2015-03-03, 21:00
Medlem
Om det är någonting som är en störning så är det att trakassera folk enbart för att de har en "avvikande" sexuell läggning.

Allvarligt talat, orka - fokusera på någonting vettigare istället.
Senast redigerad av Peter_18 2015-03-03 kl. 21:05.
Citera
2015-03-04, 02:05
Medlem
Nexeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Källa på det fetmarkerade tack. Vetenskapens värld på SVT hade för en tid sedan ett program om homosexualitet där man konstaterade att den var medfödd. Så ge en källa på ditt påstående annars faller det inom ramen för oupplysta fördomar.

SVT
Citera
2015-03-04, 02:16
Medlem
Nexeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonSchwarzwald
Evolutionen har ju också lärt oss att alla inte behöver eller ens får para sig så det argumentet är rätt svagt. Individer är obetydliga, det är arten, dvs helheten, som har betydelse.

Sant, bögar är alltså mänskliga bromsklossar som sorterats bort/mobbats ut i periferin av den sexuella selektionen.

Citat:
Nu är människan mer komplicerad då vi inte bara har natur utan också kultur som påverkar och styr vårt sexualliv och hur vi organiserar världen utifrån kön/genus/sexualitet. I en kultur där homosexualitet inte existerar som en identitetskategori så blir människor givetvis inte heller homosexuella, men de kan fortfarande känna samkönad lust förstås. Men man behöver inte vara homosexuell för att ha homosexuellt könsumgänge.

Min utgångspunkt är att samkönad lust endast uppstår vid dysfunktionella familjeförhållanden.
Citera
2015-03-07, 01:41
Medlem
Nej homosexualitet är ingen psykisk störning. Själv insåg jag vid 14 år att jag kanske
var bög. Självmordsförsöket var hemskt. Att du är bög innebär inte att du gillar
analsex eller tänder på småglin. Det är så mycket skitsnack om bögar
Citera
2015-03-07, 07:17
Medlem
Jag är inte direkt religiös, men anser att vi skapades för ändamålet att befrukta varandra och föra generationen vidare, vilket endast en hanne och en hona kan göra ihop. Endast en penis kan befrukta en vagina och endast en vagina kan befruktas av en penis. Därmed anser även jag att det är en störning. Man kan naturligtvis inte rå för sin läggning, och jag bryr mig inte om vad vuxna personer gör privat i sina sovrum. Men jag begriper mig inte på allt hyllande kring denna avvikelse.
Citera
2015-03-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag är inte direkt religiös, men anser att vi skapades för ändamålet att befrukta varandra och föra generationen vidare, vilket endast en hanne och en hona kan göra ihop. Endast en penis kan befrukta en vagina och endast en vagina kan befruktas av en penis. Därmed anser även jag att det är en störning. Man kan naturligtvis inte rå för sin läggning, och jag bryr mig inte om vad vuxna personer gör privat i sina sovrum. Men jag begriper mig inte på allt hyllande kring denna avvikelse.
Nu är grejen bara det att homosexuella människor inte skadar vare sig varandra eller andra människor på något sätt, och de upplever precis samma typer av känslor som heterosexuella människor, får känslor för en specifik person osv, så det är inte något "fel" på den sexualiteten i avseendet att den skulle vara olämplig eller hotfull.
Och jag tror faktiskt inte att mänsklighetens överlevnad är hotad bara för att typ 5% är homosexuellt lagda, vi är ju faktiskt på gränsen till överbefolkade och jag tror att de övriga 6 650 000 000 människorna på Jorden kan sköta det framtida generationsöverförandet alldeles utmärkt.

Jag anser att mänsklighetens nästa steg i evolutionen är att utveckla en respekt för homosexuella människor till en sån pass hög grad att homosexuella människor kan umgås med varandra i sexuella förhållanden ute bland folk utan att behöva känna sig "utpekade";
det hade faktiskt på allvar gjort världen till en bättre plats.
Senast redigerad av Peter_18 2015-03-11 kl. 00:22.
Citera
2015-03-11, 07:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexeu
SVT
Du hade alltså ingen källa. Bara dina egna fördomar således.
Citera
2015-03-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Nu är grejen bara det att homosexuella människor inte skadar vare sig varandra eller andra människor på något sätt, och de upplever precis samma typer av känslor som heterosexuella människor, får känslor för en specifik person osv, så det är inte något "fel" på den sexualiteten i avseendet att den skulle vara olämplig eller hotfull.
Och jag tror faktiskt inte att mänsklighetens överlevnad är hotad bara för att typ 5% är homosexuellt lagda, vi är ju faktiskt på gränsen till överbefolkade och jag tror att de övriga 6 650 000 000 människorna på Jorden kan sköta det framtida generationsöverförandet alldeles utmärkt.

Jag anser att mänsklighetens nästa steg i evolutionen är att utveckla en respekt för homosexuella människor till en sån pass hög grad att homosexuella människor kan umgås med varandra i sexuella förhållanden ute bland folk utan att behöva känna sig "utpekade";
det hade faktiskt på allvar gjort världen till en bättre plats.
Bara för att man inte kan hjälpa vilken sexuell dragning man har är det ingen anledning till att hylla och försöka popularisera perversioner. Att dessutom starta festivaler där man försöker ge intrycket av att homosexualitet representerar mod och elegans, och rikta in denna propaganda till barn, är bara sjukt. Ska heterosexuella kanske framstå som fega för att de inte "vågar" sticka ut ur mängden? Det kanske till och med finns bisexuella personer som bestämmer sig för att helt och hållet gå med i bortalaget för att vara litet extra "trendiga". Naturligtvis bör heteronormen stå som en solitär norm av etiska skäl.
Citera
2015-03-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Naturligtvis bör heteronormen stå som en solitär norm av etiska skäl.

Jo, säkerligen enligt din etik... Dock är det en ganska grundläggande kraft i samhället att vi inte försöker styra andra människors etik, så länge det inte skadar någon annan.
Citera
2015-03-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jo, säkerligen enligt din etik... Dock är det en ganska grundläggande kraft i samhället att vi inte försöker styra andra människors etik, så länge det inte skadar någon annan.

Men snälla. Människor skadas och krossas ju dagligen genom vårt sätt att leva, genom vårt samhälle, samtidigt som Sverige bedrivs av politiker som bara skapar rättigheter för enskilda grupper, som därutöver inte står fem öre för anständighet, respekt för andra osv.

Får jag vara fräck och påstå att du gått på en nit, en hiskelig förenkling av verkligheten, från politiskt håll?
Citera
2015-03-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Men snälla. Människor skadas och krossas ju dagligen genom vårt sätt att leva, genom vårt samhälle, samtidigt som Sverige bedrivs av politiker som bara skapar rättigheter för enskilda grupper, som därutöver inte står fem öre för anständighet, respekt för andra osv.

Får jag vara fräck och påstå att du gått på en nit, en hiskelig förenkling av verkligheten, från politiskt håll?

Och vad har detta med homosexualitet att göra menar du?
Citera
2015-03-12, 08:33
Medlem
Tycker denna diskussion blir lite för svart eller vit.

Jag har förstått följade:

Alla ting (organismer, molekyler, atomer och kvarkar) har en inneboende "vilja" att överleva och utvecklas. Eller är det jag (som tänkande människa) som ser allt som lyckats "överleva" (inte strimlats sönder av ett svart hål) som att de har en "vilja". Jaja, same shit.

Alltså. Gener som presterar bättre än andra gener överlever och sprids. Resten dör ut.
Tydligen finns det en gen som gör kvinnor mycket kåtare vilket leder till att de knullar och skaffar fler barn. En bra strategi om man ska överleva (?). En biprodukt av denna gen är att ca 5% av alla män som föds blir homosexuella. Så vfn, störning, nja. Som att "gud" spelar på sin bästa hand. Han får pocket ess på given och går all in. Klart han inte kan vinna alla gånger, men fanimig den bästa handen i spelet.

tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in