2015-04-13, 00:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Inte jag heller. Jag tenderar se det som en alternativ förklaringsmodell där utfallet är avhängigt Åkessons hälsotillstånd. Det är helt enkelt tiden som får utvisa hur det går med arbetsträningen. Huruvida Mattias Karlsson önskar rensa bort Jimmie Åkesson ska förstås också vägas in som en möjlighet.

Konspirationsnojan är total. Det är Hitler, judar, stöveltramp och Bergen-belsen för fulla muggar.

Den stackars Jan Olof Bengtsson kämpar på sin blogg för att rentvå sig från Expos smutskastning. Jag skriver "stackars" eftersom JOB framstår som en yrvaken bokmal, som hade noll koll på vilken smutsiga metoder, som somliga (alla?) politiker är beredda att använda.

Läs och begrunda:

http://janolofbengtsson.com/2015/04/09/antisemitismen-och-jag/

Frappant hade en tänkvärd synpunkt:

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
SD kommer fortfarande att kunna rekrytera folk till anställningar och till riksdagslistan. Däremot kommer detta allvarligt att skada SD:s försök att rekrytera kvalificerat folk till ledande positioner i kommuner och landsting. Är det någon som inser konsekvenserna av rättsröta och regellös despoti, så är det just den typen av personer. De kommer att sitta och fundera på om de ska riskera Volvo, villa och vovve i SD för sin övertygelses skull. När de ser vad som kan hända med människor som fullgjort tio goda år av uppoffringar för partiet, men som ska uteslutas för att demonerna som jagar Jomshof och Karlsson på nätterna har sagt det, då kommer de att komma på, att det ska de inte.
Citera
2015-04-13, 00:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
US-stödet ryker så fort SDU ombildas till politiskt parti. Därför kan man lugnt utgå ifrån att denna ombildning dröjer. Den kommer definitivt att dröja bortom den punkt när Kasselstrand inte längre är valbar till ordförande av åldersskäl.

Men SDU kan väl ändra sina stadgar om de vill behålla Kasselstrand efter en avknoppning från SD. US-stödet är väl inte villkorat till ledarens ålder?
Citera
2015-04-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den stackars Jan Olof Bengtsson kämpar på sin blogg för att rentvå sig från Expos smutskastning. Jag skriver "stackars" eftersom JOB framstår som en yrvaken bokmal, som hade noll koll på vilken smutsiga metoder, som somliga (alla?) politiker är beredda att använda.

Läs och begrunda:

http://janolofbengtsson.com/2015/04/09/antisemitismen-och-jag/

Frappant hade en tänkvärd synpunkt:

Stackars sate. Om han bara lärt sig att det finns vissa ämnen man absolut ska hålla käft om. Öppnar man käften beträffande dessa gör man sig alltid sårbar. Så onödigt....men men...han får väl lära sig!
Citera
2015-04-13, 01:02
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Men SDU kan väl ändra sina stadgar om de vill behålla Kasselstrand efter en avknoppning från SD. US-stödet är väl inte villkorat till ledarens ålder?
SDU kan inte fortsätta som ett ungdomsförbund om man knoppar av från SD. Det blir helt omöjligt att rekrytera ungdomar om inte engagemanget åtminstone potentiellt kan leda till en politisk karriär. Om SD bryter med SDU så måste man ombilda till parti eller lägga ner.
Citera
2015-04-13, 01:02
Medlem
Citat:

I s f får de nog inte ett nickel från ungdomsstyrelsen.

Kan hela detta spektakel bero på att Kasselstrand är desperat? Han måste röra om i grytan nu, annars är hans politiska karriär tvärslut. I s f förstår man att han satte allt på ett kort och använde Hahne som nyttig idiot.
Citera
2015-04-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
SDU kan inte fortsätta som ett ungdomsförbund om man knoppar av från SD. Det blir helt omöjligt att rekrytera ungdomar om inte engagemanget åtminstone potentiellt kan leda till en politisk karriär. Om SD bryter med SDU så måste man ombilda till parti eller lägga ner.

Kan inte SDU teoretiskt sett fortsätta som ett obundet ungdomsförbund? JAg tänker på under en ev uppbyggnadsfas av ett tänkt nytt parti.

Ska de däremot bilda parti gäller förstås andra regler.
Citera
2015-04-13, 01:06
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Kan inte SDU teoretiskt sett fortsätta som ett obundet ungdomsförbund? JAg tänker på under en ev uppbyggnadsfas av ett tänkt nytt parti.

Ska de däremot bilda parti gäller förstås andra regler.
Visst kan man fortsätta tills man blivit beviljad ungdomsbidrag för nästa kalenderperiod och sedan ombilda till politiskt parti.
Citera
2015-04-13, 01:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Nu gällde min fråga vad som är formellt möjligt. SDU kan väl fortsätta som ett "fristående" ungdomsförbund och även ändra sina stadgar utan att stödet från US dras in? Eller menar du att stödet är villkorat på att de tillhör ett parti?
Citera
2015-04-13, 01:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Stackars sate. Om han bara lärt sig att det finns vissa ämnen man absolut ska hålla käft om. Öppnar man käften beträffande dessa gör man sig alltid sårbar. Så onödigt....men men...han får väl lära sig!

JOB har en "D.Phil. (Oxon.)" och är kapabel till den här sortens formuleringar:

Citat:
Jag använder här tills vidare begreppet transcendens i en allmän mening, syftande på den verklighet som ligger bortom den empiriskt givna fenomenella verkligheten och det mänskliga förståndets egna kategorier, icke exempelvis specifikt kantiansk eller dialektisk-teologisk (Barth m.fl.) betydelse av det för alla mänskliga själsfakulteter alltid principiellt oåtkomliga.

JOB ansåg sig nog höjd över alla simpla misstankar, där han svävar högt uppe i det blå... långt "bortom den empiriskt givna fenomenella verkligheten". Jag betvivlar, att han ens snuddade vid tanken, att Expo skulle citera honom, på Expos sedvanliga kreativa sätt... och att Mattias Karlsson skulle (som det verkar) offra honom.
Citera
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Nu gällde min fråga vad som är formellt möjligt. SDU kan väl fortsätta som ett "fristående" ungdomsförbund och även ändra sina stadgar utan att stödet från US dras in? Eller menar du att stödet är villkorat på att de tillhör ett parti?
Nej jag menar att utan SD så är SDU en blindtarm och det kommer bli helt omöjligt att rekrytera nya medlemmar. För att göra det måste man ombilda till parti. Men som tidigare påpekats så kan det vara smart att vänta med det tills man beviljats bidrag för nästa kalenderår.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Visst kan man fortsätta tills man blivit beviljad ungdomsbidrag för nästa kalenderperiod och sedan ombilda till politiskt parti.

Ser att du redan besvarat frågan ovan. Men måste de ombilda efter ett år eller kan de fortsätta som fristående ungdomsförbund i flera år? Att bygga upp ett nytt parti kan ju ta tid.
Citera
2015-04-13, 01:28
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ser att du redan besvarat frågan ovan. Men måste de ombilda efter ett år eller kan de fortsätta som fristående ungdomsförbund i flera år? Att bygga upp ett nytt parti kan ju ta tid.
Enligt min erfarenhet så finns det inga ungdomar som vill harva i ett ungdomsförbund år efter år utan att det ser ut att leda någonstans. Man kan göra det för festerna och för att träffa en framtida man eller hustru, men om engagemanget inte ser ut att leda till någonting så är det färre potentiella framtida makar man kan hoppas att träffa på det sättet, och då tröttnar man snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in