att muskelerna ska synas bättre.
Jag brukar väl inte ha så urringat numera, men hade det när jag var yngre. Jag blir alltid lika förvånad när jag hör hur starkt killar reagerar på det, det är nästan gulligt, att det upplevs som så sexuellt så man inte kan koncentrera sig eller nästan måste ta på dem.
Det finns liksom inte på min världskarta att det kan anses sååå sexuellt.
Jag stör mig inte alls på tjejer som har urringat, jag ser det lite som att alla spelar med sina kort. Sedan är det ju trist om en urringning ger extrema fördelar, eller att man inte blir sedd bara för att man inte har det, då är det riktigt fel.
Citera
2015-04-14, 11:06
Medlem
Det är tjejer som vill ha uppmärksamhet som klär sig i urringat. Dem vill vara sex objekt och njuter av uppmärksamheten. Många mindre intelligenta gör på detta sätt för att kompensera bristen på intelligens.
Är man normal intelligent så vill man bli uppskattad för vad som finns innanför pannbenet.
Beauty fades away, but to be stupid lasts forever.
Citera
2015-04-14, 11:06
Medlem
Enzymes avatar
På arbetsplatser är det lite för vågat med djupa urringningar tycker jag precis som killar inte går i linne eller kortbyxor.
Citera
2015-04-14, 11:19
Medlem
TheZoigs avatar
Även jag har funderat över detta, varför går kvinnor runt och framhäver brösten/rumpan varje dag. När jag har läst runt på olika forum/sociala medier så skrivs det om att de känner sig sexiga, fina, och är bekväma i det. De gör det för sig själva och verkligen inte för mannen. Men sen kommer jag in på det här med att "krossa patriarkatet, kvinnor ska vara hur de vill vara, klä sig som de vill, göra vad de vill" och så vidare, men samtidigt är det väl patriarkatet som har format dom under deras liv och fått dom att klä sig som de gör?

Min egna, manliga synpunkt: kvinnor klär sig vågat på grund av att få uppmärksamhet och verifikation på att de har en fin kropp. Speciellt kvinnor som inte är så attraktiva insisterar på att framhäva brösten, just på grund av att det är deras enda halv-attraktiva del och de behöver uppmärksamheten mer än någon annan. Osmakligt är det, men jag har inte så stora problem med det. Dock är det rätt så irriterande att höra kvinnor som har världens största cleavage bli sura på grund av att mäns ögon far ner till brösten. Vad förväntar de sig?
Citera
2015-04-14, 11:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Även jag har funderat över detta, varför går kvinnor runt och framhäver brösten/rumpan varje dag. När jag har läst runt på olika forum/sociala medier så skrivs det om att de känner sig sexiga, fina, och är bekväma i det. De gör det för sig själva och verkligen inte för mannen. Men sen kommer jag in på det här med att "krossa patriarkatet, kvinnor ska vara hur de vill vara, klä sig som de vill, göra vad de vill" och så vidare, men samtidigt är det väl patriarkatet som har format dom under deras liv och fått dom att klä sig som de gör?

Min egna, manliga synpunkt: kvinnor klär sig vågat på grund av att få uppmärksamhet och verifikation på att de har en fin kropp. Speciellt kvinnor som inte är så attraktiva insisterar på att framhäva brösten, just på grund av att det är deras enda halv-attraktiva del och de behöver uppmärksamheten mer än någon annan. Osmakligt är det, men jag har inte så stora problem med det. Dock är det rätt så irriterande att höra kvinnor som har världens största cleavage bli sura på grund av att mäns ögon far ner till brösten. Vad förväntar de sig?

Kvinnor klär upp sig minst lika mycket (om inte mer) för andra kvinnor så allt handlar inte bara om att attrahera män.
Citera
2015-04-14, 11:35
Medlem
TheZoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Kvinnor klär upp sig minst lika mycket (om inte mer) för andra kvinnor så allt handlar inte bara om att attrahera män.

Det tror jag inte riktigt på, men varför skulle kvinnor medge att de klär upp sig mer för män än kvinnor? De vinner ingenting på det.
Citera
2015-04-14, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig

Just vart man ska kolla är ett problem och speciellt om andra är med och granskar en med blicken. Helt klart att man får tankar om henne i det läget.

Någon skrev att kvinnor ofta söker bekräftelse men vete fanken om jag skulle våga säga till henne så rakt ut vilken fin jumper du har som lyfter fram din byst. Kanske om man var själv med henne fast i mitt fall skulle det bli rapport och gå laget runt bland hennes arbetskamrater vilken snuskig typ jag är fast är bara mänsklig.

Det har hänt ett flertal gånger, ingen jätteurringning men tillräckligt för att jag ska uppfatta det som en sexuell invit och försöker därför hålla allt på avstånd och bara ha det i egna tankar. Speciellt nu när det blir varmare ute får man se lite extra, dessutom dyker det upp yngre vikarier sommartid som ersätter de vanliga.
Senast redigerad av Lars.svaxon 2015-04-14 kl. 11:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in