Hellas mot Inter. Så mycket tristare än Genoa mot Cagliari. Så jag skiter i matchen.
Målskyttar! För att man vinner genom att göra fler mål än motståndaren. Jag har en förkärlek till de stenhårda generalerna på mitten. Tänk Jonas Thern som med briljant spelsinne, blick för spelet och stenhård bollvinnare var en general som ledde laget. Men målen måste in. Tänk Martin Dahlin.
Icardi mot Luca Toni. Endast Teves och Menez hade gjort fler mål. Inför matchen hade de gjort 16 mål vardera. Inter har dock gjort betydligt fler mål än Hellas.
Icardi gjorde mål och tog Inter till samma poäng som Milan. Inter körde över Hellas. Men fortfarande en bra bit ifrån europaspel. Jag ser inte Inter spela i Europa nästa säsong. Fullständigt jävla misslyckande och fiasko efter en stor satsning.
Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Luca Toni har bl.a. den egenskapen att han i princip alltid har en positiv och lagkamratsuppmuntrande attityd på planen, vad gäller kroppsspråk och minspel osv. Han sträcker handen i luften gång på gång för att markera att han vill ha bollen, och om framspelningen misslyckas blir det varken en besk grimas, ett illvilligt stirrande eller några hårda ord gentemot spelare som kan sägas vara "lägre i hierarkin".
Mandorlini betonar hela tiden Luca Tonis betydelse. Och mycket riktigt tar han sitt ansvar. Utan Luca Toni hade nog Hellas åkt ut.
https://www.youtube.com/watch?v=AXoxHStbAFE
2006 gjorde han 31 mål i Serie A. Ingen har gjort 30 mål sedan 1950-talet! Världsmästare, Golden Shoe och sedan Capocannoniere även i Bundesliga.
https://www.youtube.com/watch?v=_h3Pl5FeXQE
Då hans fru fick missfall led tråden med honom. Och när han sedan fick barn så jublade tråden. En spelare som alla kan tycka om och samlas kring. Genomsympatisk och fantastiskt skicklig. Jag kan nästan nämna honom på samma nivå som Roberto Baggio. Nästan...
Han fick sitt genombrott sent. Och av min erfarenhet så är de per definition nästan alltid trevligare.
Icardi däremot är en skitstövel. En patetisk dumjävel, som dock är duktig på att göra mål. Platt. Intetsägande. Finns inget intressant att berätta förutom hans meningslöshet.Han står som en symbol för var vår kultur befinner sig. Idol. Lets dance. Melodifestivalen. Ex on the Beach... Jag föraktar dem och honom.
I Cagliari är bästa målskytten Sau. Med fem usla mål... Endast Parma har ingen spelare som gjort fler mål än fem... Och där hade Cassano gjort fem då han valde att sluta i januari... Cagliari stupar på att de inte gör mål. Under Zeman! Vafan, idag hade de tre i trävirket och flera andra som lika gärna skulle kunna ha blivit mål. Marginalerna är emot. Som vanligt. Och det brukar tyda på något mer än bara ”otur”.