2015-04-12, 18:45
Medlem
Jag vet inte hur ja ska göra halva jag vill leva o andra halvan vill dö. Ja bor på ett boende som BARA kritiserar mig o nervärderar mig !!! Dom har tillome anmält min gode man !!! TVÅ ggr , BARA för att han försöker få mig förflyttad från från detta getto. Dom hotar o dra in aktviteter för mig , stallet o kören , OM ja inte slutar kontakta komunen. Jag har vart skadefri i 9 månader o 2 vecker o inte vatt på spåren. Men nu böjar dt bli svårare o svårare o stå emot.
Ida fick ja tex reda på att denna månad får ja ingen permission !!! Normalt har ja en helg i månan men nu får ja inte dt pga att ja va hemma i påsk. O förra veckan sa dom att ja fick välja på denna helg e nästa helg o nu när vi då hr planerat me mamma o pappa (vi tre har planerat) så ska dom ändra på dt asså va FAN ä dt me om ??? Ja har Autism o då kan man INTE göra så !! D som o säga te nån här får du kakan o sen likafort ta tebaks den.
Ja har sån lust o gå te dom där jäva spåren o bara skita i allting , för ja pallar inte me dt här så fort ja ska prata me pers. får ja hjärtklappning o ångest.
Vi har larmat te komunen men dom gör INGENTING o dom kommer inte att anmäla sig själva , Lex Sarah , för DOM tycker inte att dom har gjort nått fel !!!
Ja har ju för fan blitt SÄMRE sen ja kom hit , me INGEN jävel gör nått !!!
När folk undrar , ja men nått bra måste dt ju finnas - då svarar ja : jaa dom ä bra på o gå bakom ryggen på oss klieter o rotar i saker o ting o snokar på våra rum. Då blir dom tysta.
Ja vet snart inte ut eller in o snart är dt en ny förhandling , den ä var sjätte månad. O boendet har VARJE ggn övertalat den läkare som ä me på förhandlingen likaså min läkare ja harpå psyk , att ja ljuger o dt gör att ja inte orkar längre.
Men sen ä dt som så att när ja väl ä framme ve spåren så har ja ibland ringt efter jourhavande präst , men ja vet inte om ja törs dt längre för man inbillar sig att dom ska höra tågen för godstågen hörs så högt o ä då rädd att dom ska höra dom o då se vart j ä o skicka ut ambulansen , har hänt förut.

Finns dt nån här som vet OM dom på 112 kn se VART man ä ?? O när man har lagt på , kan dom då ändå s var man befinner sig ?? O likaså om man flyttar på sig , kan dom se dt me ??

Sen har nåra skrämt upp mig o sagt att tåget måste gå 90 100 fr att man ska lyckas dö , stämmer dt ?? En annan ggn va dt nån som hade sett mig o som ringt te polisen som ringde upp mig , kan dom se vart ja ä ?? För dom kom näsan ända fram te mig då

Ja blir SÅ irriterad på dom som tror att ja bara går te spåret för o få uppmärksamhet
INGEN skulle ju sakna mig , men frågan ä om dt ä så säkert o stå där , för ja vet inte hur fort dom kö där o sen vet ja inte om ja ska sitta på spåret el om ja ska ligga. Dom flesta tåget har en tjock sak längst fram på tågen o ja tror att den ä för att folk ska knuffas bort från spåret.

Ja ville bara skriva av mig lite
Citera
2015-04-12, 18:59
Medlem
sgeddingagglis avatar
Det låter som att lokaltidningen där du bor vore ett alternativ. Ring dit och berätta vad som händer och inte händer där du bor. Verkar inte vara ett bra alternativ för dig att förlita dig till kommunen, inte just nu i alla fall, de lär agera likadant framöver också. En tidningsartikel eller om kommunen får veta att det kan komma en artikel kanske kan få dem att bli lite resonliga och lyssna på det du säger och vill.
Citera
2015-04-12, 19:01
Medlem
Nej, 112 kan inte se var du befinner dig så du kan lugnt ringa dit när du känner att du behöver hjälp.

Självklart skulle någon sakna dig. Du har ju saker inplanerade med din familj, och då betyder det att de vill vara med dig, för att de älskar dig.

Varför mår du dåligt just nu? Är det på grund av att du känner dig instängd där?

Edit:
Jag tycker att sgeddingaggli gav ett väldigt bra tips. Kontakta någon lokaltidning om du känner dig felaktigt behandlad. Men försök att prata lugnt med dem så att den du pratar med kan greppa situationen.
Senast redigerad av 3. 2015-04-12 kl. 19:04.
Citera
2015-04-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Det låter som att lokaltidningen där du bor vore ett alternativ. Ring dit och berätta vad som händer och inte händer där du bor. Verkar inte vara ett bra alternativ för dig att förlita dig till kommunen, inte just nu i alla fall, de lär agera likadant framöver också. En tidningsartikel eller om kommunen får veta att det kan komma en artikel kanske kan få dem att bli lite resonliga och lyssna på det du säger och vill.

Tyvärr tror ja inte att dt hjälper
Citera
2015-04-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Nej, 112 kan inte se var du befinner dig så du kan lugnt ringa dit när du känner att du behöver hjälp.

Självklart skulle någon sakna dig. Du har ju saker inplanerade med din familj, och då betyder det att de vill vara med dig, för att de älskar dig.

Varför mår du dåligt just nu? Är det på grund av att du känner dig instängd där?

Edit:
Jag tycker att sgeddingaggli gav ett väldigt bra tips. Kontakta någon lokaltidning om du känner dig felaktigt behandlad. Men försök att prata lugnt med dem så att den du pratar med kan greppa situationen.

Sist när ja gick te tidningen så SÅG nån jäv här från boendet dt o RINGDE dit o sa att dom inte skulle lyssna på mig
Citera
2015-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruden82
Sist när ja gick te tidningen så SÅG nån jäv här från boendet dt o RINGDE dit o sa att dom inte skulle lyssna på mig
Prova en gång att kontakta Uppdrag Granskning. Eller se om du kan få något tips i deras granskning från i mars i år om vart du kan vända dig.
http://www.svt.se/ug/mellan-stolarna
http://www.svtplay.se/video/2755975/...ing-avsnitt-10

Det finns också flera andra läsvärda länkar där.

Olika journalister gör olika bedömningar eftersom de har olika erfarenhet, så du får komma ihåg att vissa kan säga nej och då behöver man respektera det. Men då kan man prova en annan journalist.
Senast redigerad av 3. 2015-04-12 kl. 19:22.
Citera
2015-04-12, 21:29
Medlem
Butterkakans avatar
Det är jätte tråkigt att du har hamnat på ett boende du inte trivs på!

Hur gammal är du? Tänk frammåt, antagligen ska du inte bo där hela livet.
Planera hur du vill bo sedan, vad du ska göra på fritiden när du lever utanför hemmet.

Återuppta ridning och kören? Det kommer fixa sig, håll ut! Nu är det snart sommar 😎
Citera
2015-04-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan
Det är jätte tråkigt att du har hamnat på ett boende du inte trivs på!

Hur gammal är du? Tänk frammåt, antagligen ska du inte bo där hela livet.
Planera hur du vill bo sedan, vad du ska göra på fritiden när du lever utanför hemmet.

Återuppta ridning och kören? Det kommer fixa sig, håll ut! Nu är det snart sommar 😎

Ja ä 32 år , rider två dar i veckan på ridskolan o ä i ett annat stall som verksamheten hyr. Dt ä 4 boxar. Rider en häst där ute också. Men nu ska vi byta stall o dom VÄGRAR säga var dt nya stallet är o dt måste j veta för ja hr Autism o måste veta saker i tid.

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in