Citat:
Ursprungligen postat av
Nordfeldt
Får du en god natts sömn kontinuerligt eller förekommer det en obalans på den fronten?
Hur är det med stress och att känna dig avslappnad?
Jag sover oftast bra nuförtiden. Men visst blir man ännu mer känslig när man får dålig sömn. Dålig sömn kan förstöra en hel dag då jag inte orkar prata med någon. Dagsljus blir till strålkastare, ja ni fattar...
Jag är stressad emellanåt, studier och nu halvt stressiga jobb men det är ju en del av livet och något de flesta är drabbade utav. Inget jag går in i väggen för i alla fall.
Avslappnad känner man sig kanske inte så ofta som man skulle vilja men som sagt, jag tror det är problem hos många i dagens hektiska samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
3.
Tja, vi kan ju säga såhär - artisterna själva har det. Av de artister jag känner så har de alltid hörlurar både när de åker på turnéer, på festivaler eller när de är på konserter.
Jag har vuxit upp i den kretsen så jag har kanske är aningen partisk, men jag är av åsikten att det är fjantarna som går runt utan, bara för att ha tinnitus resten av kvällen. Sätta örat mot högtalaren började liksom sluta bli coolt när man började i sjuan ungefär.
Jag vet inte om din födsel kan ha med det att göra, men jag tycker att det låter som en märklig sak att anta. Hur skulle det hänga ihop rent medicisnkt menar du? Siulle det inte lika väl kunna vara att du t.ex. har någon form av migrän, eller att det är så psykiskt inpräntat för dig att du inte kan sluta tänka på det?
Okej, jo det är nog sant det du säger.
Migrän tror jag absolut inte, känner inte igen mig i symptomen särskilt mycket.
Jag tänkte att den tidiga födseln kunde ha gjort att vissa små men betydliga saker inte hann utvecklas men det är kanske en korkad gissning då det mesta är färdigutvecklat vid den tiden.
Psykiskt inpräntat är jag inte så säker på. Har alltid tyckt det varit obehagligt med höga ljud och har också alltid varit känslig för lukter. Min morfar brukar skoja och säga att jag kunde ha jobbat hos polisen med att lösa narkotikafall med min näsa.
Men det sägs ju att människor föds olika känsliga i nervsystemet, sedan hur mycket forskning som stödjer detta vet jag inte men hur skulle detta kunna vara en evolution fördel isf? För nackdelar finns det ju gott om menar jag.