Citat:
Ursprungligen postat av
Anders-Lundgren
Jag är inte direkt religiös, men anser att vi skapades för ändamålet att befrukta varandra och föra generationen vidare, vilket endast en hanne och en hona kan göra ihop. Endast en penis kan befrukta en vagina och endast en vagina kan befruktas av en penis. Därmed anser även jag att det är en störning. Man kan naturligtvis inte rå för sin läggning, och jag bryr mig inte om vad vuxna personer gör privat i sina sovrum. Men jag begriper mig inte på allt hyllande kring denna avvikelse.
Nu är grejen bara det att homosexuella människor inte skadar vare sig varandra eller andra människor på något sätt, och de upplever precis samma typer av känslor som heterosexuella människor, får känslor för en specifik person osv, så det är inte något "fel" på den sexualiteten i avseendet att den skulle vara olämplig eller hotfull.
Och jag tror faktiskt inte att mänsklighetens överlevnad är hotad bara för att typ 5% är homosexuellt lagda, vi är ju faktiskt på gränsen till överbefolkade och jag tror att de övriga 6 650 000 000 människorna på Jorden kan sköta det framtida generationsöverförandet alldeles utmärkt.
Jag anser att mänsklighetens nästa steg i evolutionen är att utveckla en respekt för homosexuella människor till en sån pass hög grad att homosexuella människor kan umgås med varandra i sexuella förhållanden ute bland folk utan att behöva känna sig "utpekade";
det hade faktiskt på allvar gjort världen till en bättre plats.