2015-04-13, 21:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så du tycker inte att illojalitet och den skada Hahne och Kasselstrand åsamkat SD är ett problem utan något positivt? Säkert tror NMR:are och SvP:are att de nu har sin chans att stiga fram och bli det stooora partiet med makt Nej, ni må ogilla det men illojalitet och den skada SDU-ledarna haft för avsikt att göra SD och den skada de kanske lyckats med bör innebära att deras karriär kapas kort omgående.

Du verkar ha noll koll på vad som faktiskt försiggår. Det är inte så förvånande med tanke på dina övriga åsikter, speciellt dina utrikespolitiska åsikter om Ryssland.

Hahne och Kasselstrand anklagas för samröre med NU och en sorts konservativa katolska fascister som kallar sig för "identitärer". SvP och NMR finns inte med på kartan. Bara för att man viftar med flaggan så betyder det inte att man är en nationalist vilket är något som går över huvudet på de flesta "nationella".
Citera
2015-04-13, 21:57
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Här poserar Kent Ekeroth, med fascisten, nazisten och rasisten Patrik Brinkmann. http://expo.se/www/images/utr_patrik_brinkman_464_03.jpg

Brinkmann har Daniel Friberg från motpol som VD för sitt företag.
Brinkmann festar och myser med Tysklands nazistparti NPD.

Kent Ekeroth har brutit mot nolltoleransen, och eftersom han bad folk som inte gillade nya SD att dra åt helvete borde han avgå självmant.
Citera
2015-04-13, 22:03
Medlem
Jessica Ohlson är den andre som blev avstängd från riksdagskansliet idag. Hon är högt uppsatt i SDU.
Citera
2015-04-13, 22:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insikt-i-partiet
Jessica Ohlson är den andre som blev avstängd från riksdagskansliet idag. Hon är högt uppsatt i SDU.

Inte alls otippat. Så här skriver hon på Facebook:

Citat:
Partivänner.
Under måndag förmiddag konfronterades jag av två tjänstemän på riksdagskansliet och fick veta att jag omedelbart stängts av från mitt arbete. Min tjänstetelefon, tjänstedator och passerkort beslagtogs. Därefter tvingades jag omgående ut ur riksdagen. Jag fick inte ens en möjlighet att hämta mina personliga tillhörigheter från mitt kontor.
De uppgav att anledningen till detta är att jag skrivit en lista över personer som arbetar på kansliet för att på ett enkelt sätt kunna se vem man ska vända sig till i olika politiska frågor. Det enda jag skrivit upp är alltså namn och arbetsuppgift, givetvis inga telefonnummer, personnummer eller annan information. Det här är uppgifter som redan finns på SD-net eller som på andra sätt är tillgängliga och offentliga och det finns därför överhuvudtaget inget kontroversiellt med detta.
Det verkliga motivet bakom avstängningen är naturligtvis att jag under förra veckan uttryckt stöd för det 40-tal uteslutningshotade SDU:arna, i synnerhet för SDU:s förbundsledning, och att jag kritiserat partiledningen för hur man behandlar sina partivänner. Redan innan jag uttryckte det här stödet för de uteslutningshotade varnades jag för att ta ställning eftersom det skulle få konsekvenser för min anställning. Men när andra på kansliet tillåts ta ställning för de smutsiga attacker och det förtal som sker både mot SDU som förbund och mot dess ledande företrädare, så har jag självklart samma rätt att ta ställning för det jag tror på. Jag vill kunna gå rakryggad genom detta även om det leder till att jag förlorar min egen anställning.
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-13 kl. 22:06.
Citera
2015-04-13, 22:07
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insikt-i-partiet

SD-toppens utrensningar får mig av någon osökt anledning att tänka på det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=2oop2MqC66s

"Anständigheten hade segrat"
Citera
2015-04-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironfive
Detta är det sjukaste jag läst i tråden. Att du står på partiledningens sida gör mig glad att jag lutar närmare mot GK och WH.

Jasåå...ser du detta som reklamman eller som ideolog nu? Och, i s f hur länge har du varit i reklambranchen?
Jag misstänker att du är mer intresserad av partiets ideologi än dess framgångar.
Citera
2015-04-13, 22:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du verkar ha noll koll på vad som faktiskt försiggår. Det är inte så förvånande med tanke på dina övriga åsikter, speciellt dina utrikespolitiska åsikter om Ryssland.

Hahne och Kasselstrand anklagas för samröre med NU och en sorts konservativa katolska fascister som kallar sig för "identitärer". SvP och NMR finns inte med på kartan. Bara för att man viftar med flaggan så betyder det inte att man är en nationalist vilket är något som går över huvudet på de flesta "nationella".
Vad tråden och käbblet mellan ett par i SDU och ledarskapet för SD handlar om är simpelt och borde vara lätt även att förstå för er. Ungdomspartiets omogna fascister har trott att det är någon sorts game of thrones och och lierat sig med fel sida och trott att de kunnat ta tronen genom att "sno" medlemmar genom det medlemsregister de tvingade till sig. Hahne och Kasselstrand borde helt ha uteslutits för länge sedan då de tidigare ställt till problem, man kan undra om de bara är inkompetenta eller om de överhuvudtaget är Sverigedemokrater.

Vad gäller debatten om uteslutning och liknande så försöker gamar från andra kanter styra konflikten enligt sina egna agendor. En del är femtekolonnare som vill se en rysk invasion av Sverige, det är bekant. Du, stabskapten och baggebo1 är exempel på element som inte är svenska nationalister utan ryska sådana med fascism, antisemitism och nazism som gemensamma bevekelsegrunder. Element som inte har något inom vare sig NU, SD eller SDU att göra, ja eller Sverige överhuvudtaget för den delen.
Citera
2015-04-13, 22:10
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Numera 40-tal uteslutningsärenden?
20 sedan 30 sedan 40
Citera
2015-04-13, 22:13
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Vilka desperata anledningar för att bli av med folk. Med de vaga grunderna måste hon ju kunna rättsligt göra något åt saken.
Citera
2015-04-13, 22:13
Medlem
glimmandes avatar
Känns som om ledningen ständigt hittar fler och fler misstänkta fiender som de gör sig av med. Det är som trettiotalets Sovjet där utrensningarna började leva ett eget liv tills man tröttnade på det hela och symboliskt avrättade säkerhetstjänstens chef Yagoda.

Ju fler ledningen ger sig på ju fler medlemmar kommer bli arga och förvandlas till nya "fiender" som måste uteslutas. Får se hur det slutar. Finns absolut en risk att partiet splittras.
Citera
2015-04-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Alltså Zionisten Kent Ekroth har gett sig in i leken.
Bara scrolla lite http://radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/tutti/sd_zionit.htm för tung bildbevis.
Och då mot en Ingrid.
Ja jag har själv festat med tunga nazister, att kunna göra det utan att bli massmördad är tydligen en bedrift. jAg har trots min likaledes aversion mot genustramsande fruntimmer även kunnat föra utekvällar med dessa,

VILL LEDNINGEN FÖR SD ATT MAN INTE FÅTT TRÄFFA NÅGON SOM INTE STÄMMER IN TILL 100% I EN TEORETISK ORDVRÄNGARFILOSOFI?

Hur fan ska man lära sig något då?

Varför har inte Ekroths dator blivit beslagtagen efter järnrörsskandalen. hur mycket stålar producerar han genom sitt älskade Israel till SDs partitopp?

Detta har inget med rättvisa eller lika rättigheter att göra. När ska ni förstå??? Partiledningen behöver rensa ut element som inte är lojala. Om Ekroth är lojal mot partiledningen så är det självklart att han får umgås/supa med vilka nazister han önskar! Vissa här verkar ha en ytterst naiv bild av politiskt maktspel.
Citera
2015-04-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Känns som om ledningen ständigt hittar fler och fler misstänkta fiender som de gör sig av med. Det är som trettiotalets Sovjet där utrensningarna började leva ett eget liv tills man tröttnade på det hela och symboliskt avrättade säkerhetstjänstens chef Yagoda.

Ju fler ledningen ger sig på ju fler medlemmar kommer bli arga och förvandlas till nya "fiender" som måste uteslutas. Får se hur det slutar. Finns absolut en risk att partiet splittras.

Har tillbringat en stund med att läsa diverse inbalndades tweets, facebook, osv, och det slår mig att det gått så långt så att det inte längre handlar om strategi, ideologi, makt osv, utan jag får intrycket att det gått vidare till rent hat och krossa och hämnas på varandra som förstört "vårt" parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in