Citat:
Ursprungligen postat av
Anders-Lundgren
Bara för att man inte kan hjälpa vilken sexuell dragning man har är det ingen anledning till att hylla och försöka popularisera perversioner. Att dessutom starta festivaler där man försöker ge intrycket av att homosexualitet representerar mod och elegans, och rikta in denna propaganda till barn, är bara sjukt. Ska heterosexuella kanske framstå som fega för att de inte "vågar" sticka ut ur mängden? Det kanske till och med finns bisexuella personer som bestämmer sig för att helt och hållet gå med i bortalaget för att vara litet extra "trendiga". Naturligtvis bör heteronormen stå som en solitär norm av etiska skäl.
Homosexualitet kan faktiskt på sätt och vis representera mod och elegans, det krävs nämligen enorma mängder mod för att någon ska våga komma ut med en homosexuell läggning.
Jag känner faktiskt en kille som är homosexuell, och jag har känt honom nästan hela livet - jag tänker då fan inte börja fjanta med honom och betrakta honom som "konstig" bara för att han råkar tända på samma kön, han är precis samma kille som jag har känt sen 5-6-årsåldern, och om jag någonsin märker att han blir trakasserad för den saken (vilket lyckligtvis hittills inte har hänt, i alla fall inte såvitt jag vet) så tänker jag verkligen inte tolerera det.
Homosexualitet må vara "avvikande" i det avseendet att det krävs en man och en kvinna för att man ska kunna föra vidare sina gener, men det är inte
skadligt på något sätt.
Det enda som är skadligt med den här saken är alla trakasserier som homosexuella personer jämt utsätts för.