Det var ju väldigt vad många unga kvinnor med invandrarbakgrund som kör runt i Malmö nuförtiden, det är ju en slöjbeklädd ung kvinna bakom ratten i nästan varannan bil här i staden!
Det är bara att kolla in i valfri VW Polo, Audi A3, VW Golf, BMW 1-serie eller Mercedes A klass.
(i Malmö kör man bara Audi, BMW, Mercedes och Volkswagen).
Jag tycker det är riktigt trevligt faktiskt, svårt att förklara med ord - men jag ska försöka. Jag menar att integrationen av invandrarna här i Malmö faktiskt ändå funkar rätt bra, det som jag gillar mest är att Malmö inte känns som en svensk stad, det är ingen svensk stad!
Det är en internationell stad som mer liknar en valfri stad vid betydligt sydligare breddgrader, både till hur staden ser ut, känslan, stadens karaktär, invånarnas mentalitet och så vidare.
Härligt avslappnad stämning, här tar man inte hårt på trafikregler och sånt, man parkerar där man har lust, enda viktiga regeln är att alltid slå på varningsblinkersen när man parkerar
Köra mot rött ljus är ok om det precis har slagit om till rött
Hastighetsgränserna är bara en rekommendation
Högerregel och sånt trams existerar inte, störst kör först
En bra kommunikation bilförare emellan är viktigt, här sker detta med hjälp av bilens tuta och vilt gestikulerande
Ni som läser denna tråden, men som aldrig har varit i Malmö, kom hit ner på semester nu sommar och njut av den avslappnade och kontinentala atmosfären, - visst, Malmö har sina problem det vet vi, men Malmös känsla och karaktär gör ju också staden till vad den är!