Citat:
Ursprungligen postat av
Ådärkomdenja
Därför att borgerliga väljare BYTER parti! Dom är inte lobotomi-indoktrinerade som vänster-härket, de avundsjuka, de kommunistiska, de samhällsomstörtande, universitets-drömmare, de välbeställda rödvins-Södermalms-elitisterna, journalistförrädarna, m fl.
Det krävs inte mycket för att tippa vågskålen ytterligare, jag känner en hel del folk som fortfarande är traditionellt borgerliga, kritiska, men halvfega och lite ängsliga att byta till SD ("vad skall frugan säga"-typer). Där finns potentialen, inte inom trä(s)(v)änstern (inkl hopplösa mp).
Du förstår inte, de borgerliga får du på köpet om du lyckas uppvisa kredibilitet och kompetens. De flesta borgerliga och vänsterröster ligger på mitten (inte minst kvinnors). Det är där man ska hålla sig initialt, sen kan man profilera åt det ena eller andra hållet i enskilda frågor - precis som SD nu försöker. Jag tror personligen att det är den enda strategin.
Jag är förvånad att invandringskritikerna sedan 30 år alltid har identifierat sig med yttersta högern. Politiska idioter (alternativt idealistiska arga unga män) som inte insett att vägen till människors hjärtan är att möta dem (men att inte backa på invandringsfrågan -som ju är helt central för alla oss som röstar på SD).
Hade jag varit partiledare på 90-talet hade jag kopierat sossarnas partiprogram, men lagt in en helt ny invandringspolitik. Sen hade saken varit biff. Men nej, man envisas med dödstraff, etnonationalism, flaggviftning och abortmotstånd och gärna en uttalad ekonomisk högerpolitik. Och vi ser hur det gått dvs inte så bra. Milt uttryckt.
När vi nu äntligen har en partiledning som fattat galoppen så kommer det naturligtvis små telningar som ett brev på posten, och längtar tillbaka till 80-talet. Då tycker jag - ut med dem.