2015-04-11, 19:56
Medlem
Underbart väder, och Marassi är så jävla skön arena. Fina förutsättningar.

Stör mig såklart att Conti sitter på bänken. Men det är väntat eftersom det skurit sig mellan il Capitano ioch den gode Zeman. Dessena tog över bindeln.

Cagliari gjorde ännu en ok match. Dominerade första halvlek där man borde gjort ett par mål, men i andra kom Genoa ut och tog över. Två snabba mål och matchen var över...

Man skulle behöva ett passningssäkert, bollvinnande rivjärn på mittfältet. En spelare som visar moral, styrka och leder laget. Och nej tyvärr är det inte Dessena...Men allra mest behöver behöver de en stabil målskytt som omvandlar alla dessa chanser till mål. Zemans spel skapar många chanser, och släpper till en hel del bakåt. Jag hoppades länge på att återföreningen Zeman och Sau skulle ordna detta, men... Kanske borde man behållt Pinilla, eller så skulle man ha lockat Mancosu med större pengar.

Undrar hur många som är kvar på den vackra ön nästa säsong?
Citera
2015-04-11, 22:42
Medlem
Hellas mot Inter. Så mycket tristare än Genoa mot Cagliari. Så jag skiter i matchen.

Målskyttar! För att man vinner genom att göra fler mål än motståndaren. Jag har en förkärlek till de stenhårda generalerna på mitten. Tänk Jonas Thern som med briljant spelsinne, blick för spelet och stenhård bollvinnare var en general som ledde laget. Men målen måste in. Tänk Martin Dahlin.

Icardi mot Luca Toni. Endast Teves och Menez hade gjort fler mål. Inför matchen hade de gjort 16 mål vardera. Inter har dock gjort betydligt fler mål än Hellas.

Icardi gjorde mål och tog Inter till samma poäng som Milan. Inter körde över Hellas. Men fortfarande en bra bit ifrån europaspel. Jag ser inte Inter spela i Europa nästa säsong. Fullständigt jävla misslyckande och fiasko efter en stor satsning.

Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Luca Toni har bl.a. den egenskapen att han i princip alltid har en positiv och lagkamratsuppmuntrande attityd på planen, vad gäller kroppsspråk och minspel osv. Han sträcker handen i luften gång på gång för att markera att han vill ha bollen, och om framspelningen misslyckas blir det varken en besk grimas, ett illvilligt stirrande eller några hårda ord gentemot spelare som kan sägas vara "lägre i hierarkin".

Mandorlini betonar hela tiden Luca Tonis betydelse. Och mycket riktigt tar han sitt ansvar. Utan Luca Toni hade nog Hellas åkt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=AXoxHStbAFE

2006 gjorde han 31 mål i Serie A. Ingen har gjort 30 mål sedan 1950-talet! Världsmästare, Golden Shoe och sedan Capocannoniere även i Bundesliga.

https://www.youtube.com/watch?v=_h3Pl5FeXQE

Då hans fru fick missfall led tråden med honom. Och när han sedan fick barn så jublade tråden. En spelare som alla kan tycka om och samlas kring. Genomsympatisk och fantastiskt skicklig. Jag kan nästan nämna honom på samma nivå som Roberto Baggio. Nästan...

Han fick sitt genombrott sent. Och av min erfarenhet så är de per definition nästan alltid trevligare.

Icardi däremot är en skitstövel. En patetisk dumjävel, som dock är duktig på att göra mål. Platt. Intetsägande. Finns inget intressant att berätta förutom hans meningslöshet.Han står som en symbol för var vår kultur befinner sig. Idol. Lets dance. Melodifestivalen. Ex on the Beach... Jag föraktar dem och honom.

I Cagliari är bästa målskytten Sau. Med fem usla mål... Endast Parma har ingen spelare som gjort fler mål än fem... Och där hade Cassano gjort fem då han valde att sluta i januari... Cagliari stupar på att de inte gör mål. Under Zeman! Vafan, idag hade de tre i trävirket och flera andra som lika gärna skulle kunna ha blivit mål. Marginalerna är emot. Som vanligt. Och det brukar tyda på något mer än bara ”otur”.
Citera
2015-04-11, 23:30
Medlem
anteri17s avatar
Jag antar att det sjundeplacerade laget i Serie A får en Europa League-plats vid händelse av Napoli- eller Viola-vinst i vårens EL-spel. Det öppnar månne upp en sista möjlighet för Inter att spela kontinentalt tävlingsspel även nästa säsong. Viktig seger ikväll.

Angående den mer säkra sjätteplatsen så är det viktiga matcher imorgon. Torino vill på allvar blanda sig i kampen genom att slå, eller åtminstone ta poäng, hemma mot Roma. Napoli tar samtidigt emot Fiorentina. Napoli behöver om inte finna tro och självförtroende inför EL-veckan, så iaf ta poäng för att hålla avståndet ner till jagande lag. Det vore ju en sensation om Napoli skulle slarva bort en EL-plats.
Senare på kvällen är det ytterligare ett bra möte. Ett Milan med två raka segrar skulle må ännu bättre med en tredje, medan Samp behöver poäng för att inte känna lagen på plats 7-10 frusta dem i nacken.

Själv tycker jag det vore kul om Torino fortsätter på sin fina form, och således kniper sjundeplatsen. Likaså tycker jag Mihajlovic´s Samp hittills är förtjäna av Europaspel nästa säsong. Men för att båda ska utmana om EL-titeln nästa år så krävs det en italiensk seger i EL. Och det vore ju underbart på mer än bara ett sätt. Ranking, status och framtidstro. Och jag vill just tro att Napoli är ett lag som höjer sig i större matcher, som lever för kvällar likt den på torsdag. Det är dags för Italien att ta sin första Europa-titel sedan Mous Inter. Allt snack om att plocka poäng för rankingen är slut för den här säsongen. Säsongs-koefficienten är redan bra nog. Nu är det all-in mot EL-titeln för Napoli, men även för Viola. I CL har Juve det tuffare, men troligtvis är man semifinalklart om elva dagar. Spänn bågen säger jag. Tre perfekta matcher från att vara Europas bästa lag. Det är då fan inte omöjligt.

Det kommer spelas några fantastiska matcher under våren. Det gäller att njuta av serieavslutningen, njuta av kampviljan i Europa. Det är så jävla lätt att slentriantitta och slentrianspela i slutet av en säsong. Nu höjer vi tempo och fokus.
Citera
2015-04-12, 15:27
Medlem
asslikethats avatar
Åttonde raka för Lazio idag vid vinst.
Citera
2015-04-12, 16:18
Medlem
JayGatsbys avatar
Jävlar i mig vad mitt Lazio är bra!

2a-plats och bibehållen trupp över sommaren; Hello CL!
Citera
2015-04-12, 20:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det går bra nu.
Forza Lazio!
Citera
2015-04-13, 04:19
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Nån kommer offras. Högst troligen Anderson eller Keita. Hoppas dock att laget får en säsong till. Sköna lirare hela bunten. Kanske räcker det med att Onazi säljs och Ciani + Ledesmas kontrakt går ut. Hade gärna sett Ekdal i Lazio om det blir av.
Citera
2015-04-13, 07:01
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby

Trodde ni alla höll på juve

Måste de inte ersätta klose? Who most desireable???
Citera
2015-04-13, 11:58
Medlem
Jag, snillet och kanske framförallt Ezzelino och säkert många andra har ställt frågan varför inte Hamsik spelar mer. Jag kollade som hastigast upp Napolis senaste matcher i Serie A.

Napolis matcher i Serie A och spelade minuter för Hamsik.
Fiorentina 3-0 Vinst 26 minuter
Roma 1-0 Förlust, 0 minuter
Atalanta 1-1 Oavgjort 20 minuter
Hellas 2-0 Förlust 82 minuter
Inter 2-2 Oavgjort 78 minuter

Dvs Napoli har på de senaste 6 matcherna gjort 6 mål. 6 matcher är 540 minuter. Varav Hamsik spelat 206 minuter. Och han har på den tiden gjort tre mål och två assister. Dvs varit direkt inblandad i 5 av 6 mål.

Frågan kvarstår. Varför spelar inte Hamsik mer?
Senast redigerad av Brille68 2015-04-13 kl. 12:06.
Citera
2015-04-13, 19:44
Medlem
Luca Toni hyllas av många, inte minst av mig. Han har med sina 10 mål gjort flest mål i Serie A under året 2015.

Men samtidigt vill jag lyfta fram Handanovic. Som tog Luca Tonis straff. Har räddat fyra av de fem straffar som blivit dömda mot Inter under denna säsong. Och han har räddat 21 av totalt 57 straffar i Serie A. Galet bra.
Citera
2015-04-13, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Frågan kvarstår. Varför spelar inte Hamsik mer?
På väg bort? Det blir väl än mer troligt i och med att Napoli verkar missa CL.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men samtidigt vill jag lyfta fram Handanovic. Som tog Luca Tonis straff. Har räddat fyra av de fem straffar som blivit dömda mot Inter under denna säsong. Och han har räddat 21 av totalt 57 straffar i Serie A. Galet bra.
Galet bra är helt rätt. Nästan lika bra som jag; under min 11-mannakarriär räddade jag 12 av 15 straffar (exkl. straffläggningar). Kanske är det så att de straffar han fått rädda har varit av högre kvalitet dock, men ändå. Hylla sig själv kan man väl få göra ibland?
Citera
2015-04-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
På väg bort? Det blir väl än mer troligt i och med att Napoli verkar missa CL.
...

Jag tror att Hamsik vill stanna. Gjorde debut i Serie A för Brescia när han var 17 år. Spelat för Napoli i 8 säsonger, trots att han bara är 27 år. Kapten!

Gift och har två barn som växt upp i Neapel. Hans syster är gift med Gargano och har två barn. Fann denna bild då jag som hastigast googlade på hans pappa: http://www.mondonapoli.com/wp-content/uploads/2014/11/richard-hamsik-150x150.jpg

Och det mesta tyder på att Benitez är på väg bort...Samtidigt finns det stora klubbar som lockar med stora pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in